Torna al directori
El nostre equip docent i investigador
FUERTES CAMACHO, Maria Teresa

FUERTES CAMACHO, Maria Teresa

Professor Contractat Doctor
Facultat de Ciències de l'Educació
Departament de Educació
Sostenibilitat i Educació Integral (SEI)
  • Formació acadèmica
  • Reconeixements
  • Línies de recerca
    • Competitius
    • Articles
    • Llibres
    • Capítols de llibre
  • Assignatures impartides

Formació acadèmica

  • Ciències Humanes, Socials i Jurídiques
  • Universitat Internacional de Catalunya
  • Postgrau Horitzó Bolònia
  • Universitat Internacional de Catalunya
  • Máster Universitario en Investigación en Ciencias Humanas, Sociales y Jurídicas
  • Universitat Internacional de Catalunya
  • Diplomatura Magisteri
  • Blanquerna - Universitat Ramon LLull
  • Especialista en Asesorament Curricular
  • UOC
  • Psicopedagogia
  • Universitat Oberta de Catalunya
  • Màster Universitari de Recerca en Ciències Humanes, Socials i Jurídiques
  • Universitat Internacional de Catalunya

Reconeixements

  • Aula d'Innovació Docent
    Proyecto “El ApS en el marco de las prácticas curriculares de cooperación”, 2020
  • Premi Innovació docent
    La gamificación y el desarrollo del pensamiento computacional: aplicaciones móviles y robótica educativa para la adquisición de la competencia digital y la competencia digital docente, 2016

Línies de recerca

Aprenentatge Servei Professionalització Pràctiques d'alternança

Projectes

  • Mesurar l’impacte positiu de les accions fetes per mitigar el canvi climàtic. Educació climàtica a la Universitat i des de la Universitat
    IP: Albareda Tiana, S Data d'inici: 29/01/2024 Data de finalització: 29/01/2026
    Entitat finançadora: Agència de Gestió d'Ajuts Universitaris i de Recerca AGAUR Codi de l'entitat finançadora: AGAUR
  • Kids Lab for Sustainability
    IP: Fuentes, M. Data d'inici: 15/12/2021 Data de finalització: 01/07/2024
    Entitat finançadora: Unión Europea Codi de l'entitat finançadora: Unión Europea-Proyecto ERASMUS
  • El “feedback” comunicatiu com a estratègia formativa i formadora des de la tutoria i el mentoratge en les pràctiques d’alternança de la formació de mestres
    IP: Fuertes, M. Teresa Data d'inici: 01/09/2021 Data de finalització: 31/12/2022
    Entitat finançadora: Agencia de Gestió d'ajudas Universitaries Investigació AGAUR Codi de l'entitat finançadora: 2020 ARMIF 00024
  • Climate Change related to Catholic Education as Subject in the HIE Programmes of Sciences Education
    IP: Fernández Morilla, M Data d'inici: 01/10/2020 Data de finalització: 30/09/2022
    Entitat finançadora: Unió Europea
  • Formació en alternança: espai per a la recerca i la construcció de sabers professionals
    IP: Fuertes, M. Teresa Data d'inici: 20/06/2018 Data de finalització: 31/12/2020
    Entitat finançadora: Agència de Gestió d'Ajuts Universitaris i de Recerca AGAUR Codi de l'entitat finançadora: 2017 ARMIF 00001
  • Kitchen lab for kids
    IP: Fuertes, M. Teresa Data d'inici: 01/09/2018 Data de finalització: 31/08/2020
    Entitat finançadora: Unió Europea Codi de l'entitat finançadora: 2018-1-PL01-KA201-050857
  • Educación e innovación social para la sostenibilidad. Formación en las Universidades Españolas de profesionales como agentes de cambio para afrontar los retos de la sociedad - EDINSOST
    IP: Sagalàs, J.; Sánchez , F. Data d'inici: 01/09/2016 Data de finalització: 31/08/2019
    Entitat finançadora: MINISTERIO DE ECONOMIA Y COMPETITIVIDAD Codi de l'entitat finançadora: EDU2015-65574-R
  • Pla global d'integració de les competències matemàtica, científica i lingüstica a la formació inicial de mestres.
    IP: Vidal Raméntol, S Data d'inici: 30/07/2016 Data de finalització: 30/09/2018
    Entitat finançadora: AGAUR Codi de l'entitat finançadora: 2015 ARMIF 00044
  • Impacte de la participació interna que generen els projectes d’aprenentatge servei a la Fundació Catalana de l’Esplai
    IP: Graell, M. Data d'inici: 11/05/2017 Data de finalització: 10/05/2018
    Entitat finançadora: Agencia de Gestió d'ajudas Universitaries Investigació AGAUR Codi de l'entitat finançadora: 2016DEMOC00005
  • Las competencias en lengua oral de los estudiantes de los grados de Maestro de Educación Infantil y Educación Primaria: análisis, diagnóstico e intervención para la mejora
    IP: Balaguer Fàbregas, Maria Carmen; Fuentes, M. Data d'inici: 01/09/2015 Data de finalització: 31/08/2017
    Entitat finançadora: Universitat Internacional de Catalunya Codi de l'entitat finançadora: UIC_Novells15_02

