Els professors Lacasa i Victoria-Mas presenten a Washington el seu estudi sobre el valor de marca de cinc diaris catalans

03/07/19
Comparteix aquesta informació

La seva recerca mesura el valor de marca periodística en un context de polarització política.

Els professors Lacasa i Victoria-Mas presenten a Washington el seu estudi sobre el valor de marca de cinc diaris catalans

Els professors de la Facultat de Ciències de la Comunicació Iván Lacasa i María Victoria-Mas han assistit a l’Annual International Communication Association (ICA) Conference, a Washington, que aquest any ha tractat les àrees de mitjans digitals i canvi social, informació mediàtica i periodisme digital.

Tots dos professors han dut a terme un estudi l’objectiu del qual és mesurar el valor de marca basat en el consumidor (Consumer-Based Brand Equity o CBBE), mitjançant l’anàlisi exhaustiva dels resultats d’una enquesta realitzada a més de 15.000 lectors d’algunes de les principals marques informatives a Catalunya: La Vanguardia, El Periódico, Diari Ara, El Nacional.cat i Vilaweb. D’aquesta manera, en un context mediàtic especialment polaritzat, la recerca posa de manifest quines són les dimensions que tenen més impacte en el CBBE.

Les conclusions són variades. Els resultats verifiquen que el CBBE està principalment definit per la qualitat periodística que perceben els usuaris, la qual està relacionada amb aspectes com l’equanimitat, l’objectivitat o la independència política. D’aquesta manera, s’intueix que els consumidors reneguen, en general, d’aquelles marques en les quals perceben un biaix polític, tot i que aquesta tendència és diferent en els usuaris de les marques identificades com d’esquerres i independentistes, que atorguen valor a les marques que associen amb aquest tipus de biaix.