Professors de la Facultat de Comunicació participen al VII Congrés Internacional d’Investigació en Comunicació i Informació Digital

23/11/17
Comparteix aquesta informació

Tres professors de la Facultat de Ciències de la Comunicació han participat al VII Congrés Internacional d’Investigació en Comunicació i Informació Digital, celebrat a la Universitat de Saragossa el 8,9 i 10 de novembre.

Professors de la Facultat de Comunicació participen al VII Congrés Internacional d’Investigació en Comunicació i Informació Digital

El degà de la facultat i catedràtic de Publicitat, el Dr. Alfons Méndiz, ha presentat dues comunicacions. A la primera, “Branded content i transmedia storytelling a la publicitat d’IKEA”, ha analitzat les estratègies d’empatia amb el públic de la companyia, concretament amb la campanya: “Res com la llar per moblar-nos el cap”.

A la segona, “L’espot publicitari al mercat de l’storytelling digital”, planteja una nova conceptualització de l’espot des de la teoria narrativa clàssica. Fins al moment, l’anunci de televisió ha estat estudiat, gairebé exclusivament, des de la seva finalitat comercial, deixant a un costat els aspectes de la configuració narrativa. Amb l’efervescència de l’storytelling i la creació d’espots més extensos per difondre’ls a YouTube i a internet, es consumeixen actualment més com a petits relats audiovisuals, semblants a una pel·lícula. Els temes i els personatges de l’espot (el comiat d’una parella a una andana o quan es torna a casa per Nadal) són els mateixos que trobem al conte literari clàssic.

Per la seva banda, la cap d’estudis de Publicitat, la Dra. Carolina Serra i la professora Dra. Cristina Martorell han presentat la comunicació: “Xarxes Socials i Universitat: una comparativa entre Espanya i l’Equador”. En aquest treball, que han realitzat conjuntament amb dues professores de la Universitat Tècnica del Nord (UTN, Equador), han exposat els resultats d’una investigació internacional entre estudiants de Comunicació de totes dues universitats. Aquesta s’ha centrat a donar a conèixer quins mitjans socials utilitzen els universitaris per fer tasques acadèmiques a tots dos països.