Publicacions

  • International journal of sustainability in higher education (Online), Enhancing curricular integration of the SDGs: fostering active methodologies through cross-departmental collaboration in a Spanish university
    Nom: Albareda Tiana, S; Fernández Borsot, G.; Berbegal-Mirabent, Jasmina; Regadera, E.; Mas-Machuca, M.; Graell, M.; Manresa, A.; Fernández Morilla, M; Fuertes, M. Teresa; Gutiérrez, A.; Guardiola, J. Rol: Autor Data de publicació: 2024
  • TECHNO REVIEW International Technology, Science and Society Review / Revista Internacional de Tecnología, Ciencia y Sociedad, STEM education in childhood: perceptions of teachers
    Nom: Fuertes, M. Teresa; Fernández Morilla, M Rol: Autor Data de publicació: 2023
    Pàgina d'inici: 2 Pàgina final: 14 Vol.: 13 Núm.: 2
  • Human Review. International Humanities Review / Revista Internacional de Humanidades, Curricular proposal for teaching catholic religion and promotion of climate change PROPUESTA CURRICULAR DE ENSEÑANZA DE RELIGIÓN CATÓLICA Y PROMOCIÓN DE LA ACCIÓN CLIMÁTICA
    Nom: Fernández Morilla, M; Albareda Tiana, S; Fuertes, M. Teresa; Graell, M.; Jiménez, E. Rol: Autor Data de publicació: 2022
    Vol.: 11
  • Teachers and teaching: theory and practice, Multiple case-study analysis of service-learning as a means to foster sustainability competencies amongst pre-service educators
    Nom: Cebrián, G.; Moraleda, A.; Fernández Morilla, M; Fuertes, M. Teresa; Segalàs, J.; Gutiérrez, I. Rol: Autor Data de publicació: 2021
    Pàgina d'inici: 488 Pàgina final: 505 Vol.: 27 Núm.: 6
  • Sustainability, Reflective Practice in Times of Covid-19: A Tool to Improve Education for Sustainable Development in Pre-Service Teacher Training
    Nom: Fuertes, M. Teresa; Dulsat-Ortiz, C.; Álvarez, I. Rol: Autor Data de publicació: 2021
    Vol.: 13 Núm.: 11
    DOI: https://dx.doi.org/10.3390/su13116261 ISSN o títol: 2071-1050
  • Col·lecció guies ApS (U), Guia 2. Aprenentatge servei i pràctiques curriculars en els Graus d'Educació
    Nom: Fuertes, M. Teresa; Blanch, S.; Luna, E. Rol: Autor Data de publicació: 2021
    Pàgina d'inici: 1 Pàgina final: 38
    ISSN o títol: 978-84-09-32483-5
  • The Educational Review, USA, Improving Communicative Competence through Social Interaction: A Service-Learning Methodology
    Nom: Fuertes, M. Teresa; Balaguer Fàbregas, Maria Carmen; Fernández, Y.; Fernández Morilla, M Rol: Autor Data de publicació: 2020
    Pàgina d'inici: 199 Pàgina final: 210 Vol.: 4 Núm.: 11
    DOI: https://dx.doi.org/10.26855/er.2020.11.003 ISSN o títol: 2575-7938
  • Elementary Education in theory & practice, Developing STEM skills in kindergarten: opportunities and challenges from the perspective of future teachers
    Nom: Zdybel, D.; Pulak, I.; Crotty, Y.; Fuertes, M. Teresa; Cinque, M. Rol: Autor Data de publicació: 2019
    Pàgina d'inici: 71 Pàgina final: 94 Vol.: 14 Núm.: 4(54)
    DOI: https://dx.doi.org/10.35765/eetp.2019.1454.06 ISSN o títol: 1896-2327, 2353-7787
  • Elementary Education in theory & practice, Kitchen Lab for Kids: A Programme for Shaping STEM Skills in Preschool
    Nom: Surma, B.; Rosati, N.; Menon, S.; Fuertes, M. Teresa; Farren, M.; Maguire, F. Rol: Autor Data de publicació: 2019
    Pàgina d'inici: 61 Pàgina final: 70 Vol.: 14 Núm.: 4(54)
    DOI: https://dx.doi.org/10.35765/eetp.2019.1454.05 ISSN o títol: 1896-2327, 2353-7787
  • Bordón, The influence of Service-Learning on the development of sustainability competencies amongst university students
    Nom: Cebrián, G.; Fernández Morilla, M; Fuertes, M. Teresa; Moraleda, Á.; Segalàs, J. Rol: Autor Data de publicació: 2019
    Pàgina d'inici: 151 Pàgina final: 167 Vol.: 71 Núm.: 3
  • Sustainability, Didactic strategies to promote competencies in sustainability
    Nom: Tejedor, G.; Segalas, J.; Barrón, Á.; Fernández Morilla, M; Fuertes, M. Teresa; Ruiz-Morales, J.; Gutiérrez, I.; Garcia-Gonzalez, E.; Aramburuzabala, P.; Hernández, A. Rol: Autor Data de publicació: 2019
    Pàgina d'inici: 1 Pàgina final: 24 Vol.: 11 Núm.: 7
    DOI: https://dx.doi.org/10.3390/su11072086 ISSN o títol: 2071-1050
  • Sustainability, Integrating sustainability into higher education curricula through the project method, a global learning strategy
    Nom: Fuertes, M. Teresa; Graell, M.; Fuentes, M.; Balaguer Fàbregas, Maria Carmen Rol: Autor Data de publicació: 2019
    Pàgina d'inici: 1 Pàgina final: 25 Vol.: 11 Núm.: 3
    DOI: https://dx.doi.org/10.3390/su11030767 ISSN o títol: 2071-1050
  • Acta pediátrica española, Efectos del juego e el desarrollo infantil (II). Análisis del impacto de un juego digital para lactantes y niños pequeños
    Nom: Balaguer Fàbregas, Maria Carmen; Fuertes, M. Teresa Rol: Autor Data de publicació: 2019
    Pàgina d'inici: e1 Pàgina final: e11 Vol.: 77 Núm.: 1-2
    ISSN o títol: 0001-6640
  • Acta pediátrica española, Efectos del juego en el desarrollo infantil (I): aspectos teóricos
    Nom: Balaguer Fàbregas, Maria Carmen; Fuertes, M. Teresa Rol: Autor Data de publicació: 2018
    Pàgina d'inici: 138 Pàgina final: 141 Vol.: 76 Núm.: 11-12
    ISSN o títol: 0001-6640
  • CIDUI Congrés Internacional de Docència Universitària i Innovació, Procés reflexiu de 3 experiències d'aprenentage servei de la Fundació Catalana de L'Esplai per l'equip educatiu: Aplicació de la rúbrica d'avaluació
    Nom: Graell, M.; Fuentes, M.; Quirós, C.; Fuertes, M. Teresa; Ramón, A.; Escardíbul, S.; Mena, C.; Pica, S. Rol: Autor Data de publicació: 2018
    Pàgina d'inici: 1 Pàgina final: 13 Núm.: 4
    ISSN o títol: 2385-6203
  • CIDUI Congrés Internacional de Docència Universitària i Innovació, La competencia comunicativa oral de los estudiantes de los grados de Educación Infantil y Educación Primaria. Análisis, diagnóstico e intervención para la mejora
    Nom: Pujol Valls, M; Balaguer Fàbregas, Maria Carmen; Graell, M.; Fuertes, M. Teresa; Fuentes, M.; Escobar, R. Rol: Autor Data de publicació: 2018
    Pàgina d'inici: 1 Pàgina final: 10 Núm.: 4
    ISSN o títol: 2385-6203
  • Suplemento del boletín educaweb, Experiencia gamificada de Programación y Robótica: desarrollo de la competencia digital de los estudiantes del grado en Educación Infantil
    Nom: Perdiguer, E.; Fuertes, M. Teresa; Fernández Morilla, M Rol: Autor Data de publicació: 2016
    ISSN o títol: 1578-5793
  • Guix, [Re]Pensar i organitzar la tutoria per a un pràcticum professionalitzador
    Nom: Coiduras, J.; Cornadó, M.; Fuertes, M. Teresa; Peire, T. Rol: Autor Data de publicació: 2016
    Pàgina d'inici: 47 Pàgina final: 53 Vol.: 430
    ISSN o títol: 0213-8581
  • Opción, Percepciones de los alumnos hacia las matemáticas
    Nom: Vidal Raméntol, S; Fuertes, M. Teresa Rol: Autor Data de publicació: 2016
    Vol.: Número 3 año 2016
    ISSN o títol: 1012-1587
  • Opción, Sostenibilización curricular en la educación superior: propuesta metodológica
    Nom: Fernández Morilla, M; Fuertes, M. Teresa; Albareda Tiana, S Rol: Autor Data de publicació: 2015
    Pàgina d'inici: 284 Pàgina final: 304 Vol.: Especial Núm.: 6
    ISSN o títol: 1012-1587
  • Ilu. Revista de ciencias de las religiones, Modelo de sistematización en los proyectos sociales de ApS (UIC)
    Nom: Fuertes, M. Teresa Rol: Autor Data de publicació: 2014
    Pàgina d'inici: 175 Pàgina final: 186 Vol.: 19
  • Vivat Academia, La dinámica de grupos para el trabajo cooperativo facilita la comunicación
    Nom: Vidal Raméntol, S; Fuertes, M. Teresa Rol: Autor Data de publicació: 2013
    Pàgina d'inici: 1 Pàgina final: 12 Vol.: 15 Núm.: 123
  • Red U: revista de docencia universitaria (online), El TFG como elemento de mejora de la calidad en la evaluación del módulo prácticum: propuesta de la Universitat Internacional de Catalunya (UIC)
    Nom: Fuertes, M. Teresa; Balaguer Fàbregas, Maria Carmen Rol: Autor Data de publicació: 2012
    Pàgina d'inici: 329 Pàgina final: 343 Vol.: 10 Núm.: 2
    DOI: https://dx.doi.org/10.4995/redu.2012.6111 ISSN o títol: 1887-4592
  • Red U: revista de docencia universitaria (online), La observación de las prácticas educativas como elemento de evaluación y de mejora de la calidad en la formación inicial y continua del profesorado
    Nom: Fuertes, M. Teresa Rol: Autor Data de publicació: 2011
    Pàgina d'inici: 237 Pàgina final: 258 Vol.: 9 Núm.: 3
    DOI: https://dx.doi.org/10.4995/redu.2011.11228 ISSN o títol: 1887-4592
  • Suplemento del boletín educaweb, Una experiencia de ApS desde la universidad
    Nom: Fuertes, M. Teresa Rol: Autor Data de publicació: 2010
    ISSN o títol: 1578-5793
  • Butlletí AQU, Iniciatives amb matèria de qualitat:UIC. Adaptació dels estudis de Magisteri a l'EEES
    Nom: Fuertes, M. Teresa Rol: Autor Data de publicació: 2005
  • Educaweb-Monogràfic nª 105 El espacio europeo de Educación Superior, Prueba piloto de adaptación de la titulación de Magisterio al EEES en la Universitat Internacional de Catalunya
    Nom: Fuertes, M. Teresa Rol: Autor Data de publicació: 2005
    ISSN o títol: 1578-5793/ 2005
  • Educaweb- Monogràfic nº 113 Formación Virtual, La formación virtual -entre la satisfacción y la frustración
    Nom: Fuertes, M. Teresa Rol: Autor Data de publicació: 2005
    ISSN o títol: 1578-5793 /2005
  • Guix, Atenció a la diversitat i necessitats educatives especials – Reflexió sobre la pràctica
    Nom: Fuertes, M. Teresa Rol: Autor Data de publicació: 2002
    Pàgina d'inici: 69 Pàgina final: 78 Núm.: 290
    ISSN o títol: 0213-8581
  • Guix, Dificultats de càlcul i resolució de problemes a educació primària. Proposta d'unes pautes d'observació
    Nom: Fuertes, M. Teresa Rol: Autor Data de publicació: 2001
    Pàgina d'inici: 45 Pàgina final: 57 Núm.: 273
    ISSN o títol: 0213-8581

