Un projecte sobre metodologies docents i ODS liderat per la Dra. Albareda guanya la III Beca Fundació Puig en Innovació Docent

22/05/20
Comparteix aquesta informació

El projecte "Metodologies docents actives per implantar els objectius de desenvolupament sostenible (ODS) de manera interdisciplinària a UIC Barcelona", liderat per la professora de la Facultat d'Educació Sílvia Albareda, ha estat seleccionat com a únic guanyador de la III Beca Fundació Puig en Innovació Docent. En el projecte presentat per la Dra. Albareda, hi han participat deu professors més de UIC Barcelona i ha tingut la participació externa d'un professor i catedràtic de la Universitat d'Alcalá, Emilio Chuvieco.

Un projecte sobre metodologies docents i ODS liderat per la Dra. Albareda guanya la III Beca Fundació Puig en Innovació Docent
La proposta ha estat premiada amb 9.580 euros i ha estat valorada pel jurat "per tractar-se d'un projecte innovador sòlid i consistent, presentat de forma molt rigorosa i estructurada". El jurat ha valorat la promoció dels ODS com a idea innovadora, així com la interdisciplinarietat del projecte, amb la vinculació de moltes i diverses disciplines. Així mateix també ha reconegut "la gran tasca de coordinació i estructuració de la idea, que aportarà molt valor a nombrosos estudiants de UIC Barcelona".
 
El jurat de la tercera convocatòria estava presidit per la Sra. Mercedes Navarro, directora de la Fundació Puig, i per Elena Santa María, directora de l'Aula d'Innovació Docent, així com pels representants de l'Aula d'Innovació Docent següents: Dra. Maria Arregui, Dra. Pilar Fuster, Dra. Isabel Villanueva, Dra. Mariona Graell, Dr. Vicenç Sarrablo i la Dra. Dolors Gil.
El jurat ha seleccionat el projecte guanyador entre deu propostes presentades. En aquesta edició, un total de 54 professors han presentat projectes tant individuals com en equip.
 
La Beca Fundació Puig en Innovació Docent té com a finalitat donar suport a la tasca del professorat de UIC Barcelona a partir de futures aportacions de projectes innovadors que busquin l'excel·lència docent mitjançant la introducció de millores en el procés d'aprenentatge dels estudiants i en la qualitat de la docència universitària a UIC Barcelona.
Aquest any, i per les circumstàncies actuals causades per la COVID-19, la Universitat no ha pogut acollir l'entrega de premis de manera presencial com en les anteriors edicions, i la decisió del jurat ha tingut lloc de manera telemàtica.