LACASA MAS, Iván

Departament
Department of Communication Sciences

Teacher profile

Professor Agregat o Titular
Departament de Ciències de la Comunicació, FACULTAT DE CIÈNCIES DE LA COMUNICACIÓ. Universitat Internacional de Catalunya

Academic curriculum

  • Doctor per la Universitat Autònoma de Barcelona (Departament de Periodisme i Ciències de la Comunicació). Universitat Autònoma de Barcelona, 2007
  • Llicenciat en Filosofia i Ciències de la Educació (Secció Filosofia). Universitat de Barcelona

Research interests

Ivan Lacasa-Mas (PhD, Universitat Autònoma de Barcelona) is an Associate Professor in the College of Communication, where he has been Dean (2009-2015) and Associate Dean (2008-2009, 2015-2016). His interests are centered on news media management and user engagement, on the impact of technology on journalism, politics and culture, and on communication research history. His most recent projects analyze the consumer-based brand equity of news media firms, how digitalization and new media affect Opera and its audiences, or the historical and intellectual background of the Agenda Setting theory.

Articles

Llibres

  • Martorell, C.; Serra, C.; Viladecans, C.; Arimany Serrat, N.; Bori Camprubí, E.; Compte Batista, A.; Berenguel Fernández, J.; Fernández Gómez, J.D.; Castelló, A.; Jover Román, A.; Victoria Mas, M; Lacasa-Mas, I; Selvam, R. M.; Lelis, C., (31/12/2018), "La publicitat a l'era Google". Trípodos. Barcelona. ISBN: 1138-3305.

Capítols de llibre

  • Lacasa-Mas, I, (2017), "Die spanische Kommunikationswissenschaft auf dem Weg zu internationaler Anerkennung. Ein Abriss der Fachgeschichte", Kommunikationswissenschaft im internationalen Vergleich.Transnationale Perspektiven, pp. 185-210, Springer. ISBN: 978-3-531-17995-7.

Activities

Congreso Internacional de la Asociación Internacional de Investigación de la Comunicación. 'Comunicación y Riesgo'

Presentació de comunicació "La utilidad de los estudios de recepción para la determinación del vínculo de la audiencia con la prensa on-line", 2012.

Congreso Internacional Sociedad Digital

Ponència "La incorporación de los lectores tradicionales a la prensa on-line", 2011.

Congreso Internacional de Investigadores Audiovisuales: retos y oportunidades de la investigación en comunicación en la sociedad digital

Ponència "La audiovisualización de los productos culturales como estrategia de comunicación con los públicos: el caso de la ópera", 2011.

Periodismo Político: Nuevos Retos y Nuevas Prácticas

Ponència "LA AUTORREGULACIÓN DE LA PARTICIPACIÓN CIUDADANA EN LOS CIBERMEDIOS COMO LABORATORIO DE DEMOCRACIA", .