Publicacions

  • Metodologías docentes activas para implementar los Objetivos de Desarrollo Sostenible (ODS) de manera interdisciplinaria a UIC Barcelona
    Data de publicació: 2022 Isbn: 978-84-125693-9-1
  • Guia 2. Aprenentatge servei i pràctiques curriculars en els Graus d’Educació
    Data de publicació: 2021 Isbn: 978-84-09-32483-5
  • Alfabetización en la nueva docencia
    Data de publicació: 2020 Isbn: 978-84-1853453-9
  • Construint vincles entre universitat i societat: 20 experiències d'aprenentatge servei a les universitats catalanes
    Data de publicació: 2018 Isbn: 978-84-9168-084-0
  • El ApS en el Prácticum de la formación inicial del profesorado (Tesi doctoral)
    Data de publicació: 2014 Isbn: 978-3-639-55504-2
  • Matemáticas I
    Data de publicació: 2014 Isbn: 978-84-683-1403-7
  • Matemagic 1001 ideas para disfrutar en el aula
    Data de publicació: 2013 Isbn: 978-84-683-1034-3
  • Matemagic Razona 9
    Data de publicació: 2013 Isbn: 978-84-683-1046-6
  • Matemagic Razona 8
    Data de publicació: 2013 Isbn: 978-84-683-1045-9
  • Matemagic Razona 7
    Data de publicació: 2013 Isbn: 978-84-683-1044-2
  • Matemagic Razona 6
    Data de publicació: 2013 Isbn: 978-84-683-1043-5
  • Matemagic Razona 5
    Data de publicació: 2013 Isbn: 978-84-683-1042-8
  • Matemagic Razona 4
    Data de publicació: 2013 Isbn: 978-84-683-1041-1
  • Matemagic razona 3
    Data de publicació: 2013 Isbn: 978-84-683-1040-4
  • Matemagic razona 2
    Data de publicació: 2013 Isbn: 978-84-683-1039-8
  • Matemagic Razona 1
    Data de publicació: 2013 Isbn: 978-84-683-1038-1
  • Matemagic piensa 3
    Data de publicació: 2013 Isbn: 978-84-683-1037-4
  • Matemagic piensa 2
    Data de publicació: 2013 Isbn: 978-84-683-1036-7
  • Matemagic piensa 1
    Data de publicació: 2013 Isbn: 978-84-683-1.35-0
  • ADAPTACIÓ DELS ESTUDIS DE MAGISTERI A L'EEES: EL CAS DE LA UIC.
    Data de publicació: 2007 Isbn: 978-84-931492-9-1
  • Adaptació dels estudis de Magisteri a EEES: el cas de la UIC
    Data de publicació: 2007 Isbn: 978-84-931492

