Els alumnes de la ‘Summer Business Academy’ assisteixen a una sessió de simulació amb Vueling

15/07/19
Comparteix aquesta informació

La sessió l'ha impartit Franc Sanmartin en el marc del curs Foundations of Business Strategy

Els alumnes de la ‘Summer Business Academy’ assisteixen a una sessió de simulació amb Vueling

El director estratègic de Vueling Airlines Franc Sanmartin, llicenciat en Enginyeria de Telecomunicacions a la UPC i MBA al IESE Business School, va visitar el 9 de juliol els alumnes del curs Foundations of Business Strategy del doble grau d’ADE i Enginyeria de la Summer Business Academy

En el marc d'aquesta assignatura, impartida pel professor Jos Collin, Sanmartin va elaborar un joc especialment per a la sessió: va dividir als alumnes en tres aerolínies, que serien “Glorious Skies”, “Koala Air” i “Wolf Airlines”, per competir durant cinc anys. Cada aerolínia començava des d'una situació diferent en termes de rendibilitat, quota de mercat i ocupació dels avions. Així, les aerolínies tenien tres ocasions per prendre decisions estratègiques sobre la renovació de la flota, els preus dels vols o el hedging respecte als costos futurs del jet fuel, entre d’altres. 

D'aquesta manera, els alumnes van tenir l'oportunitat de posar en pràctica l'estratègia empresarial. A més a més, Sanmartin va explicar els elements estratègics bàsics de l'aviació comercial així com algunes anècdotes. Per exemple, va detallar per què va sorgir i va desaparèixer la tarifa Excellence de Vueling o la preparació que van fer durant dos anys per actuar ràpidament en el cas hipotètic d'una fallida de Spanair, com finalment va passar.