Més de 200 alumnes es formen aquest any a la Facultat d’Educació com a auxiliars de conversa

12/09/16
Comparteix aquesta informació

Divendres passat, la Facultat d’Educació va acollir els nous alumnes que es formen a UIC Barcelona des de fa quatre anys com a auxiliars de conversa. Vinguts d'unes cent vint universitats estrangeres diferents (més de la meitat dels Estats Units d’Amèrica), els alumnes reben formació d’algun dels cursos en idiomes que ofereix la Facultat, ja sigui de postgrau o de formació contínua. A més, durant un curs acadèmic col·laboren amb escoles de diferents parts d’Espanya.

Un 52 % dels alumnes d’enguany procedeixen de diferents universitats dels Estats Units; d’Anglaterra, un 26%; un altre 14 %, d’Irlanda; un 4 %, del Canadà, i la resta, d’Àustria, Alemanya, Hong Kong, Txèquia i la Xina. Divendres passat, tots ells van tenir la sessió de benvinguda en què van participar diversos professors universitaris, experts en didàctica d’idiomes, i especialistes de Meddeas. A través de xerrades i tallers pràctics, es van proporcionar recursos i van resoldre els dubtes dels participants, amb l’objectiu de facilitar al màxim la seva incorporació als diferents programes oferts durant el curs acadèmic.

Aquesta formació és gràcies a l’organització espanyola Meddeas, que coordina aquests alumnes i té un acord amb UIC Barcelona. Sebastià Cerro, soci executiu de Meddeas, afirma que “el principal objectiu d’aquesta jornada és facilitar la incorporació dels assistents de parla estrangera als programes sobre llengües estrangeres que imparteix la facultat d’Educació de UIC Barcelona ​​i que faran pràctiques docents en col·legis repartits per totes les comunitats autònomes”.

Així, doncs, a partir d’aquesta setmana, els alumnes d'enguany s’han incorporat a diferents centres educatius d’Espanya i, durant l’any acadèmic faran o bé el postgrau Expert in Bilingual Education, els alumnes graduats, o bé els dos programes de formació contínua Teaching English as a Foreign Language (TEFL) o Advanced Methodologies for English Teachers (AMET).

Amb aquest programa, els participants, a més de completar la seva formació acadèmica, adquirir experiència per accedir al mercat laboral, i ajudar els alumnes locals a millorar la comunicació oral d’idiomes estrangers, tenen l’oportunitat de conèixer a fons la cultura i la llengua del lloc on desenvolupin les seves pràctiques docents.

Meddeas ofereix als centres educatius serveis de suport per a l’aprenentatge de llengües estrangeres. La seva missió abasta des de la selecció dels graduats que vulguin participar com a auxiliars de conversa, fins a facilitar intercanvis amb centres americans, avaluar el nivell assolit pels alumnes del centre, o facilitar la formació dels seus professors en didàctica o aprenentatge d’un idioma.