Publicacions

  • “Steam al aire libre en la educación para el desarrollo sostenible en educación infantil a través del inquiry-based learning: experiencia y opiniones de los docentes”. “Recursos para una salud medioambiental y humana sostenibles”
    Nom: Fuentes, M.; Albareda Tiana, S; Balaguer Fàbregas, Maria Carmen; Fernández Morilla, M; Fuertes, M. Teresa Rol: Autor Data de publicació: 06/01/2024
    Pàgina d'inici: 1 Pàgina final: 13
    ISBN: 978-3-631-91607-0
  • Competencia comunicativa oral como complemento ala TIC en el contexto de la Educación Superior. Hacia una nueva cultura digital
    Nom: Balaguer Fàbregas, Maria Carmen; Fuertes, M. Teresa Rol: Autor Data de publicació: 28/10/2022
    Pàgina d'inici: 69 Pàgina final: 82
    ISBN: 978-84-1124-291-2
  • Procesos de reflexión y comunicación para el seguimiento de las prácticas de alternancia en los grados en educación de la Universitat Internacional de Catalunya. Nuevas corrientes de la innovación en la universidad
    Nom: Fuertes, M. Teresa; Balaguer Fàbregas, Maria Carmen Rol: Autor Data de publicació: 27/04/2022
    Pàgina d'inici: 131 Pàgina final: 146
    ISBN: 978-84-1124-319-3
  • Calidad y responsabilidad social en las universidades. Investigación e innovación académicas para una sociedad interconectada
    Nom: Fuertes, M. Teresa Rol: Autor Data de publicació: 27/04/2022
    Pàgina d'inici: 179 Pàgina final: 189
    ISBN: 978-84-1853465-2
  • Desarrollo del pensamiento matemático. Qué y cómo enseñar desde lo concreto.. CONSTRUYENDO JUNTOS UNA ESCUELA PARA LA VIDA
    Nom: Fuertes, M. Teresa; Balaguer Fàbregas, Maria Carmen Rol: Autor Data de publicació: 2021
    Pàgina d'inici: 1497 Pàgina final: 1503
    ISBN: 978-84-1377-352-0
  • Currículum y atención a la diversidad en el aprendizaje de la matemática en la educación infantil. CONSTRUYENDO JUNTOS UNA ESCUELA PARA LA VIDA
    Nom: Balaguer Fàbregas, Maria Carmen; Fuertes, M. Teresa Rol: Autor Data de publicació: 2021
    Pàgina d'inici: 227 Pàgina final: 234
    ISBN: 978-84-1377-352-0
  • Evaluación en la Educación Superior. Efectos de las modalidades oral y escrita en el logro de competencias. Analizando el fenómeno docente del futuro
    Nom: Balaguer Fàbregas, Maria Carmen; Fuertes, M. Teresa Rol: Autor Data de publicació: 22/12/2020
    Pàgina d'inici: 31 Pàgina final: 44
    ISBN: 978-84-368-4259-3
  • Aprendizaje y Servicio para la mejora conjunta de la competencia comunicativa oral de estudiantes universitarios y de Bachillerato. Las nuevas fórmulas docentes (título por definir pendiente de edición)
    Nom: Fuertes, M. Teresa; Balaguer Fàbregas, Maria Carmen; Fernández, Y.; Fernández Morilla, M Rol: Autor Data de publicació: 22/12/2020
    ISBN: En edición
  • Variables de calidad en la formación universitaria. Actualidad universitaria: publicaciones de excelencia y trabajos doctorales( título por definir)
    Nom: Fuertes, M. Teresa Rol: Autor Data de publicació: 22/12/2020
    ISBN: En edición
  • Dimensiones de la tutorización en el Practicum de Educación. Contenidos de vanguardia en el EEES
    Nom: Fuertes, M. Teresa; Balaguer Fàbregas, Maria Carmen Rol: Autor Data de publicació: 30/11/2020
    ISBN: 978-84-368-4260-9
  • Talleres de cocina y educación STEM para niños de 3 a 6 años. Estudios sobre innovaciones educativas
    Nom: Fernández Morilla, M; Fuertes, M. Teresa Rol: Autor Data de publicació: 24/11/2020
    ISBN: 978-84-368-4258-6
  • Aprendizaje y servicio para la mejora conjunta de la competencia comunicativa oral en estudiantes universitarios y de bachillerato. Reinventando la docencia en el s.XXI
    Nom: Fuertes, M. Teresa; Balaguer Fàbregas, Maria Carmen; Fernández, Y.; Fernández Morilla, M Rol: Autor Data de publicació: 27/04/2020
    Pàgina d'inici: 172 Pàgina final: 184
    ISBN: 978-84-18534-46-1
  • Evaluación en la Educación Superior. Efectos de las modalidades oral y escrita en el logro de competencias. Analizando el fenómeno docente del futuro
    Nom: Fuertes, M. Teresa Rol: Autor Data de publicació: 23/12/2019
    Pàgina d'inici: En edición
    ISBN: 978-84-368-4259-3
  • De maestro experto a maestro novel: una experiencia de ApS. Presente y retos de futuro. Actas
    Nom: Graell, M.; Fuertes, M. Teresa Rol: Autor Data de publicació: 12/07/2019
    Pàgina d'inici: 209 Pàgina final: 220
    ISBN: 978-84-09-12890-7
  • Propuesta de rúbrica de evaluación integrada de las competencias matemática, científica y comunicativa oral. Nueva enseñanza superior a partir de las TIC
    Nom: Fernández Morilla, M; Fuentes, M.; Fuertes, M. Teresa Rol: Autor Data de publicació: 17/12/2018
    Pàgina d'inici: 141 Pàgina final: 148
    ISBN: 978-84-17690-16-8
  • Compromiso cívico y aprendizaje servicio: el sentido del servicio mediante el partenariado, la participación y el trabajo en grupo de 3 experiencias en 3 centros esplai. ASSOCIATION FOR MORAL EDUCATION. 44th Annual AME Conference 2018 Barcelona
    Nom: Graell, M.; Fuertes, M. Teresa Rol: Autor Data de publicació: 06/11/2018
    Pàgina d'inici: 393
  • D'estudiant de pràctiques a mestra voluntària. Construint vincles entre universitat i societat
    Nom: Fuertes, M. Teresa Rol: Autor Data de publicació: 01/11/2018
    Pàgina d'inici: 171 Pàgina final: 186
    ISBN: 978-84-9168-084-0
  • Un eje transversal, un denominador común: el Aprendizaje Servicio en la Educación Superior.. El Aprendizaje Servicio en la universidad. Una metodología docente y de investigación al servicio de la justicia social y el desarrollo sostenible
    Nom: Fuertes, M. Teresa; Vidal Raméntol, S Rol: Autor Data de publicació: 03/09/2018
    Pàgina d'inici: 353 Pàgina final: 358
    ISBN: 978-84-17600-02-0
  • D'estudiant de pràctiques a mestra voluntària. Construint vincles entre universitat i societat: 20 experiències d'aprenentatge servei a les universitats catalanes
    Nom: Fuertes, M. Teresa Rol: Autor Data de publicació: 28/06/2018
