Nous Formats
Mòdul: Televisió i ràdio
Matèria: Nous formats
No especificada
HorariSem.2 | DT | 10:00 12:00 | b208 |
Responsable
El darrer programa de televisió que has vist és probablement un format de televisió creat per una productora que el va vendre a una televisió. Aquest eenut a una televisió. Aquest exivisixitós negoci internacional té algunes regles, actors i necessitats. Pensem en gran, entenguem com funciona i creem nous formats per vendre’ls al mercat actual.
Els estudiants han de conèixer quins tipus de formats hi ha actualment en antena en els Estats Units i el Regne Unit.
Els estudiants han de ser capaços de llançar el seu propi, exitós i internacional format de televisió.
Capacitat d'anàlisi i reflexió.
Habilitat per crear noves idees.
Habilitat per produir comunicació oral i escrita.
Habilitat per expressar-se correctament.
Coneixement sobre el comportament assertiu.
Capacitat de planificació i organització.
1. Entendre com funciona el model de negoci dels formats de televisió.
2. Capacitat d'escriure un document coherent amb tota la informació necessària.
3. Mètode i habilitat per crear exitosos i internacionals nous formats de televisió.
4. Desenvolupar un bon nivell d'habilitats per fer presentacions.
1. Què és un format televisiu.
1.1. Gèneres de televisió: informació, ficció, publicitat i entreteniment.
1.2. Diferències entre gèneres, programes i formats.
1.3. Tipus de formats de televisió segons Endemol: : reality, game show, entertainment, talent show and dating.
2. Com escriure un document per un format de televisió i la informació necessària que cal suministrar:
DESCRIPCIO:
Categoria.
Títol.
Resum breu.
Resume
Públic objectiu.
Franja horaria.
Periodicitat.
Duracio
GUIA:
Casting presentadors i conductors
Casting concursants
Guio literari sequencia presentadors i conductors
Guio literari sequencia concursants
Escaleta programa 1: seq, tc, duracio, accio, localitzacio i descripcio
Escaleta programa 2: seq, tc, duracio, accio, localitzacio i descripcio
DISSENY AV
Descripcio del look cinematografic, color i il.luminacio
Tipografia i incrustacions, referencies
Descripcio dels sets, referencies
Musica, referencies
SHOOTING
Plantejament de realitzacio i montatge
Descripcio de l'equip tecnic i huma
Pla de cameras exteriors
Disseny de l'espai i pla de cameras del plato
COSTOS per programa
3. Actors del mercat i model empresarial.
3.1. Exemples de televisions: ABC, CBS, NBC i BBC.
3.2. Exemples de productores: Nordic World, Armoza, Kanakna, Fremantlemedia i Endemol.
3.3. Venent i comprant en una fira com el mipcom.
3.4. El vídeo online amenaça l’actual model de televisió.
4. Anem a crear-lo!
4.1. Comprovant què hi ha de nou a l'horitzó.
4.2. Creant idees lliures a partir del brainstorming.
4.3. Resumint la idea en 100 paraules.
4.4. Escrivint el document.
5. Anem a presentar-lo!
5.1. Errors comuns que cal evitar en una presentació.
5.2. Com fer una bona presentació.
5.3. Habilitats de negociació i preparació de respostes.
Master class 8h.
Focused praxis 4h.
Coaching 3h.
Workshop 9h.
El sistema de valoració es basa en el projecte final (50%), diferents pràctiques (40%) i la proactivitat i actitud (10%).
DEVOLLD, Troy. “Reality TV: An Insider’s Guide to TV’s Hottest Market”. Michael Wiese Productions. 2011.
MORAN, Albert. “Understanding the Global TV Format”. Intellect Books. 2006.
SNYDER, Blake. “Save the cat!”. Michael Wiese Productions. 2005.
MAMET, David. "Verdadero y falso". Alba. 2011.
DALI, Salvador. "Diario de un genio". Fabula Tusquets Editores. 7ª Edición. 2008.