Coordinadors i tutors de pràctiques aborden els seus reptes professionals a UIC Barcelona

17/05/18
Comparteix aquesta informació

La Facultat d’Educació celebra la segona edició de les jornades destinades a coordinadors i tutors de pràctiques, sota el guiatge de directors, professors, estudiants i representants de la Generalitat.

Coordinadors i tutors de pràctiques aborden els seus reptes professionals a UIC Barcelona

La Facultat d’Educació de UIC Barcelona ha celebrat les II Jornades de Coordinadors i Tutors de Pràctiques, organitzades per la coordinadora de la Comissió de Pràctiques de UIC Barcelona, la Dra. M. Teresa Fuertes, en què experts relacionats amb la temàtica han abordat els seus reptes professionals i acadèmics. 

En línies generals, els participants van tractar en equips de treball com es poden construir llaços entre la universitat i els centres formadors a través de les pràctiques. A més a més, van analitzar maneres de millorar i innovar la formació de professors a través de les pràctiques i les possibles accions que poden ajudar a desenvolupar la funció dels tutors de pràctiques. 

A les jornades, hi van assistir directors, coordinadors i tutors de pràctiques juntament amb estudiants i representants dels Serveis Territorials i del Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya. La inauguració va ser a càrrec del vicedegà de la Facultat, Salvador Vidal, que va donar pas a la Dra. Fuertes, la qual va explicar el model de la universitat sobre les pràctiques intensives i d’alternança. 

A continuació, el catedràtic de Teoria de l’Educació de la UB i coordinador del Programa de Millora i Innovació de Mestres (MIF) del Consell Interuniversitari de Catalunya, el Dr. Miquel Martínez, hi va intervenir amb la conferència: “L’escola com a element clau en la formació de mestres”. Entre les idees clau que va exposar, va destacar la necessitat d’una cultura compartida de la formació de professors, la consideració de l’escola com a espai per crear coneixement i tenir present la formació ètica del docent o que calen uns bons referents per construir una identitat docent.