    Pàgina d'inici: 171 Pàgina final: 186
    ISBN: 978-84-9168-084-0
  • Una experiencia de codocencia en la Educación Superior. Contenidos universitarios innovadores
    Nom: Fuertes, M. Teresa; Balaguer Fàbregas, Maria Carmen Rol: Autor Data de publicació: 2018
    Pàgina d'inici: 105 Pàgina final: 117
    ISBN: 978-84-17690-28-1
  • Proyecto de formación del profesorado tutor de las prácticas externas en los Grados de Educación Infantil y de Educación Primaria en Cataluña. Recursos para un Practicum de calidad
    Nom: Fuertes, M. Teresa Rol: Autor Data de publicació: 03/07/2017
    Pàgina d'inici: 1000 Pàgina final: 1012
    ISBN: 978-84-8408-372-6
  • The process of adapting an instrument for evaluating the oral communicative competencies in undergraduate students of pre-school education and primary education. 11th International Technology, Education and Development Conference
    Nom: Fuentes, M.; Balaguer Fàbregas, Maria Carmen; Graell, M.; Pujol Valls, M; Knight, J.; Fuertes, M. Teresa Rol: Autor Data de publicació: 06/03/2017
    Pàgina d'inici: 9075 Pàgina final: 9080
    ISBN: 978-84-617-8491-2
  • Hacia la institucionalización del aprendizaje servicio en la universidad. el caso de la Facultad de Educación de la Universitat Internacional de Catalunya. Investigando la mejora de la enseñanza universitaria a través del aprendizaje servicio
    Nom: Fuertes, M. Teresa; Graell, M.; Perdiguer, E. Rol: Autor Data de publicació: 23/01/2017
    Pàgina d'inici: 413 Pàgina final: 420
    ISBN: 978-84-338-6080-4
  • “Afectividad y enseñanza de la matemática relacionada con la motivación y la autoestima, según una encuesta de Nimier”. Libro de actas del Congreso CUICIID 2015
    Nom: Vidal Raméntol, S; Fuertes, M. Teresa Rol: Autor Data de publicació: 15/12/2015
    ISBN: 978‐84‐608‐5139‐4
  • Sistematización y autoevaluación de competencias genéricas en proyectos de aprendizaje-servicio. III Jornada de investigadores sobre Aprendizaje-Servicio
    Nom: Fuertes, M. Teresa; Fernández Morilla, M.; Perdiguer, E. Rol: Autor Data de publicació: 02/09/2015
    Pàgina d'inici: 127 Pàgina final: 134
    ISBN: 978-987-23812-5-7
  • Programa de mejora e innovación del Prácticum en la formación de maestros en Cataluña 2013-2018. Documentar y evaluar las experiencias de los estudiantes de prácticas
    Nom: Peire, T.; Fuertes, M. Teresa; Cornadó, M. Rol: Autor Data de publicació: 29/06/2015
    Pàgina d'inici: 1671 Pàgina final: 1688
    ISBN: 978 84 8408864 6
  • Estilos de vida sostenible en la educación superior. Lineas emergentes en la investigación de vanguardia
    Nom: Fuertes, M. Teresa Rol: Autor Data de publicació: 2014
    Pàgina d'inici: 655 Pàgina final: 665
    ISBN: 978-84-481-9741-4
  • Evaluación de competencias genéricas en Sostenibilidad y Responsabilidad Social Universitaria. Experiencias en Docencia Superior
    Nom: Fuertes, M. Teresa; Albareda Tiana, S Rol: Autor Data de publicació: 2014
    Pàgina d'inici: 141 Pàgina final: 159
    ISBN: 978-84-5705-3-0
  • General skills assessment of sustainability and social responsibility in college. Case Studies in Higher Education
    Nom: Fuertes, M. Teresa; Albareda Tiana, S Rol: Autor Data de publicació: 2014
    Pàgina d'inici: 149 Pàgina final: 164
    ISBN: 978-1-312-18775-7
  • Evaluación de competencias genéricas en sostenibilidad y responsabilidad social universitaria. Experiencia en docencia superior. Del Valle Mejías, Mª E. (Coord)
    Nom: Fuertes, M. Teresa; Albareda Tiana, S Rol: Autor Data de publicació: 2014
    Pàgina d'inici: 221 Pàgina final: 242
    ISBN: 978-84-297-7177-0
  • Tutorías de evaluación en la Educación Superior. Construyendo la nueva enseñanza superior
    Nom: Balaguer Fàbregas, Maria Carmen; Fuertes, M. Teresa; Palau, M. Rol: Autor Data de publicació: 2014
    Pàgina d'inici: 69 Pàgina final: 81
    ISBN: 978-84-481-9745-2
  • Estilos de vida sostenible en la educación superior. Líneas emergentes en la investigación de vanguardia
    Nom: Verdera Albiñana, Asunción; Balaguer Fàbregas, Maria Carmen; Fuertes, M. Teresa Rol: Autor Data de publicació: 2014
    Pàgina d'inici: 655 Pàgina final: 665
    ISBN: 978-84-481-9741-4
  • Las tutorías como elemento clave en la formación de competencias transversales. El EEES como marco de desarrollo de las nuevas herramientas docentes
    Nom: Fuertes, M. Teresa Rol: Autor Data de publicació: 01/12/2013
    Pàgina d'inici: 213 Pàgina final: 234
    ISBN: 978-84-15965-97-8
  • La evaluación en la asignatura "Desenvolupament del pensament matemàtic a l'educació infantil". Primeras Jornadas Internacionales sobre EEES: Evaluación
    Nom: Fuertes, M. Teresa; Balaguer Fàbregas, Maria Carmen Rol: Autor Data de publicació: 02/06/2010
    Pàgina d'inici: 113 Pàgina final: 125
    ISBN: 978-84-936160-6-9
  • Una experiència d'integració de les TIC a la didàctica del Coneixment del Medi a l'Educació Infantil. Experiències educatives a la Universitat Internacional de Catalunya en el procés d'integració a l'EEES
    Nom: Fuertes, M. Teresa Rol: Autor Data de publicació: 2009
    Pàgina d'inici: 151 Pàgina final: 168
    ISBN: 978-84-935847-0-2
  • Hacia un modelo holístico de Prácticum en el marco del EEES. Buenas prácticas en el pràcticum
    Nom: Fuertes, M. Teresa Rol: Autor Data de publicació: 29/06/2007
    Pàgina d'inici: 353 Pàgina final: 368
    ISBN: 978-84-690-6714-7
  • Pedagogia viària: formar i educar. Antropologia viària: educació i pedagogia viària
    Nom: Fuertes, M. Teresa Rol: Autor Data de publicació: 2005
    Pàgina d'inici: 99 Pàgina final: 110
    ISBN: 84-689-3841-6
  • Dificultades de cálculo y resolución de problemas en educación primaria. Propuesta de unas pautas de observación. La resolución de problemas en matemáticas; teoría y experiencias. Claves para la innovación educativa nº 12
    Nom: Fuertes, M. Teresa Rol: Autor Data de publicació: 2002
    Pàgina d'inici: 77 Pàgina final: 91
    ISBN: 980-251-109-9

