Samantha Whitham: “És realment gratificant veure com el meu aprenentatge funciona i beneficia els estudiants”

31/05/19
Comparteix aquesta informació

Entrevista a l'alumna del Postgrau en Ensenyament de l'Anglès com a Llengua Estran-gera, que assegura que UIC Barcelona és molt innovadora pel que fa a l'aprenentatge de la llengua

Samantha Whitham: “És realment gratificant veure com el meu aprenentatge funciona i beneficia els estudiants”

Samantha Whitham és una estudiant estatunidenca que ha triat UIC Barcelona per fer el Postgrau en Ensenyament de l'Anglès com a Llengua Estrangera. Nascuda a Lake-land, una ciutat prop d'Orlando, va estudiar Religió i Administració pública amb la idea de treballar en una ONG, però ara sent que l'educació és la seva vocació, encara que no tanca la porta a treballar-hi en un futur. Aquesta amant de la lectura, de sortir a córrer, de viatjar i de compartir estones amb els seus amics ens explica la seva expe-riència a UIC Barcelona i de quina manera els estudis de Postgrau l'ajudaran a obrir noves portes en la seva vida professional.

Com t'has adaptat a la vida a Barcelona?
M'hi he adaptat molt bé gràcies a totes les persones que m’han rebut. Estic molt agraïda a la comunitat escolar de la qual soc partícip, i a les meves famílies amfitriones. Allunyar-te del teu país d'origen és un repte. No puc imaginar-me intentant-ho sense l'increïble sistema de suport que he tingut aquí!

Què és el que més t'agrada del Postgrau?
La flexibilitat i l’aplicabilitat del postgrau. Actualment estic treballant en una escola i quan planifico lliçons amb altres professors o a l'aula, utilitzo les estratègies i els mètodes que he après en les meves classes. És realment gratificant veure de quina manera el meu aprenentatge i la meva formació funcionen a la classe i beneficien els estudiants!

Ho recomanaries?
Definitivament ho recomanaria per a professors que vulguin for-mar-se en estratègies innovadores d'ensenyament d'anglès que posin els estudiants en el focus de l'aprenentatge.

Quines aptituds creus que necessita una persona per convertir-se en un bon pro-fessor?
Crec que el fet que el mestre vulgui anar a l’escola cada dia, que realment vulgui ser-hi per acompanyar els estudiants. És un factor realment important que a vegades donem per descomptat.

Tens algun referent en l'àmbit educatiu?
Tinc la sort de tenir moltes referències a l'escola en la qual treballo, l’Escola Llissach de Santpedor. El meu supervisor, que està a càrrec del departament d'Anglès, els altres professors d'aquesta llengua estrangera, el nostre director de l'escola i molts altres mestres.