Màrqueting digital, marca personal i emprenedoria, en la segona edició del Business Day

29/04/15
Comparteix aquesta informació

L'Aula Magna de UIC Barcelona ha acollit avui la segona edició de la jornada "B-Day", organitzada per la Facultat de Ciències Econòmiques i Socials. La jornada ha reunit experts en màrqueting digital, en marca personal i emprenedors, juntament amb professors i alumnes de la Facultat.

Màrqueting digital, marca personal i emprenedoria, en la segona edició del Business Day

L'acte ha començat amb la sessió inaugural "El futur del treball", a càrrec de Jordi Serrano, creador de Future4Work i exdirector de Recursos Humans d'Everis, i Santi García, expert nacional en Recursos Humans i director de l'iOpener Institute for People and Performance. Tots dos han coincidit a afirmar que cada vegada s'està en la mateixa empresa menys temps. "L'ocupació per a tota la vida ja no existeix, ha passat a la història", ha explicat Santi García. I ha seguit: "cada vegada més, la gent busca alguna cosa més en la feina, hi busca sentit. El model paternalista és ineficaç, no funciona en aquest món que es mou tan de pressa". 

Per la seva banda, Albert García Pujadas, fundador de Foxize, ha parlat de les tendències del Màrqueting Digital. S'ha centrat especialment en les característiques que ha de tenir un director de màrqueting en el context actual i ha donat alguns consells als alumnes. "Oblideu-vos de la teoria, feu coses. El que importa en el vostre currículum és el que feu ara, en el present", ha afirmat. Arran d'algunes preguntes dels participants, el ponent ha donat claus per treballar la marca personal. 

Àngel Mestres, director de Trànsit, empresa de referència en el sector cultural a Espanya, ha parlat de l'emprenedoria en el sector cultural. En aquest sentit, ha animat els alumnes a deixar de banda els possibles prejudicis cap a aquest àmbit i els ha presentat la multitud de possibilitats que els pot oferir el sector. "El sector cultural és un sector emergent que democratitza, empodera la població i que d'alguna manera esteu consumint tota l'estona", ha resumit el conferenciant.

Els professors Ramon Bastida i Marta Mas han presentat dues noves propostes de màster de cara al curs vinent. En concret han parlat del Master's Degree in International Financial Management and Accounting i del Master's Degree in Entrepreneurship, Innovation and Technology.

A la jornada, hi han participat Fabian Mohedano, impulsor de la iniciativa per racionalitzar els horaris laborals a Espanya. Mohedano ha explicat les causes de sortir tan tard de la feina a Espanya i com això afecta, al final, la productivitat i la conciliació família-feina. 

Per acabar, ha tingut lloc una taula rodona titulada "Emprenedors UIC Barcelona" en què tres alumnis de la Facultat han presentat els seus exemples d'start-up i han animat els alumnes a llançar-se a fer el mateix. Han estat Carlos Pascual, creador de Murray Extrem Sports; Mariona Martínez i Marc Navarra, creadors de Bamboo Bikes, i Marc Ramon Hernández, creador d'Intuuchina.