Universitat Internacional de Catalunya

Pràctiques Externes II

Pràctiques Externes II
5
10729
4
Anual
PR
Llengua d'impartició principal: català

Professorat

Presentació

L'assignatura de Pràctiques permet a l'estudiant, prendre un primer contacte amb el món laboral i poder adquirir experiència professional en el sector de Periodisme. Permet aplicar en el mercat els conceptes apresos en les classes, workshops i tallers, sempre supervisat per la tutora acadèmica de la Universitat i el tutor/a assignat per part de l'empresa.

S'han de realitzar un mínim de 150 hores de pràctiques en una empresa situada en territori nacional que aquest relacionada amb el sector audiovisual i de la comunicació, com agències de publicitat, mitjans de comunicació, departament de comunicació en empreses privades i públiques...

 

Objectius

Aquesta assignatura té com a objectius afavorir la inserció laboral de l'alumne, ajudar-li a orientar la seva carrera professional i permetre-li una primera presa de contacte amb el sector. L'alumne posarà a prova les seves capacitats i portarà a la pràctica l'après a l'aula.

 

Competències/Resultats d’aprenentatge de la titulació

  • 01 CG - Capacitat d'autoavaluació i autoordenació professional
  • 02 CG - Capacitat per aprendre i actuar autònoma i responsablement
  • 03 CG - Capacitat per treballar en equip
  • 04 CG - Capacitat per organitzar temps i espai
  • 05 CG - Capacitat de desenvolupar una actitud ètica
  • 06 CG - Capacitat de lectura, anàlisi i síntesi
  • 07 CG - Capacitat per afrontar dificultats i resoldre problemes
  • 08 CG - Capacitat de reflexió i memorització
  • 09 CG - Capacitat per innovar
  • 12 CG - Capacitat d'escolta
  • 13 CG - Esperit positiu i emprenedor
  • 14 CE - Capacitat de planificar recursos tècnics i humans
  • 15 CE - Capacitat lingüística en català, castellà i anglès
  • 16 CE - Capacitat per emetre judicis i valoracions crítiques ben argumentades
  • 17 CE - Capacitat de produir textos orals i escrits per a projectes periodístics
  • 18 CE - Capacitat per detectar fets noticiables
  • 19 CE - Capacitat d'elaborar un pressupost d'un projecte periodístic
  • 20 CE - Capacitat de planificar i executar projectes periodístics
  • 21 CE - Capacitat per contextualitzar fets històrics així com analitzar críticament la realitat actual.
  • 22 CE - Capacitat per analitzar críticament el periodisme espanyol, europeu i mundial
  • 23 CE - Capacitat per contextualitzar i analitzar críticament els productes de l'empresa informativa
  • 24 CE - Capacitat per contextualitzar i analitzar críticament les institucions jurídic-polítiques contemporànies
  • 25 CE - Capacitat per contextualitzar i analitzar críticament els elements macroeconòmics
  • 26 CE - Capacitat per entendre i aplicar la dimensió legal d'un producte periodístic
  • 27 CE - Capacitat per entendre i treballar amb els diferents agents de la professió periodística
  • 28 CE - Capacitat per entendre i aplicar les tècniques de producció i edició de premsa, ràdio, televisió i Internet
  • 29 CE - Capacitat per entendre i aplicar els diferents gèneres i formats periodístics
  • 30 CE - Capacitat per entendre i aplicar les diferents fases de creació i realització d'un programa televisiu o de ràdio
  • 31 CE - Capacitat per entendre i aplicar les diferents tipologies de guions televisius i radiofònics
  • 32 CE - Coneixement i domini de la imatge i les seves capacitats comunicatives
  • 33 CE - Coneixement i domini dels sistemes de finançament dels diferents mitjans de comunicació
  • 34 CE - Coneixement i domini d'aspectes vinculats a la geografia física, humana i social de l'ésser humà
  • 34 CE - Coneixement i domini d'aspectes vinculats a la geografia física, humana i social de l'ésser humà
  • 35 CE - Coneixement i domini de la cultura digital
  • 36 CE - Coneixement i domini de la distinció entre opinió i informació/ registres col•loquials i cultes
  • 37 CE - Coneixement i domini de les diferents tècniques per contrastar la informació
  • 38 CE - Coneixement i domini dels conceptes, dades, estadístiques i gràfics econòmics
  • 39 CE - Coneixement i domini dels missatges multimèdia
  • 40 CE - Coneixement i domini de les funcions del llenguatge
  • 41 CE - Capacitat i habilitat per relacionar-se amb l'entorn
  • 42 CE - Capacitat d'integrar les aportacions de l'entorn
  • 43 CE - Capacitat i habilitat per responsabilitzar-se de l'àrea de comunicació d'un organisme
  • 44 CE - Capacitat i habilitat per establir un pla de comunicació
  • 45 CE - Capacitat i habilitat per donar forma creativa al missatge periodístic
  • 46 CE - Capacitat i habilitat per a la creació i desenvolupament d'elements gràfics
  • 47 CE - Capacitat i habilitat per exercir com a experts en la gestió estratègica del discurs corporatiu
  • 48 CE - Capacitat de perspicàcia, d'enginy i creativitat
  • 49 CE - Capacitat d'assumir riscos
  • 50 CE - Capacitat de lideratge
  • 51 CE - Capacitat de previsió i d'avançar-se
  • 52 CE - Capacitat d'adaptació a les circumstàncies canviants
  • 53 CE - Capacitat per conèixer àmbits especialitzats de la professió periodística
  • 54 CE - Capacitat d'anàlisi i comprensió de les audiències
  • 55 CE - Fer us amb habilitat la terminologia anglesa relacionada amb la professió periodística

