Tancament de la primera edició del Programa d’aprenentatge 'Training Programme'

26/06/18
Comparteix aquesta informació

El 8 de juny passat va finalitzar aquest programa impartit per l’Institut d’Estudis Superiors de la Família i dirigit a professores de centres educatius d'Institució Familiar d’Educació procedents de tot Catalunya. Els objectius principals del curs han estat reforçar el paper del protagonisme parental, oferir noves estratègies educatives i establir nous ponts família-escola en l’orientació pedagògica escolar.

Tancament de la primera edició del Programa d’aprenentatge 'Training Programme'
El grup de professores que va participar al programa

“El disseny i posada en marxa d’aquest programa respon a la necessitat de dissenyar una formació adaptada a les circumstàncies actuals de les famílies i de les escoles, així com de millorar els canals d’interacció entre totes dues bandes. Aconseguir-ho és possible a través de l’enfortiment del paper estratègic de les tutores d’educació infantil, elles poden arribar a ser a les escoles veritables agents de canvi en l’acompanyament familiar”, explica Pilar Lacorte, directora acadèmica del programa. 

Amb aquest propòsit, el programa ha actualitzat —gràcies a la col·laboració de diferents experts així com de l’equip docent de l’Institut— diverses metodologies, recursos, materials i eines al voltant del protagonisme parental, la comunicació familiar, l’estimació segura i la gestió de les emocions, entre d’altres. 

Els continguts teòrics s’han combinat amb altres activitats que afavoreixen l’anàlisi i el debat, com ara el mètode del cas, el treball en equip, l’autoavaluació a través de qüestionaris, els fòrums participatius i el role play. Al llarg d’aquests sis mesos el curs ha tingut diverses sessions i activitats d’aprenentatge impartides de manera presencial al Campus Barcelona de UIC Barcelona. 

L’últim dia del programa la Dra. Montserrat Gas, directora de l’Institut, va lliurar a les alumnes la certificació que acredita la seva participació en aquest programa.