Estudiants de l’assignatura “Introducció a la Construcció Arquitectònica” visiten la fàbrica Breinco

03/03/17
Comparteix aquesta informació

El 15 de febrer passat els alumnes d’Introducció a la Construcció Arquitectònica, assignatura dirigida pel professor Dr. Jordi Roviras, van visitar la fàbrica Breinco, especialitzada en la producció de peces de formigó i empresa referent en solucions de paisatge urbà.

Estudiants de l’assignatura “Introducció a la Construcció Arquitectònica” visiten la fàbrica Breinco

La visita, acompanyada i guiada per Gemma Pagès, directora del departament Tècnic i Comunicació, va permetre als alumnes veure de primera mà l’innovador procés de producció en semisec de les peces de formigó per a paviment urbà, a més de visitar també la pedrera de granit que la fàbrica té just al costat, i el laboratori en el qual l’empresa investiga i promou noves solucions per millorar els espais urbans a través de les seves peces. Entre algunes de les innovacions es troben les peces fetes amb àrids reciclats i la immensa gamma de colors i acabats de què disposa l’arquitecte per a la creació dels seus projectes urbans. Un dels més grans exemples d’innovació que han desenvolupat és el sistema Airclean, solució que redueix la contaminació de l’aire mitjançant un agent descontaminant per fotocatàlisi. Sota els efectes de la llum del sol provoca una descomposició dels òxids contaminants (NOx) en subproductes que s’evacuen a través de les aigües pluvials.

Una visita enriquidora en tots els sentits, que el professor Dr. Jordi Roviras incentiva com a professor del departament de Construcció des de fa molts anys, entenent que aquestes visites a fàbrica, igual que les visites que també es fan a obres d’arquitectura, són activitats indispensables que l’alumne necessita, i gaudeix, per entendre a la perfecció el que s’explica anteriorment a classe.

L’assignatura d’Introducció a la Construcció Arquitectònica és una assignatura obligatòria de primer curs de l’ESARQ-School of Architecture de UIC Barcelona, que tracta d’incidir en el coneixement dels materials. L’alumne s’enfronta al repte materialitzar una idea partint de la consideració d’elements genèrics que permetin introduir els requeriments que condicionin qualsevol experiència constructiva, en aquest cas: el terreny, els sistemes de contenció i el paviment o la superfície d’acabat d’un espai exterior.