Assignatures impartides

Curs 2024-2025 - Període: 01/09/2024 - 31/08/2025
  • Grau
    Grau en Educació Infantil
    • - Educació IV: Observació Sistemàtica i Anàlisi de Contextos
    • - Pràctiques Escolars 3
    • - Treball Final de Grau
    Grau en Educació Primària
    • - Pràctiques Escolars 3
    • - Pràctiques Escolars 1
    • - Treball Final de Grau
Curs 2023-2024 - Període: 01/09/2023 - 31/08/2024
  • Grau
    Grau en Educació Infantil
    • - Pràctiques Escolars 3
    • - Treball Final de Grau
    • - Pràctiques Escolars 2
    Grau en Educació Primària
    • - Pràctiques Escolars 3
    • - Pràctiques Escolars 1
    • - Treball Final de Grau
    • - Pràctiques Escolars 2
Curs 2022-2023 - Període: 01/09/2022 - 31/08/2023
  • Grau
    Grau en Educació Infantil
    • - Pràctiques Escolars 3
    • - Treball Final de Grau
    • - Pràctiques Escolars 2
    Grau en Educació Primària
    • - Pràctiques Escolars 3
    • - Pràctiques Escolars 2
    • - Pràctiques Escolars 1
    • - Treball Final de Grau
Curs 2021-2022 - Període: 01/09/2021 - 31/08/2022
  • Grau
    Grau en Educació Infantil
    • - Pràctiques Escolars 1
    • - Pràctiques Escolars 3
    • - Treball Final de Grau
    Grau en Educació Primària
    • - Pràctiques Escolars 1
    • - Pràctiques Escolars 2
    • - Pràctiques Escolars 3
  • Màster oficial
    Màster Universitari en Psicopedagogia
    • - Pràctiques Professionals
Curs 2020-2021 - Període: 01/09/2020 - 31/08/2021
  • Grau
    Grau en Educació Infantil
    • - Pràctiques Escolars 2
    • - Pràctiques Escolars 3
    Grau en Educació Primària
    • - Pràctiques Escolars 1
  • Màster oficial
    Màster Universitari en Psicopedagogia
    • - Pràctiques Professionals
Curs 2019-2020 - Període: 01/09/2019 - 31/08/2020
  • Grau
    Grau en Educació Infantil
    • - Educació IV: Observació Sistemàtica i Anàlisi de Contextos
    • - Pràctiques Escolars 2
    • - Pràctiques Escolars 1
    • - Pràctiques Escolars 3
    Grau en Educació Primària
    • - Pràctiques Escolars 1
    • - Pràctiques Escolars 2
    • - Pràctiques Escolars 3
  • Màster oficial
    Màster Universitari en Psicopedagogia
    • - Pràctiques Professionals
    • - Treball de Fi de Màster
    • - Avaluació Psicopedagògica i Diagnòstic Curricular
Curs 2018-2019 - Període: 01/09/2018 - 31/08/2019
  • Grau
    Grau en Educació Infantil
    • - Aprenentatge de les Ciències de la Naturalesa, de les Ciències Socials i de la Matemàtica II
    • - Pràctiques Escolars 3
    • - Educació IV: Observació Sistemàtica i Anàlisi de Contextos
    • - Pràctiques Escolars 2
    Grau en Educació Primària
    • - Pràctiques Escolars 2
    • - Pràctiques Escolars 3
  • Màster oficial
    Màster Universitari en Psicopedagogia
    • - Pràctiques Professionals
    • - Treball de Fi de Màster
    • - Avaluació Psicopedagògica i Diagnòstic Curricular
Curs 2017-2018 - Període: 01/09/2017 - 31/08/2018
  • Grau
    Grau en Educació Infantil
    • - Aprenentatge de les Ciències de la Naturalesa, de les Ciències Socials i de la Matemàtica II
    • - Educació IV: Observació Sistemàtica i Anàlisi de Contextos
    • - Pràctiques Escolars 1
    • - Pràctiques Escolars 2
    Grau en Educació Primària
    • - Pràctiques Escolars 1
  • Màster oficial
    Màster Universitari en Psicopedagogia
    • - Avaluació Psicopedagògica i Diagnòstic Curricular
    • - Pràctiques Professionals
    • - Treball de Fi de Màster
Curs 2016-2017 - Període: 01/09/2016 - 31/08/2017
  • Grau
    Grau en Educació Infantil
    • - Aprenentatge de les Ciències de la Naturalesa, de les Ciències Socials i de la Matemàtica II
    • - Pràctiques Escolars 3
    • - Pràctiques Escolars 2
    • - Educació IV: Observació Sistemàtica i Anàlisi de Contextos
    • - Pràctiques Escolars 1
    Grau en Educació Primària
    • - Pràctiques Escolars 3
    • - Pràctiques Escolars 2
    • - Treball Final de Grau
Curs 2014-2015 - Període: 01/09/2014 - 31/08/2015
  • Grau
    Grau en Educació Infantil
    • - Aprenentatge de les Ciències de la Naturalesa, de les Ciències Socials i de la Matemàtica II
    • - Educació IV: Observació Sistemàtica i Anàlisi de Contextos
    • - Pràctiques Escolars 1
Curs 2013-2014 - Període: 01/09/2013 - 31/08/2014
  • Grau
    Grau en Educació Infantil
    • - Pràctiques Escolars I
    • - Educació V: Observació Sistemàtica i Anàlisi de Contextos
    • - Pràctiques Escolars 3
    • - Aprenentatge de les Ciències de la Naturalesa, de les Ciències Socials i de la Matemàtica II
    Grau en Educació Primària
    • - Pràctiques Escolars 3
Curs 2012-2013 - Període: 01/09/2012 - 31/08/2013
  • Grau
    Grau en Educació Infantil
    • - Educació V: Observació Sistemàtica i Anàlisi de Contextos
    • - Aprenentatge de les Ciències de la Naturalesa, de les Ciències Socials i de la Matemàtica II
    • - Treball Final de Grau
    • - Pràctiques Escolars I
    • - Pràctiques Escolars II
    • - Pràctiques Escolars III
    Grau en Educació Primària
    • - Treball Final de Grau
Curs 2011-2012 - Període: 01/09/2011 - 31/08/2012
  • Grau
    Grau en Educació Infantil
    • - Pràctiques Escolars III
    • - Pràctiques Escolars II
    • - Aprenentatge de les Ciències de la Naturalesa, de les Ciències Socials i de la Matemàtica I
    • - Aprenentatge de les Ciències de la Naturalesa, de les Ciències Socials i de la Matemàtica II
    • - Aprenentatge de les Ciències de la Naturalesa, de les Ciències Socials i de la Matemàtica III
    Grau en Educació Primària
    • - Pràctiques Escolars II
Curs 2010-2011 - Període: 01/09/2010 - 31/08/2011
  • Grau
    Grau en Educació Infantil
    • - Educació V: Observació Sistemàtica i Anàlisi de Contextos
    • - Pràctiques Escolars I
    • - Pràctiques Escolars II
    • - Pràctiques Escolars III
    • - Coaching/Assessorament
    Grau en Educació Primària
    • - Pràctiques Escolars I
    • - Pràctiques Escolars II
  • Diplomatura
    Mestre. Especialitat d'Educació Infantil
    • - Practicum 3
    Mestre. Especialitat d'Educació Primària
    • - Practicum 3
Curs 2009-2010 - Període: 01/09/2009 - 31/08/2010
  • Diplomatura
    Mestre. Especialitat d'Educació Infantil
    • - Desenvol. Pensament Matemàtic i la seva Didàctica
    • - Practicum 2
    • - Practicum 3
    • - Crèdits per Gestió
    Mestre. Especialitat d'Educació Primària
    • - Practicum 2
    • - Practicum 3
    • - Crèdits per Gestió
Curs 2008-2009 - Període: 01/09/2008 - 31/08/2009
  • Diplomatura
    Mestre. Especialitat d'Educació Infantil
    • - Desenvol. Pensament Matemàtic i la seva Didàctica
    • - Practicum 1
    • - Practicum 2
    • - Practicum 3
    Mestre. Especialitat d'Educació Primària
    • - Practicum 1
    • - Practicum 2
    • - Practicum 3
Curs 2007-2008 - Període: 01/09/2007 - 31/08/2008
  • Diplomatura
    Mestre. Especialitat d'Educació Infantil
    • - Desenvol. Pensament Matemàtic i la seva Didàctica
    • - Coneixement Medi Natural, Social i Cultural
    • - Practicum 1
    • - Practicum 2
    • - Practicum 3
    Mestre. Especialitat d'Educació Primària
    • - Practicum 1
    • - Practicum 2
    • - Practicum 3
  • Altres
    Matemàtiques, Competències Bàsiques
    • - Matemàtiques, Competències Bàsiques
Curs 2006-2007 - Període: 01/09/2006 - 31/08/2007
  • Diplomatura
    Mestre. Especialitat d'Educació Infantil
    • - Coneixement Medi Natural, Social i Cultural
    • - Desenvol. Pensament Matemàtic i la seva Didàctica
    • - Practicum 1
    • - Practicum 2
    • - Practicum 3
    Mestre. Especialitat d'Educació Primària
    • - Practicum 1
    • - Practicum 2
    • - Practicum 3
Curs 2005-2006 - Període: 01/09/2005 - 31/08/2006
  • Diplomatura
    Mestre. Especialitat d'Educació Infantil
    • - Coneixement Medi Natural, Social i Cultural
    • - Desenvol. Pensament Matemàtic i la seva Didàctica
    • - Practicum 1
    • - Practicum 2
    • - Practicum 3
    Mestre. Especialitat d'Educació Primària
    • - Practicum 1
    • - Practicum 2
    • - Practicum 3
  • Altres
    Fent Matemàtica a Infantil
    • - Fent Matemàtica a Infantil
    Formació de Professorat Universitari: Horitzó Bolònia
    • - Tutories
Curs 2004-2005 - Període: 01/09/2004 - 31/08/2005
  • Diplomatura
    Mestre. Especialitat d'Educació Infantil
    • - Practicum 3
    • - Practicum 2
    • - Coneixement Medi Natural, Social i Cultural
    • - Practicum 1
    • - Desenvol. Pensament Matemàtic i la seva Didàctica
    • - Estratègies d'aprenentatge
    Mestre. Especialitat d'Educació Primària
    • - Practicum 3
    • - Practicum 2
    • - Practicum 1
    • - Estrategies d'aprenentatge
Curs 2003-2004 - Període: 01/09/2003 - 31/08/2004
  • Diplomatura
    Mestre. Especialitat d'Educació Infantil
    • - Practicum 3
    • - Practicum 2
    • - Coneixement medi natural, social i cultural
    • - Desenvol. Pensament Matemàtic i la seva Didàctica
    • - Practicum 1
    • - Treballar per Projectes i per Racons
    Mestre. Especialitat d'Educació Primària
    • - Practicum 2
    • - Practicum 1
    • - Practicum 3
    • - Treballar per Projectes i per Racons
Curs 2002-2003 - Període: 01/09/2002 - 31/08/2003
  • Diplomatura
    Mestre. Especialitat d'Educació Infantil
    • - Desenvol. Pensament Matemàtic i la seva Didàctica
    • - Coneixement medi natural, social i cultural
    • - Practicum 2
    • - Practicum 3
    Mestre. Especialitat d'Educació Primària
    • - Practicum 1
    • - Practicum 2

