Alumnes d’Infermeria sensibilitzen uns 400 joves sobre l’abús de l’alcohol

15/04/16
Comparteix aquesta informació

75 alumnes d’Infermeria de UIC Barcelona han sensibilitzat aquest dissabte uns 400 alumnes de secundària, batxillerat i cicles formatius sobre els perills de l’abús de l’alcohol a través de cinc tallers pràctics. La jornada ha tingut el suport de l’Ajuntament de Sant Cugat i l’Agència de Salut Pública de Catalunya, i la col·laboració del Sistema d’Emergències Mèdiques (SEM) i l’Associació de Prevenció d’Accidents de Trànsit (A(P)AT). També ha gaudit de la presència de la Dra. Candela Calle, directora gerent de l’Institut Català de la Salut i de l’ICO.

Alumnes d’Infermeria sensibilitzen uns 400 joves sobre l’abús de l’alcohol

La jornada ha començat després d’una performance a partir de la qual s’ha ofert un taller de reanimació cardiopulmonar, un altre de primers auxilis i dos sobre el consum abusiu de l’alcohol i les drogues, que els convidaven a pensar en les conseqüències de l’excés. En un dels tallers se’ls ha situat en una festa que acaba amb un accident de trànsit i, en un altre, han pogut comprovar l’alteració visual que produeix l’alcohol. L’últim taller representava escenes freqüents entre els joves en què es reflecteix el maltractament psicològic. De manera paral·lela, en els tallers d’alumnes de quart d’Infermeria han impartit una conferència per a pares i professors en la qual han destacat quins són els punts clau per detectar conductes de risc.

La Dra. Cristina Monforte, directora del departament d’Infermeria de UIC Barcelona, ​​s’ha mostrat satisfeta amb el desenvolupament de la jornada, que aquest curs arriba a la cinquena edició, ja que “s’ha assolit l’objectiu que es marcava: contribuir a fer una societat més sensible amb els temes de salut”. La Dra. Monforte ha destacat el fet que hagin estat els mateixos alumnes els que han format altres estudiants, atès que “des del punt de vista docent, està comprovat que hi ha més aprenentatge quan el missatge és entre iguals. També es produeix un efecte professionalitzador en els nostres estudiants a l’hora d’assumir i fer la tasca pròpia dels infermers”.