Kim Faura: «El temps per pensar és la clau de qualsevol empresa»

11/04/13
Comparteix aquesta informació

L'actual director general de Telefónica a Catalunya va ser a la UIC, amb els alumnes de segon d'ADE, per explicar la seva experiència en el món de l'empresa i parlar de les característiques d'un bon líder, a l'hora d'emprendre nous projectes o fer créixer la pròpia empresa, i de la bona gestió del temps.

Kim Faura: «El temps per pensar és la clau de qualsevol empresa»

Kim Faura va iniciar la seva trajectòria professional al grup Gillette, tant a Espanya com a Alemanya, i va ser vicepresident director general de la divisió de Chupa Chups als Estats Units. També ha ocupat diferents càrrecs directius a Sara Lee Corporation, a PepsiCo i a Tabacalera-Altadis. Arran de l’experiència de tots aquests anys, Faura va anar explicant la seva pràctica diària amb anècdotes personals i professionals i va insistir en la importància de trobar temps per pensar: “Aquest temps –afirmava– és bàsicament la clau per a triomfar en qualsevol empresa”.

Per tot això, el director general de Telefónica va parlar de la gestió del temps i va explicar com se’l reparteix a l’hora de respondre missatges de correu electrònic, de tenir reunions, d’atendre gent...; “aquest aspecte –deia– és molt important per poder prendre decisions”.

En aquesta línia, Faura va parlar d’un lema: “no stress, no innovation”; és a dir: “cal que et qüestionis contínuament les coses que tens entre mans cada dia –també quan van realment bé– si vols innovar”.

En el fons, és el que comporta ser un bon líder: “és la persona que parla del què –ha de tenir clar cap a on vol arribar i preveure què passarà i anticipar-s’hi– i deixa que els altres pensin i realitzin el com”. Kim Faura va ser contundent: “creu en el teu producte i apassiona-t’hi”.

Faura també va explicar la diversificació de Telefónica de cara als propers anys i, arran de les diferents preguntes que li van fer els alumnes, es va referir a la cotització de la companyia, els productes serveis financers i les accions que duen a terme per recuperar i fidelitzar clients.