Es presenta a la UIC un projecte que vol subvencionar microfestivals

27/06/13
Comparteix aquesta informació

El concepte "Artsy" s'utilitza per definir una persona que s'entrega activament a l'art i, d'alguna manera, malviu -més que no pas viu- de l'art. Amb aquest mot sota el braç, el 19 de juny passat es va presentar a la UIC, als alumnes del Màster en Gestió Cultural de la Facultat d'Humanitats, el projecte "Movistar Artsy", una nova plataforma per a la creació de festivals de petit format i trobades culturals a Catalunya.

Fernando Roscón Moreno és filòsof i fotògraf i una de les vint persones que treballen al departament de  màrqueting de Movistar Catalunya. Roscón, a més d’explicar la nova estratègia de Movistar, que ara es diversifica en diferents comunitats autònomes, va presentar el projecte “Movistar Artsy” que, segons deia, vol ser “una ajuda per a creadors joves que promou microfestivals allà on no tinguin competència”.

El públic que el va atendre –alumnes del Màster en Gestió Cultural– era el més adient, ja que precisament aquests estudiants  han hagut de presentar el projecte final del màster, el qual molt sovint tracta de l’organització d’algun festival. Concretament, una de les alumnes va exposar el seu treball –un projecte en streaming de teatre per tot el món–, i el ponent va explicar que aquesta era la línia correcta del que volien.

Marta Crispí, directora del Màster en Gestió Cultural, va dir que “aquest programa és una oportunitat molt bona perquè els nostres alumnes puguin fer realitat els seus projectes”.

Per participar en aquest programa, els creadors han de publicar un vídeo d’un minut en què expliquin el seu projecte, i promoure’l en les xarxes socials. Tenen fins al 25 d’agost per ser un dels vint vídeos més votats que passaran a la segona fase, en la qual un jurat de persones molt selectes decidirà els tres millors, que obtindran, en total, un premi de cinquanta mil euros, a més a més d’ajuda a la difusió. És molt important que els projectes presentats siguin innovadors i estiguin localitzats en un lloc on no hi hagi competència. Per això, explicava el de màrqueting: “és el moment de crear fora de Barcelona”.