REY PEÑA, Carlos

Departament
Departamento de Economía y Organización de Empresas
Grup de recerca
Direcció d'organitzacions al segle XXI (DOS-XXI)

Perfil profesor

Director de la Cátedra Dirección por Misiones y Gobierno Corporativo 2012

Formación Académica

  • Business Administration. Universitat Internacional de Catalunya
  • Administración y Dirección de Empresas. Universitat Internacional de Catalunya, 1996
  • Master's Degree in Human, Social and Legal Science Research. Universitat Internacional de Catalunya, 2010
  • Doctor en Dirección y Administración de Empresas. Premio extraordinario de doctorado.. Universitat Internacional de Catalunya, 2012

Intereses en investigación

- Purpose driven organizations.
- Management by missions.
- Institutional logics & hybrid organizations.
- Business model innovation.

Articles

  • Malvasic, I.; Rey, C.; Posaric, N., (2018), "Congruence Between Personal and Organizational Mission: The Role of Balanced Organizational Values", Economic Thought and Practice, vol.27, No.2, pp. 545-563, ISSN: 1330-1039.
  • Rey, C.; Bastons, Miquel, (2018), "Three dimensions of effective mission implementation", Long range planning, vol.51, No.4, pp. 580-585, ISSN: 0024-6301.
  • Cardona, P.; Malbasic, I.; Rey, C., (2018), "Institutions, paradoxes, and compensation logics: evidence from corporate values of the largest Chinese and US companies", Asia Pacific business review, vol.24, No.5, pp. 602-619, ISSN: 1360-2381.
  • Bastons, Miquel; Mas-Machuca, M.; Rey, C., (2017), "Pro-stakeholders Motivation: uncovering a new source of motivation for business companies", Journal of management and organization, vol.23, No.5, pp. 621-632, ISSN: 1833-3672.
  • Rey, C.; Chinchilla, N.; Pitta, N., (2017), "Objectives are SMART missions are WISE", IESE Insight, vol.2, No.33, pp. 45-51, ISSN: 2013-3901.
  • Ricart, J. E.; Rey, C., (2017), "Strategising for the future", The European Business Review, ISSN: 0955-534X.
  • Fonseca Pires, J.; Rey, C.; Mas-Machuca, M.; Bastons, Miquel, (2016), "Management by missions in the healthcare sector", Revista de calidad asistencial, vol.31, pp. 239-242, ISSN: 1134-282X.
  • Marimon, Frederic; Mas-Machuca, M.; Rey, C., (2016), "Assessing the internalization of the mission", Industrial Management & Data System, vol.116, No.1, pp. 170-187, ISSN: 0263-5577.
  • Rey, C.; Ricart, J. E., (2015), "The Practice of Strategy", The European Business Review, ISSN: 0955-534X.
  • Malbašić, I.; Rey, C.; Potočan, V., (2014), "Balanced Organizational Values: From Theory to Practice", Journal of business ethics, ISSN: 0167-4544.
  • Rey, C.; Gutiérrez, M., (2012), "Es la hora del stakeholder management", Management Sostenible (Perú & Colombia).
  • Cardona, P.; Rey, C.; Heras , P., (2012), "Caso Repsol Portuguesa: Cómo vencer la resistencia al cambio", Harvard Deusto Business Review, vol.212, pp. 38-47, ISSN: 0210-900X.
  • Cardona, P.; Rey, C., (2009), "El liderazgo centrado en la misión", Harvard Deusto Business Review, vol.180, Junio, ISSN: 0210-900X.
  • Cardona, P.; Rey, C., (2007), "La cultura empresarial: estudio empírico en empresas españolas y portuguesas", IESE-IRCO.
  • Cardona, P.; Rey, C., (2006), "Management by Missions: First Successes", IESE Insight, vol.7/2, pp. 1-11, ISSN: 2013-3901.
  • Cardona, P.; Rey, C., (2006), "Management by Missions: How to make the mission a part of management", Problems and perspectives in management, vol.4, No.1, pp. 164-174, ISSN: 1727-7051.

Llibres

  • Rey, C.; Bastons, Miquel; Sotok, P.; San Cristobal, J.; Almandoz, J.; Malbasic, I.; Ricart, J. E.; Craig, N.; Pitta, N.; Ramonas, D.; Marimon, Frederic; Mas-Machuca, M.; Montaner, A.; Fontán, C.; Alloza, A.; Lleo, A.; Chinchilla, N., (2019), "Purpose-driven organizations: management ideas for a better world". Palgrave Macmillan. USA. ISBN: 978-3-030-17673-0.
  • Rey, C., (2016), "La misión en la empresa: de la idea a la implementación". PUBLICIA. Saarbrucken. ISBN: 978-3-8416-8240-6.
  • Cardona, P.; Rey, C., (2008), "Dirección por Misiones". DEUSTO. España. ISBN: 9788423423538.
  • Cardona, P.; Rey, C., (2008), "En busca de la misión". Alienta. España.
  • Cardona, P.; Rey, C., (2008), "Management by Missions". Palgrave Macmillan. UK. ISBN: 9780230551527 HB.

