Justificació
La societat i els experts assistencials sol·liciten un canvi en la infermeria perquè assumeixi un paper més determinant ja que creuen que així podria millorar l'eficiència de la cura assistencial. Les universitats han de respondre a les necessitats socials innovant en el desenvolupament dels docents per aconseguir diplomar alumnes que renovin i millorin la societat.
Objectiu:
L'objectiu de l'estudi és valorar si una intervenció formativa universitària amb metodologies docents i sistemes d'avaluació que emfatitzin especialment els diferents components del lideratge infermer aconsegueixen més bones puntuacions de lideratge, mesurat amb l'escala SALI, davant d'un grup control de formació universitària tradicional.
S'espera demostrar que el lideratge dels alumnes augmenta quan es treballen aspectes relacionats amb el treball en equip, la presa de decisions i la comunicació, entre altres factors.
- Investigador principal: Dr. Albert Gallart: agallart@uic.es
- Coordinadors: Dr. Albert Gallart, Dra. Encarna Rodríguez, Dra. M Luisa Martín,
- Membres de l'equip de recerca del SGR: Dra. Pilar Fuster. Dra. Marian de Juan, Dra. Mireia Llauradó, Dra. Laia Wennberg, Dr. Jordi Castillo
Dins d'aquesta línia s'ha desenvolupat un subprojecte d'innovació docent:
Finançat per:
- Aula d’Innovació Docent, UIC Barcelona i Fundació Puig
Justificació
Per afrontar aquests nous reptes sociosanitaris, l'entorn acadèmic ha de ser capaç de generar oportunitats d'aprenentatge en les quals l'alumne pugui adquirir les competències necessàries per abordar-los. Aquesta adquisició de competències necessita en moltes ocasions de mètodes docents innovadors. Entre aquests mètodes, s'han proposat els congressos liderats per estudiants. Entre els beneficis que s’hi troben, destaca l'increment de la competència de lideratge que desenvolupen els estudiants que fan aquesta activitat.
General:
- Millorar la competència de lideratge en els estudiants de grau que participen en l'activitat i fomentar la seva implicació en el seu procés d'aprenentatge.
Específics:
- Mesurar el grau de millora pre i post de la competència de lideratge en els estudiants que organitzen l'esdeveniment científic.
- Avaluar el nivell d'adquisició de la competència de comunicació oral i escrita en aquests alumnes.
- Mesurar la satisfacció amb la metodologia docent utilitzada en alumnes i en participants en l'esdeveniment científic.
Investigadora principal: Dra. M. Ángeles de Juan
Membres de l'equip de recerca del SGR: Dra. M Luisa Martín, Dr. Albert Gallart, Dra. Pilar Fuster, Dra. Encarna Rodríguez, Dra. Laia Wennberg, Dra. Mireia Llauradó, Dra.