Marc Grau, Investigador de l’Institut d’Estudis Superiors de la Família, participa en una taula rodona sobre la igualtat.

06/04/18
Comparteix aquesta informació

La taula rodona moderada per Marc Grau, investigador en la Càtedra Childcare and Family Policies, de l’Institut d’Estudis Superiors de la Família, va abordar les diferents experiències en matèria de promoció de bones pràctiques i va destacar les divuit setmanes de paternitat i maternitat de Change.org o els grups de treball per la igualtat a Google, així com les iniciatives de Renault en matèria de promoció de les dones en la línia de muntatge i disseny. Aquesta política ha augmentat els beneficis i l’acompliment dels treballadors d’aquesta companyia.

Marc Grau, Investigador de l’Institut d’Estudis Superiors de la Família, participa en una taula rodona sobre la igualtat.

A l’acte, organitzat per la Fundació Cepaim, Renault, Change.org i Google, es va presentar el programa Adelante, finançat pel Fons Social Europeu i cofinançat pel Ministeri de Sanitat, Serveis Socials i Igualtat, a través de les assignacions de l’IRPF per ajudar a la inserció social i laboral. Aquest programa està enfocat cap a la millora de la situació social i laboral de les dones en situacions de vulnerabilitat. La jornada, que es va celebrar el mes de febrer a Madrid en el marc del Dia Europeu de la Igualtat Salarial, va posar l’accent en la coresponsabilitat necessària dels homes i en la necessitat d’una cultura igualitària a les empreses.

En aquest esdeveniment, en el qual es van reunir diversos responsables de recursos humans, es va destacar que el 75 % de les persones assalariades a temps parcial són dones i que actualment només el 2 % dels homes que demanen reducció de jornada ho fan per motius d’atenció a familiars. Aquesta dada és una clara crida cap a una coresponsabilitat més alta i necessària a la família i cap a la urgència de polítiques socials adequades que hi donin suport, sempre en el context de la necessària protecció i atenció del menor.