L'última sessió del cicle d'«Edu_aldia» se centra en el currículum bimodal

13/06/14
Comparteix aquesta informació

Dimecres passat va tenir lloc a la Facultat d'Educació la conferència d'«Edu_al dia» que va impartir Pere Marquès i que va ser l'última del cicle organitzat per la Facultat juntament amb Alumni.

L'última sessió del cicle d'«Edu_aldia» se centra en el currículum bimodal

A Espanya el fracàs escolar supera el 30%, cosa que Marquès va considerar "inadmissible". "Amb el currículum bimodal, no és que es rebaixi el fracàs al 10% sinó entre un terç i el 50% del 30% de fracàs global". Així ha quedat demostrat en les 18 escoles en què s’ha posat a prova el sistema. Així, el conferenciant va exposar les principals característiques del currículum i la seva implantació en el sistema escolar.

El currículum bimodal és un programa en què hi ha parts de l’ensenyament que es fan amb apunts i altres sense. El sistema se serveix de la tecnologia, que permet que “els alumnes aprenguin moltes coses, tot i que no augmenta la memòria de l’alumnat”, ha assegurat Marquès.

Amb el currículum bimodal hi ha dos tipus d’activitats. D’una banda, el “saber fer”, que se centra en activitats pràctiques, tant individuals com col·lectives, en què s’elaboren uns apunts personals que després es podran utilitzar a l’examen. De l’altra, una activitat centrada a “memoritzar”. Aquí, els alumnes han de fer un glossari propi amb tot tipus de vocabulari, dates i dades.

Com el mateix conferenciant va comentar, la clau rau, per tant, a “tenir molt bona memòria o bé ser molt ordenat amb els apunts”.

Pere Marquès és doctor en Ciències de l'Educació i professor del departament de Pedagogia Aplicada de la Facultat de Ciències de l'Educació de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB).