Conclou el Seminari de Filosofia de la Facultat d’Humanitats, parlant sobre ètica i tecnologia

03/05/17
Comparteix aquesta informació

Jaume Armengou, vicerector d’Ordenació Acadèmica i Relacions Internacionals de UIC Barcelona, va impartir una conferència a alumnes de batxillerat, en què va explicar la difícil relació entre l’ètica i la tecnologia. La conferència era l’última del Seminari de Filosofia organitzat per la Facultat d’Humanitats.

Conclou el Seminari de Filosofia de la Facultat d’Humanitats, parlant sobre ètica i tecnologia

Com explicava Armengou, tant l’ètica com la tecnologia són presents en el nostre dia a dia i per això va exposar com n’és d’important que “les nostres accions tinguin un màxim de qualitat humana per a la consecució de l’objectiu de la tecnologia”.

El vicerector va iniciar la xerrada amb la pregunta: “Si cau un pont, de qui és la culpa?”. A partir d’aquí, va parlar de la influència del tècnic i la seva concepció de l’ètica en la resolució final d’un jutge. Sovint el pèrit pot ser protagonista d’un dilema; amb tot, Armengou en va plantejar tres. El primer, la veracitat contra la protecció del dèbil: a vegades, tot i saber que la culpa és del projectista, el tècnic culpa la constructora perquè podrà assumir els costos de la multa més fàcilment. El segon dilema és el de la renúncia contra la resolució possibilista, que té lloc quan el pèrit ja és gran i, degut als avenços tecnològics, no és prou expert per aconsellar el jutge i menteix per ignorància. El darrer dilema tracta sobre si el tècnic diu tot el que sap.

A la xerrada Jaume Armengou va conscienciar els alumnes de batxillerat, sobretot els de la branca de ciències, de la importància de l’ètica en moltes situacions de la vida, fins i tot a l’hora de construir un pont o fer una carretera. Els alumnes van interactuar en tot moment amb el professor, que els anava llançant preguntes i responia els dubtes que tenien.

Aquesta conferència va ser la darrera del cicle “Seminari de Filosofia” que organitza cada any la Facultat d’Humanitats, adreçat especialment a alumnes de batxillerat.