La professora Albareda analitza l'educació transformativa per al consum sostenible a la Universitat de Fordham de Nova York

19/06/19
Comparteix aquesta informació

Aquesta recerca és un exemple de col·laboració educativa amb l’objectiu de complir els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS)

La professora Albareda analitza l'educació transformativa per al consum sostenible a la Universitat de Fordham de Nova York

La professora de la Facultat d'Educació de UIC Barcelona Sílvia Albareda ha participat com a ponent convidada en el 5è Congrés Internacional de les càtedres “Building cooperation networks for fraternal humanisme” a la Universitat de Fordham de Nova York. 

Albareda ha ofert una conferència titulada “Educació transformativa per a la promoció del consum sostenible. Anàlisi comparatiu entre les universitats de UNAPEC (República Dominicana) i UIC Barcelona” i ha participat en una taula rodona amb el títol “Empowering university students in the resolution of the SDGs”.

La professora d'Educació ha assenyalat que “a través de les càtedres Scholas podem no només fer coses bones, sinó fer-les conjuntament i comprovar que aquesta educació transformativa realment aconsegueix un èxit, un assoliment, una millora”.

Albareda ha matisat “no ens quedem només en somnis o en bons projectes, sinó que els portem a la pràctica i aconseguim transformar realitats”.

Finalment, en el seminari s'ha conclòs que la petjada ecològica és un indicador idoni per a mesurar el consum individual dels estudiants, i que les metodologies docents de l'aprenentatge orientat a projectes i l'aprenentatge basat en problemes contribueixen al canvi d'hàbits de consum dels estudiants, i produeixen una educació transformativa.  

Els estudiants han reduït el consum en els àmbits que depenen de les seves pròpies decisions, com és en l'alimentació. Així doncs, aquesta recerca s'ha constituït com un cas pràctic de col·laboració educativa realitzat a través de les càtedres Scholas que possibilita les aliances per a l'assoliment dels ODS.