Els professors Tintoré i Ureta presenten un estudi al congrés internacional ACCESS4ALL, a Bèrgam (Itàlia)

10/10/16
Comparteix aquesta informació

La professora Mireia Tintoré va presentar la comunicació “School leaders and the promotion of social justice, equity and inclusion. A case study”, fruit d’un treball amb el professor Xavier Ureta, a partir de l’experiència de diferents directius, alumnes del Postgrau en Lideratge i Direcció d’Institucions Educatives.

Els professors Tintoré i Ureta presenten un estudi al congrés internacional ACCESS4ALL, a Bèrgam (Itàlia)

El congrés ACCESS4ALL, que va tenir lloc el 27 de setembre passat, portava com a títol: “Bones pràctiques per a l’equitat i la inclusió en l’educació superior”. Enguany, aquest congrés va permetre als participants reflexionar sobre les polítiques institucionals i bones pràctiques desenvolupades per promoure la inclusió social i educativa dels grups d’estudiants no habituals o menys representats en les institucions d’educació superior.

Així, a partir de la comparació i l’anàlisi de casos i experiències internacionals, més de 120 investigadors i experts, vinguts d’Austràlia, Bèlgica, Brasil, Dinamarca, l’Equador, Espanya, Finlàndia, Itàlia, Mèxic, Polònia, Portugal, el Regne Unit, la República Txeca, Romania i Xile, van discutir sobre la promoció d’aquestes qüestions, que són aspectes clau del programa Erasmus+.

En representació de la nostra universitat, la professora Mireia Tintoré va presentar un estudi elaborat conjuntament amb el professor Xavier Ureta, partint de les experiències de directius participants del Postgrau en Lideratge i Direcció d’Institucions Educatives, de la Facultat d’Educació.

D’altra banda, la jornada va servir per presentar el primer producte sorgit del projecte ACCESS4ALL: un mapatge dels grups vulnerables d’estudiants “no tradicionals” en el consorci d’universitats participants del projecte. Aquest document mostra una visió general de les diferents definicions dels estudiants “no tradicionals” en l’educació superior europea i presenta dades i resumeix les principals polítiques, quant a la inclusió en educació superior a cada país.