Un llibre analitza els jocs digitals com una eina educativa

04/10/13
Comparteix aquesta informació

Eulàlia Torras i Consuelo León, han publicat un llibre en què, des de la revisió de les teories de la psicologia bàsica i la psicologia educativa, pretenen sortir al pas de la penetració creixent dels videojocs en la nostra vida quotidiana i parlar del paper important que poden tenir en l'educació.

Com explica Consuelo León, Directora de l'Observatori de Polítiques Familiars de l'IESF, “no es tracta de demonitzar aquests jocs, sinó d’usar-los com una eina que realment es pot convertir en aliat educatiu, tant per a pares com per a educadors”. “El que passa –explica Torras– no és que eduquin per si mateixos, però sí que moltes vegades són un suport molt interessant, ja que permeten potenciar alguns processos psicològics bàsics com l’atenció o construir coneixement al voltant de continguts”.

Per això, Aprender con juegos digitales. El uso educativo de los videojuegos y los juegos en línea respon positivament a la pregunta sobre si els jocs digitals tenen un ús educatiu o no i en quina mesura. Les claus –expliquen les seves autores– consisteixen a conèixer com s’aprèn amb les tecnologies de la informació i la comunicació.

Es tracta, doncs, de deixar clar que, tot i ser veritat que alguns d’aquests jocs poden ser un model d'imitació per a la violència infantil, “sovint estan estigmatitzats –explica León– atès que els més venuts tenen un alt contingut de violència. Per això, és important seleccionar-los bé”. I, com afirma la professora de la Facultat de Ciències de la Comunicació, Eulàlia Torres, “la comunitat educativa cal que estigui alerta perquè hi ha jocs digitals que poden potenciar la participació social entesa com promoció de vincles afectius i de compromís social”.

El llibre, publicat per l’editorial Publicia, consta de 120 pàgines i es pot comprar per Internet.