Assignatura

Nous Formats

  • codi 10070
  • curs 4
  • període Semestre 2
  • tipus op
  • credits 3

Mòdul: Televisió i ràdio

Matèria: Nous formats

No especificada

Horari
 Sem.2  DT 10:00 12:00 b208

Professorat

Responsable

Presentació

El darrer programa de televisió que has vist és probablement un format de televisió creat per una productora que el va vendre a una televisió. Aquest eenut a una televisió. Aquest exivisixitós negoci internacional té algunes regles, actors i necessitats. Pensem en gran, entenguem com funciona i creem nous formats per vendre’ls al mercat actual.

Requisits previs

Els estudiants han de conèixer quins tipus de formats hi ha actualment en antena en els Estats Units i el Regne Unit.

Objectius

Els estudiants han de ser capaços de llançar el seu propi, exitós i internacional format de televisió.

Competències / Resultats d’aprenentatge de la titulació

Capacitat d'anàlisi i reflexió.
Habilitat per crear noves idees.
Habilitat per produir comunicació oral i escrita.
Habilitat per expressar-se correctament.
Coneixement sobre el comportament assertiu.
Capacitat de planificació i organització.

Resultats d’aprenentatge de l’assignatura

1. Entendre com funciona el model de negoci dels formats de televisió.
2. Capacitat d'escriure un document coherent amb tota la informació necessària.
3. Mètode i habilitat per crear exitosos i internacionals nous formats de televisió.
4. Desenvolupar un bon nivell d'habilitats per fer presentacions.

Continguts

1. Què és un format televisiu.

1.1. Gèneres de televisió: informació, ficció, publicitat i entreteniment.
1.2. Diferències entre gèneres, programes i formats.
1.3. Tipus de formats de televisió segons Endemol: : reality, game show, entertainment, talent show and dating.


2. Com escriure un document per un format de televisió i la informació necessària que cal suministrar:

DESCRIPCIO:
Categoria.
Títol.
Resum breu.
Resume
Públic objectiu.
Franja horaria.
Periodicitat.
Duracio

 

GUIA:

Casting presentadors i conductors

Casting concursants

Guio literari sequencia presentadors i conductors

Guio literari sequencia concursants

Escaleta programa 1: seq, tc, duracio, accio, localitzacio i descripcio

Escaleta programa 2: seq, tc, duracio, accio, localitzacio i descripcio

 

DISSENY AV

Descripcio del look cinematografic, color i il.luminacio

Tipografia i incrustacions, referencies

Descripcio dels sets, referencies

Musica, referencies


SHOOTING

Plantejament de realitzacio i montatge

Descripcio de l'equip tecnic i huma

Pla de cameras exteriors 

Disseny de l'espai i pla de cameras del plato

 

COSTOS per programa


3. Actors del mercat i model empresarial.
3.1. Exemples de televisions: ABC, CBS, NBC i BBC.
3.2. Exemples de productores: Nordic World, Armoza, Kanakna, Fremantlemedia i Endemol.
3.3. Venent i comprant en una fira com el mipcom.
3.4. El vídeo online amenaça l’actual model de televisió.


4. Anem a crear-lo!
4.1. Comprovant què hi ha de nou a l'horitzó.
4.2. Creant idees lliures a partir del brainstorming.
4.3. Resumint la idea en 100 paraules.
4.4. Escrivint el document.


5. Anem a presentar-lo!
5.1. Errors comuns que cal evitar en una presentació.
5.2. Com fer una bona presentació.
5.3. Habilitats de negociació i preparació de respostes.

Metodologia i activitats formatives

Modalitat totalment presencial a l'aula

Master class 8h.

Focused praxis 4h.

Coaching 3h.

Workshop 9h.

Sistemes i criteris d'avaluació

Modalitat totalment presencial a l'aula

El sistema de valoració es basa en el projecte final (50%), diferents pràctiques (40%) i la proactivitat i actitud (10%).

Bibliografia i recursos

DEVOLLD, Troy. “Reality TV: An Insider’s Guide to TV’s Hottest Market”. Michael Wiese Productions. 2011.

MORAN, Albert. “Understanding the Global TV Format”. Intellect Books. 2006.

SNYDER, Blake. “Save the cat!”. Michael Wiese Productions. 2005.

MAMET, David. "Verdadero y falso". Alba. 2011.

DALI, Salvador. "Diario de un genio". Fabula Tusquets Editores. 7ª Edición. 2008.

  © 2024 Universitat Internacional de Catalunya | Contacta'ns | Privacitat i Protecció de dades | Propietat intel·lectual
  Campus Barcelona. Tel.: 93 254 18 00 | Campus Sant Cugat. Tel.: 93 504 20 00