Formació acadèmica

  • Ciències Humanes, Socials i Jurídiques
  • Universitat Internacional de Catalunya
  • Postgrau Horitzó Bolònia
  • Universitat Internacional de Catalunya
  • Máster Universitario en Investigación en Ciencias Humanas, Sociales y Jurídicas
  • Universitat Internacional de Catalunya
  • Diplomatura Magisteri
  • Blanquerna - Universitat Ramon LLull
  • Especialista en Asesorament Curricular
  • UOC
  • Psicopedagogia
  • Universitat Oberta de Catalunya
  • Màster Universitari de Recerca en Ciències Humanes, Socials i Jurídiques
  • Universitat Internacional de Catalunya

Reconeixements

  • Aula d'Innovació Docent
    Proyecto “El ApS en el marco de las prácticas curriculares de cooperación”, 2020
  • Premi Innovació docent
    La gamificación y el desarrollo del pensamiento computacional: aplicaciones móviles y robótica educativa para la adquisición de la competencia digital y la competencia digital docente, 2016

Línies de recerca

Aprenentatge Servei Professionalització Pràctiques d'alternança

Competitius

  • Mesurar l’impacte positiu de les accions fetes per mitigar el canvi climàtic. Educació climàtica a la Universitat i des de la Universitat
    IP: Albareda Tiana, S Data d'inici: 29/01/2024 Data de finalització: 29/01/2026
    Entitat finançadora: Agència de Gestió d'Ajuts Universitaris i de Recerca AGAUR Codi de l'entitat finançadora: AGAUR
  • Kids Lab for Sustainability
    IP: Fuentes, M. Data d'inici: 15/12/2021 Data de finalització: 01/07/2024
    Entitat finançadora: Unión Europea Codi de l'entitat finançadora: Unión Europea-Proyecto ERASMUS
  • El “feedback” comunicatiu com a estratègia formativa i formadora des de la tutoria i el mentoratge en les pràctiques d’alternança de la formació de mestres
    IP: Fuertes, M. Teresa Data d'inici: 01/09/2021 Data de finalització: 31/12/2022
    Entitat finançadora: Agencia de Gestió d'ajudas Universitaries Investigació AGAUR Codi de l'entitat finançadora: 2020 ARMIF 00024
  • Climate Change related to Catholic Education as Subject in the HIE Programmes of Sciences Education
    IP: Fernández Morilla, M Data d'inici: 01/10/2020 Data de finalització: 30/09/2022
    Entitat finançadora: Unió Europea
  • Formació en alternança: espai per a la recerca i la construcció de sabers professionals
    IP: Fuertes, M. Teresa Data d'inici: 20/06/2018 Data de finalització: 31/12/2020
    Entitat finançadora: Agència de Gestió d'Ajuts Universitaris i de Recerca AGAUR Codi de l'entitat finançadora: 2017 ARMIF 00001
  • Kitchen lab for kids
    IP: Fuertes, M. Teresa Data d'inici: 01/09/2018 Data de finalització: 31/08/2020
    Entitat finançadora: Unió Europea Codi de l'entitat finançadora: 2018-1-PL01-KA201-050857
  • Educación e innovación social para la sostenibilidad. Formación en las Universidades Españolas de profesionales como agentes de cambio para afrontar los retos de la sociedad - EDINSOST
    IP: Sagalàs, J.; Sánchez , F. Data d'inici: 01/09/2016 Data de finalització: 31/08/2019
    Entitat finançadora: MINISTERIO DE ECONOMIA Y COMPETITIVIDAD Codi de l'entitat finançadora: EDU2015-65574-R
  • Pla global d'integració de les competències matemàtica, científica i lingüstica a la formació inicial de mestres.
    IP: Vidal Raméntol, S Data d'inici: 30/07/2016 Data de finalització: 30/09/2018
    Entitat finançadora: AGAUR Codi de l'entitat finançadora: 2015 ARMIF 00044
  • Impacte de la participació interna que generen els projectes d’aprenentatge servei a la Fundació Catalana de l’Esplai
    IP: Graell, M. Data d'inici: 11/05/2017 Data de finalització: 10/05/2018
    Entitat finançadora: Agencia de Gestió d'ajudas Universitaries Investigació AGAUR Codi de l'entitat finançadora: 2016DEMOC00005
  • Las competencias en lengua oral de los estudiantes de los grados de Maestro de Educación Infantil y Educación Primaria: análisis, diagnóstico e intervención para la mejora
    IP: Balaguer Fàbregas, Maria Carmen; Fuentes, M. Data d'inici: 01/09/2015 Data de finalització: 31/08/2017
    Entitat finançadora: Universitat Internacional de Catalunya Codi de l'entitat finançadora: UIC_Novells15_02

