Alumnes de la Facultat d’Educació elaboren jocs matemàtics interactius

05/05/16
Comparteix aquesta informació

Els alumnes de segon d’Educació Primària de l’assignatura Ensenyament i Aprenentatge de les Matemàtiques, impartida pels professors Salvador Vidal i Eva Perdiguer, van inventar un joc matemàtic interactiu amb l’objectiu d’aconseguir motivar els alumnes de primària.

Alumnes de la Facultat d’Educació elaboren jocs matemàtics interactius

“L’objectiu –va explicar la professora Perdiguer, responsable de la part de l’assignatura en què han fet el joc– era que tota aquesta creació girés al voltant d’una història, és a dir, vam gamificar una part de l’assignatura”.

Al llarg de les deu sessions impartides per Eva Perdiguer, els alumnes van elaborar el joc i alhora van participar en activitats al Moodle. Allà tenien reptes, un fòrum i un glossari que van construir entre tots.

Paral·lelament, els alumnes experts en publicitat van donar a conèixer el seu joc a través de Facebook i Twitter, i van crear una campanya publicitària amb logotip, fullets i algun bàner. “Ha estat una experiència molt positiva –va explicar Perdiguer. La resposta de l’alumnat i la seva implicació ha estat total i, realment, han creat jocs de qualitat”.

Per acabar, es va fer una cerimònia d’entrega de premis, que va tenir lloc a l’auditori de la Facultat d’Educació. Durant l’acte, cada grup d’alumnes va presentar el joc que havia creat. L’acte el va inaugurar l’alumne Pau Borrell, que va fer una actuació de màgia amb la qual va deixar embadalit a més d’un.