Els alumnes d’Educació impulsen la innovació docent amb projectes de programació i robòtica

03/03/17
Comparteix aquesta informació

Els alumnes d’Educació Primària desenvolupen jocs educatius matemàtics i els d’Educació Infantil, jocs educatius entorn de la salut amb el programa Scratch, amb l’objectiu d’aportar solucions innovadores al procés d’aprenentatge a les aules, junt amb la gamificació com a eina de motivació. 

Imatge: Carla Vidal, alumna d'Educació Primària, publica el projecte 'Kinders' al seu perfil de Twitter 

Aquesta iniciativa sorgeix a les assignatures Didàctica de les Matemàtiques, duna banda, i Infància, salut i alimentació, de l’altra,  gràcies a la beca d’innovació docent de la Fundació Puig que van guanyar l’any passat les professores Mónica Fernández i Eva Perdiguer. Amb l’ajut de la beca s’han integrat en diferents assignatures projectes de programació i robòtica, com a l’assignatura Matemàtiques i Ciències Experimentals del primer semestre.

En el context actual, en què grups d’investigadors de diferents parts del món centren la seva tasca a demostrar que el cervell no aprèn a base de discursos, la Facultat d’Educació aposta per impulsar noves metodologies d’aprenentatge i traslladar-les als seus alumnes. La professora Eva Perdiguer comenta que l’objectiu d’aquesta activitat és: “El disseny i la programació del joc, el desenvolupament del pensament computacional i el desenvolupament de la competència digital”.

Els alumes, per grups, faran un total de sis projectes a Primària i quatre a Infantil, en què cadascun d’ells crea un joc i cada participant té un rol, tot vinculat a l’experiència de la gamificació. Tots els grups han creat un diari sobre els seus projectes a les xarxes socials Twitter i Instagram on es pot seguir l’evolució dels jocs: Fibonaccis (@lasfibonaccis), La màgia de les llavors (@llavorsmagiques), Kinders (@uickinders), Bichichis (@bichichis&cia), Orange (@orangeuic) i Cibermatics (@cibermathics).

El dia 4 de maig se celebrarà la segona edició dels premis GAMATIC a l’auditori de la Facultat  on els alumnes d’Educació Primària presentaran les seves propostes i el 10 de maig serà el torn pels projectes d’Educació Infantil.