Articles

Llibres

Capítols de llibre

  • International journal of sustainability in higher education (Online), Enhancing curricular integration of the SDGs: fostering active methodologies through cross-departmental collaboration in a Spanish university
    Nom: Albareda Tiana, S; Fernández Borsot, G.; Berbegal-Mirabent, Jasmina; Regadera, E.; Mas-Machuca, M.; Graell, M.; Manresa, A.; Fernández Morilla, M; Fuertes, M. Teresa; Gutiérrez, A.; Guardiola, J. Rol: Autor Data de publicació: 2024
  • TECHNO REVIEW International Technology, Science and Society Review / Revista Internacional de Tecnología, Ciencia y Sociedad, STEM education in childhood: perceptions of teachers
    Nom: Fuertes, M. Teresa; Fernández Morilla, M Rol: Autor Data de publicació: 2023
    Pàgina d'inici: 2 Pàgina final: 14 Vol.: 13 Núm.: 2
  • Human Review. International Humanities Review / Revista Internacional de Humanidades, Curricular proposal for teaching catholic religion and promotion of climate change PROPUESTA CURRICULAR DE ENSEÑANZA DE RELIGIÓN CATÓLICA Y PROMOCIÓN DE LA ACCIÓN CLIMÁTICA
    Nom: Fernández Morilla, M; Albareda Tiana, S; Fuertes, M. Teresa; Graell, M.; Jiménez, E. Rol: Autor Data de publicació: 2022
    Vol.: 11
  • Teachers and teaching: theory and practice, Multiple case-study analysis of service-learning as a means to foster sustainability competencies amongst pre-service educators
    Nom: Cebrián, G.; Moraleda, A.; Fernández Morilla, M; Fuertes, M. Teresa; Segalàs, J.; Gutiérrez, I. Rol: Autor Data de publicació: 2021
    Pàgina d'inici: 488 Pàgina final: 505 Vol.: 27 Núm.: 6
  • Sustainability, Reflective Practice in Times of Covid-19: A Tool to Improve Education for Sustainable Development in Pre-Service Teacher Training
    Nom: Fuertes, M. Teresa; Dulsat-Ortiz, C.; Álvarez, I. Rol: Autor Data de publicació: 2021
    Vol.: 13 Núm.: 11
    DOI: https://dx.doi.org/10.3390/su13116261 ISSN o títol: 2071-1050
  • Col·lecció guies ApS (U), Guia 2. Aprenentatge servei i pràctiques curriculars en els Graus d'Educació
    Nom: Fuertes, M. Teresa; Blanch, S.; Luna, E. Rol: Autor Data de publicació: 2021
    Pàgina d'inici: 1 Pàgina final: 38
    ISSN o títol: 978-84-09-32483-5
  • The Educational Review, USA, Improving Communicative Competence through Social Interaction: A Service-Learning Methodology
    Nom: Fuertes, M. Teresa; Balaguer Fàbregas, Maria Carmen; Fernández, Y.; Fernández Morilla, M Rol: Autor Data de publicació: 2020
    Pàgina d'inici: 199 Pàgina final: 210 Vol.: 4 Núm.: 11
    DOI: https://dx.doi.org/10.26855/er.2020.11.003 ISSN o títol: 2575-7938
  • Elementary Education in theory & practice, Developing STEM skills in kindergarten: opportunities and challenges from the perspective of future teachers
    Nom: Zdybel, D.; Pulak, I.; Crotty, Y.; Fuertes, M. Teresa; Cinque, M. Rol: Autor Data de publicació: 2019
    Pàgina d'inici: 71 Pàgina final: 94 Vol.: 14 Núm.: 4(54)
    DOI: https://dx.doi.org/10.35765/eetp.2019.1454.06 ISSN o títol: 1896-2327, 2353-7787
  • Elementary Education in theory & practice, Kitchen Lab for Kids: A Programme for Shaping STEM Skills in Preschool
    Nom: Surma, B.; Rosati, N.; Menon, S.; Fuertes, M. Teresa; Farren, M.; Maguire, F. Rol: Autor Data de publicació: 2019
    Pàgina d'inici: 61 Pàgina final: 70 Vol.: 14 Núm.: 4(54)
    DOI: https://dx.doi.org/10.35765/eetp.2019.1454.05 ISSN o títol: 1896-2327, 2353-7787
  • Bordón, The influence of Service-Learning on the development of sustainability competencies amongst university students
    Nom: Cebrián, G.; Fernández Morilla, M; Fuertes, M. Teresa; Moraleda, Á.; Segalàs, J. Rol: Autor Data de publicació: 2019
    Pàgina d'inici: 151 Pàgina final: 167 Vol.: 71 Núm.: 3
  • Sustainability, Didactic strategies to promote competencies in sustainability
    Nom: Tejedor, G.; Segalas, J.; Barrón, Á.; Fernández Morilla, M; Fuertes, M. Teresa; Ruiz-Morales, J.; Gutiérrez, I.; Garcia-Gonzalez, E.; Aramburuzabala, P.; Hernández, A. Rol: Autor Data de publicació: 2019
    Pàgina d'inici: 1 Pàgina final: 24 Vol.: 11 Núm.: 7
    DOI: https://dx.doi.org/10.3390/su11072086 ISSN o títol: 2071-1050
  • Sustainability, Integrating sustainability into higher education curricula through the project method, a global learning strategy
    Nom: Fuertes, M. Teresa; Graell, M.; Fuentes, M.; Balaguer Fàbregas, Maria Carmen Rol: Autor Data de publicació: 2019
    Pàgina d'inici: 1 Pàgina final: 25 Vol.: 11 Núm.: 3
    DOI: https://dx.doi.org/10.3390/su11030767 ISSN o títol: 2071-1050
  • Acta pediátrica española, Efectos del juego e el desarrollo infantil (II). Análisis del impacto de un juego digital para lactantes y niños pequeños
    Nom: Balaguer Fàbregas, Maria Carmen; Fuertes, M. Teresa Rol: Autor Data de publicació: 2019
    Pàgina d'inici: e1 Pàgina final: e11 Vol.: 77 Núm.: 1-2
    ISSN o títol: 0001-6640
  • Acta pediátrica española, Efectos del juego en el desarrollo infantil (I): aspectos teóricos
    Nom: Balaguer Fàbregas, Maria Carmen; Fuertes, M. Teresa Rol: Autor Data de publicació: 2018
    Pàgina d'inici: 138 Pàgina final: 141 Vol.: 76 Núm.: 11-12
    ISSN o títol: 0001-6640
  • CIDUI Congrés Internacional de Docència Universitària i Innovació, Procés reflexiu de 3 experiències d'aprenentage servei de la Fundació Catalana de L'Esplai per l'equip educatiu: Aplicació de la rúbrica d'avaluació
    Nom: Graell, M.; Fuentes, M.; Quirós, C.; Fuertes, M. Teresa; Ramón, A.; Escardíbul, S.; Mena, C.; Pica, S. Rol: Autor Data de publicació: 2018
    Pàgina d'inici: 1 Pàgina final: 13 Núm.: 4
    ISSN o títol: 2385-6203
  • CIDUI Congrés Internacional de Docència Universitària i Innovació, La competencia comunicativa oral de los estudiantes de los grados de Educación Infantil y Educación Primaria. Análisis, diagnóstico e intervención para la mejora
    Nom: Pujol Valls, M; Balaguer Fàbregas, Maria Carmen; Graell, M.; Fuertes, M. Teresa; Fuentes, M.; Escobar, R. Rol: Autor Data de publicació: 2018
    Pàgina d'inici: 1 Pàgina final: 10 Núm.: 4
    ISSN o títol: 2385-6203
  • Suplemento del boletín educaweb, Experiencia gamificada de Programación y Robótica: desarrollo de la competencia digital de los estudiantes del grado en Educación Infantil
    Nom: Perdiguer, E.; Fuertes, M. Teresa; Fernández Morilla, M Rol: Autor Data de publicació: 2016
    ISSN o títol: 1578-5793
  • Guix, [Re]Pensar i organitzar la tutoria per a un pràcticum professionalitzador
    Nom: Coiduras, J.; Cornadó, M.; Fuertes, M. Teresa; Peire, T. Rol: Autor Data de publicació: 2016
    Pàgina d'inici: 47 Pàgina final: 53 Vol.: 430
    ISSN o títol: 0213-8581
  • Opción, Percepciones de los alumnos hacia las matemáticas
    Nom: Vidal Raméntol, S; Fuertes, M. Teresa Rol: Autor Data de publicació: 2016
    Vol.: Número 3 año 2016
    ISSN o títol: 1012-1587
  • Opción, Sostenibilización curricular en la educación superior: propuesta metodológica
    Nom: Fernández Morilla, M; Fuertes, M. Teresa; Albareda Tiana, S Rol: Autor Data de publicació: 2015
    Pàgina d'inici: 284 Pàgina final: 304 Vol.: Especial Núm.: 6
    ISSN o títol: 1012-1587
  • Ilu. Revista de ciencias de las religiones, Modelo de sistematización en los proyectos sociales de ApS (UIC)
    Nom: Fuertes, M. Teresa Rol: Autor Data de publicació: 2014
    Pàgina d'inici: 175 Pàgina final: 186 Vol.: 19
  • Vivat Academia, La dinámica de grupos para el trabajo cooperativo facilita la comunicación
    Nom: Vidal Raméntol, S; Fuertes, M. Teresa Rol: Autor Data de publicació: 2013
    Pàgina d'inici: 1 Pàgina final: 12 Vol.: 15 Núm.: 123
  • Red U: revista de docencia universitaria (online), El TFG como elemento de mejora de la calidad en la evaluación del módulo prácticum: propuesta de la Universitat Internacional de Catalunya (UIC)
    Nom: Fuertes, M. Teresa; Balaguer Fàbregas, Maria Carmen Rol: Autor Data de publicació: 2012
    Pàgina d'inici: 329 Pàgina final: 343 Vol.: 10 Núm.: 2
    DOI: https://dx.doi.org/10.4995/redu.2012.6111 ISSN o títol: 1887-4592
  • Red U: revista de docencia universitaria (online), La observación de las prácticas educativas como elemento de evaluación y de mejora de la calidad en la formación inicial y continua del profesorado
    Nom: Fuertes, M. Teresa Rol: Autor Data de publicació: 2011
    Pàgina d'inici: 237 Pàgina final: 258 Vol.: 9 Núm.: 3
    DOI: https://dx.doi.org/10.4995/redu.2011.11228 ISSN o títol: 1887-4592
  • Suplemento del boletín educaweb, Una experiencia de ApS desde la universidad
    Nom: Fuertes, M. Teresa Rol: Autor Data de publicació: 2010
    ISSN o títol: 1578-5793
  • Butlletí AQU, Iniciatives amb matèria de qualitat:UIC. Adaptació dels estudis de Magisteri a l'EEES
    Nom: Fuertes, M. Teresa Rol: Autor Data de publicació: 2005
  • Educaweb-Monogràfic nª 105 El espacio europeo de Educación Superior, Prueba piloto de adaptación de la titulación de Magisterio al EEES en la Universitat Internacional de Catalunya
    Nom: Fuertes, M. Teresa Rol: Autor Data de publicació: 2005
    ISSN o títol: 1578-5793/ 2005
  • Educaweb- Monogràfic nº 113 Formación Virtual, La formación virtual -entre la satisfacción y la frustración
    Nom: Fuertes, M. Teresa Rol: Autor Data de publicació: 2005
    ISSN o títol: 1578-5793 /2005
  • Guix, Atenció a la diversitat i necessitats educatives especials – Reflexió sobre la pràctica
    Nom: Fuertes, M. Teresa Rol: Autor Data de publicació: 2002
    Pàgina d'inici: 69 Pàgina final: 78 Núm.: 290
    ISSN o títol: 0213-8581
  • Guix, Dificultats de càlcul i resolució de problemes a educació primària. Proposta d'unes pautes d'observació
    Nom: Fuertes, M. Teresa Rol: Autor Data de publicació: 2001
    Pàgina d'inici: 45 Pàgina final: 57 Núm.: 273
    ISSN o títol: 0213-8581
  • Metodologías docentes activas para implementar los Objetivos de Desarrollo Sostenible (ODS) de manera interdisciplinaria a UIC Barcelona
    Data de publicació: 2022 Isbn: 978-84-125693-9-1
  • Guia 2. Aprenentatge servei i pràctiques curriculars en els Graus d’Educació
    Data de publicació: 2021 Isbn: 978-84-09-32483-5
  • Alfabetización en la nueva docencia
    Data de publicació: 2020 Isbn: 978-84-1853453-9
  • Construint vincles entre universitat i societat: 20 experiències d'aprenentatge servei a les universitats catalanes
    Data de publicació: 2018 Isbn: 978-84-9168-084-0
  • El ApS en el Prácticum de la formación inicial del profesorado (Tesi doctoral)
    Data de publicació: 2014 Isbn: 978-3-639-55504-2
  • Matemáticas I
    Data de publicació: 2014 Isbn: 978-84-683-1403-7
  • Matemagic 1001 ideas para disfrutar en el aula
    Data de publicació: 2013 Isbn: 978-84-683-1034-3
  • Matemagic Razona 9
    Data de publicació: 2013 Isbn: 978-84-683-1046-6
  • Matemagic Razona 8
    Data de publicació: 2013 Isbn: 978-84-683-1045-9
  • Matemagic Razona 7
    Data de publicació: 2013 Isbn: 978-84-683-1044-2
  • Matemagic Razona 6
    Data de publicació: 2013 Isbn: 978-84-683-1043-5
  • Matemagic Razona 5
    Data de publicació: 2013 Isbn: 978-84-683-1042-8
  • Matemagic Razona 4
    Data de publicació: 2013 Isbn: 978-84-683-1041-1
  • Matemagic razona 3
    Data de publicació: 2013 Isbn: 978-84-683-1040-4
  • Matemagic razona 2
    Data de publicació: 2013 Isbn: 978-84-683-1039-8