Jaume Cela: «Els bons mestres són els que saben escoltar i que fan que tots els seus alumnes aprenguin»

12/05/17
Comparteix aquesta informació

El 10 de maig va tenir lloc la I Jornada de coordinadors i tutors de pràctiques, organitzada per la Comissió de Pràctiques de la Facultat d’Educació de UIC Barcelona. A l’acte, a més de presentar-se el “Model UIC Barcelona de pràctiques d’educació per a la formació de mestres”, hi va haver la participació de l’escriptor i mestre Jaume Cela.

Jaume Cela: «Els bons mestres són els que saben escoltar i que fan que tots els seus alumnes aprenguin»

El més de mig centenar d’assistents a la jornada van ser rebuts per la degana de la Facultat, Esther Jiménez. Seguidament, van poder escoltar la sessió de la professora Maite Fuertes, coordinadora del Pràcticum del Grau en Educació.

Presentant el model de pràctiques de la nostra Facultat d’Educació, la professora Fuertes va parlar de la importància del Pràcticum a tota Facultat d’Educació per a la formació de mestres, i va afirmar que “les assignatures de pràctiques a la Facultat d’Educació de UIC Barcelona tenen un caràcter transversal que permet integrar la teoria i la pràctica”. Per això, Fuertes va destacar que el potencial formador de l’experiència de pràctiques està vinculat amb la preparació dels docents que assumeixen la tasca compartida de la tutoria des de la Universitat i des dels centres formadors”.

Just després, Jaume Cela, mestre jubilat, exdirector de l’Escola Bellaterra i autor de llibres com Amb veu de mestre o Va de mestres. Carta als mestres que comencen, va impartir la conferència “De mestre a mestres: La importància de les pràctiques en la formació inicial del professorat”. Cela va remarcar que per ser tutor de pràctiques cal sentir la vocació i tenir present que la formació és per a tota la vida: “Els bons mestres són els que saben escoltar i que fan que tots els seus alumnes aprenguin coses”. Va ser en aquest sentit que va assegurar que “en realitat, el títol de mestre el dona el deixeble”. També va parlar sobre el ràpid canvi del coneixement.

Tot seguit van realitzar uns tallers en què tutors i coordinadors es van distribuir amb quatre moderadors per respondre i reflexionar al voltant de tres preguntes: “Què n’esperes, dels estudiants de pràctiques?, què necessitaries per desenvolupar la teva tasca de tutor de pràctiques de manera efectiva? i, què t’aporta el fet de ser tutor de pràctiques?”.