Capítols de llibre

  • Rey, C.; Malbasic, I., (2019), "Harmonization of Personal and Organizational Purpose", Purpose-driven organizations: management ideas for a better world, pp. 17-27. Rey, C.; Bastons, Miquel; Sotok, P. (Eds), Palgrave Macmillan. ISBN: 978-3-030-17673-0.
  • Rey, C.; Bastons, Miquel, (2019), "Three dimensions of purpose: knowledge, motivation, and action", Purpose-driven organizations: management ideas for a better world, pp. 29-41. Rey, C.; Bastons, Miquel; Sotok, P. (Eds), Palgrave Macmillan. ISBN: 978-3-030-17673-0.
  • Lleo, A.; Rey, C.; Chinchilla, N., (2019), "Measuring the Purpose Strength", Purpose-driven organizations: management ideas for a better world, pp. 119-130. Rey, C.; Bastons, Miquel; Sotok, P. (Eds), Palgrave Macmillan. ISBN: 978-3-030-17673-0.
  • Fontán, C.; Alloza, A.; Rey, C., (2019), "(Re)Discovering Organizational Purpose", Purpose-driven organizations: management ideas for a better world, pp. 107-118. Rey, C.; Bastons, Miquel; Sotok, P. (Eds), Palgrave Macmillan. ISBN: 978-3-030-17673-0.
  • Rey, C.; Montaner, A.; Almandoz, J., (2019), "Nurturing Personal Purpose at Work", Purpose-driven organizations: management ideas for a better world, pp. 97-106. Rey, C.; Bastons, Miquel; Sotok, P. (Eds), Palgrave Macmillan. ISBN: 978-3-030-17673-0.
  • Rey, C.; Pitta, N.; Ramonas, D.; Sotok, P., (2019), "Agile Purpose: Overcoming Bureaucracy", Purpose-driven organizations: management ideas for a better world, pp. 75-86. Rey, C.; Bastons, Miquel; Sotok, P. (Eds), Palgrave Macmillan. ISBN: 978-3-030-17673-0.
  • Cardona, P.; Rey, C.; Craig, N., (2019), "Purpose-driven Leadership", Purpose-driven organizations: management ideas for a better world, pp. 57-71. Rey, C.; Bastons, Miquel; Sotok, P. (Eds), Palgrave Macmillan. ISBN: 978-3-030-17673-0.
  • Rey, C.; Ricart, J. E., (2019), "Why Purpose Needs Strategy (and Vice Versa)", Purpose-driven organizations: management ideas for a better world, pp. 43-56. Rey, C.; Bastons, Miquel; Sotok, P. (Eds), Palgrave Macmillan. ISBN: 978-3-030-17673-0.
  • Rey, C.; San Cristobal, J.; Almandoz, J., (2019), "The New Logic of Purpose Within the Organization", Purpose-driven organizations: management ideas for a better world, pp. 3-16. Rey, C.; Bastons, Miquel; Sotok, P. (Eds), Palgrave Macmillan. ISBN: 978-3-030-17673-0.
  • Rey, C.; Marimon, Frederic; Mas-Machuca, M., (2019), "Key Factors in Purpose Internalization", Purpose-driven organizations: management ideas for a better world, pp. 87-98. Rey, C.; Bastons, Miquel; Sotok, P. (Eds), Palgrave Macmillan. ISBN: 978-3-030-17673-0.
  • Rey, C., (2013), "El desarrollo de la motivación trascendente en la empresa", Nuevas coordenadas éticas para la sociedad y sus instituciones, Prohom Edicions. ISBN: 978-84-935847-5-7.

Actividades

Water Research Conference

Presentació de comunicació "Mission-based corporate sustainability: The model of Aguas de Barcelona", 2017.

Congreso Anual de ACEDE

Presentació de comunicació "La implementación efectiva de la misión: las tres dimensiones de la misión", 2016.

International Symposium on Ethics, Business and Society

Presentació de comunicació "Effective mission implementation: the three dimensions of the mission", 2016.

Research Workshop: Missions, Leadership & Sustainability

Presentació de comunicació "Effective mission implementation: the three dimensions of the mission", 2016.

Research Workshop: Missions, Leadership & Sustainability

Ponència "Assessing the internalization of the mission", 2016.

Simposio Internacional Empresas con rostro humano.

Ponència "Misiones y Sostenibilidad: de la misión de la empresa a la misión personal", 2016.

Global Innovation and Knowledge Academy Annual Conference

Ponència "Mission based motivation: relationship between extrinsic, intrinsic and prosocial motivacion", 2013.

Jornadas de trabajo sobre la teoría de JAPL

Ponència "Implicaciones teórico-prácticas de la teoría de Juan Antonio Pérez López al desarrollo de la misión en la empresa"", 2012.