Resultats d’aprenentatge de l’assignatura

1. Conèixer les rutines professionals dels diferents camps periodístics i comunicació corporativa.

2. Desenvolupar noves habilitats en un entorn professional.

3. Millorar l'autoconeixement i autodesenvolupament en l'àmbit professional.

4. Crear una imatge de marca personal.

5. Gestió de la comunicació d'institucions, organismes i empreses.

Continguts

150 hores de pràctiques en una empresa relacionat amb la comunicació.

Es realitzarà una sessió informativa a inicis del curs per a explicar el contingut i l'avaluació de l'assignatura, juntament amb una sessió de formació per a confeccionar el seu currículum.

Es realitzarà una sessió de formació relacionada amb la construcció de la seva identitat professional i la superació de les diferents situacions a les que s'enfrontarà en entrar en el món laboral, on es treballarà la creació de marca personal i les aptituds per a vendre aquesta marca.

Sistemes i criteris d'avaluació

Modalitat totalment presencial a l'aula



El percentatge de la nota final de l'assignatura es distribueix de la següent manera:

- Avaluació del tutor de l'empresa: 40%

- Avaluació dels responsables de l'assignatura: 60%. Aquesta nota inclou:

  • La memòria de l'alumne. (40%)
  • Assistència i participació en la sessió informativa i els tallers professionals. (20%)

Consideracions importants:

  1. Si se suspèn l'assignatura de Pràctiques en empreses, l'alumne haurà de tornar a fer les seves pràctiques en una altra empresa. Si se suspèn la memòria, únicament haurà de repetir la memòria.
  2. L'alumne ha de lliurar tots els documents requerits per a poder ser avaluats. Si falta algun document no se li avaluaran les pràctiques i haurà de tornar a matricular-se. Els documents a lliurar són els següents:
    1. Memòria de pràctiques de l'alumne
    2. Conveni signat entre l'alumne i l'empresa
    3. Preocupar-se que l'avaluació del tutor arribi als responsables de l'assignatura.
    4. Si l'alumne abandona les pràctiques haurà d'informar tant la universitat com a l'empresa amb 15 dies d'antelació, a més de realitzar un informe explicant els motius de la seva renúncia. Els responsables de pràctiques sospesaran les raons d'aquest abandó. Si no són raons de pes, l'alumne no podrà realitzar més pràctiques en el present any acadèmic. En qualsevol cas, la seva renúncia a les pràctiques quedarà arxivada en el seu expedient.
    5. En el cas de les pràctiques curriculars, el funcionament és el mateix. L'alumne ha de lliurar la memòria i ha de fer-nos arribar tant el conveni com la valoració del tutor de l'empresa. Si no ho fa o abandona les pràctiques, les seves pràctiques no apareixeran en el certificat acadèmic.

 

Material didàctic