L’Institute for Multilingualism celebra el cinquè seminari anual de recerca

07/06/19
Comparteix aquesta informació

Una quarantena d’investigadors van participar en el seminari que organitza anualment l’Institute for Multilingualism de UIC Barcelona i que va tenir lloc divendres 31 de maig al Campus Barcelona de la Universitat.

L’Institute for Multilingualism celebra el cinquè seminari anual de recerca

El seminari va girar entorn dels últims avenços i tendències en la recerca sobre l’ensenyament i l’aprenentatge en contextos multilingües. Així, durant la jornada es van presentar deu ponències d’investigadors de diferents universitats i també van tenir lloc dues conferències magistrals a càrrec de ponents convidats. 

Quant a les conferències magistrals, en primer lloc va parlar Joan Carles Mora, de la Universitat de Barcelona amb una conferència titulada “Phonetic training in and beyond the lab: L2 pronunciation learning through multimodal inputbased tasks”. 

Mora va donar algunes de les claus de la seva recerca sobre la pronunciació. Com va explicar el mateix ponent: “S'ha de practicar la pronunciació anglesa encara que no tinguem un nivell bo de gramàtica: per exemple imitant com parlen espanyol els anglòfons”. També, en relació a modes d’aprendre altres llengües va afirmar que “els estudis psicolingüístics de moviment d'ulls ens diuen que no tothom mira els subtítols de sèries o pel·lícules subtitulades. Parar atenció als subtítols ens pot ajudar al reconeixement de sons i pronúncies”. 

Per la seva banda, Elisabet Pladevall, de la Universitat Autònoma, va parlar sobre la seva recerca en CLIL en edat escolar en una conferència titulada “A form-focused approach to CLIL and its effects on young learners' EFL oral production". 

Pladevall va afirmar que mentre la majoria d’escoles tenen alguna assignatura en modalitat CLIL, i que l’expectativa dels pares davant aquestes assignatures és que els fills millorin el nivell d’anglès, “els resultats no sempre es donen. L'expectativa dels nens és aprendre el contingut de l'assignatura i no saben que l'objectiu és millorar l'anglès”. I en aquest sentit va insistir en què “els estudis amb intervenció pedagògica controlada amb exercicis explícits sobre l'anglès (i no només sobre el contingut de l'assignatura) fan que els guanys en llengua anglesa siguin significativament més alts”.

El seminari, que l’Institute organitza per cinquè any consecutiu, té l’objectiu de difondre la recerca i promoure l’intercanvi d’experiències entre el professorat que ofereix docència en anglès a la Universitat.