Assignatura

Producció i Realització Radiofònica

  • codi 10077
  • curs 3
  • període Semestre 1
  • tipus OB
  • credits 6

Llengua d'impartició principal: català

Professorat

Responsable

MsU Francesc CANO - fcano@uic.es

Horari d'atenció

Individualitzada a les sessions pràctiques amb els professors.

Presentació

L'oferta radiofònica s'estructura a partir d'unitats de sentit que anomenem programes. En el context de les diferents assignatures de ràdio de la Facultat, "Producció i realització de ràdio" suposa una aproximació a la tipologia de programes de ràdio, amb una aprofundiment teòric i pràctic en els espais més presents a la ràdio actual.

Requisits previs

Cap.

Objectius

L'assignatura pretén exposar les claus de la ideació, producció i posada en antena d'un programa de ràdio. Per fer-ho, mostra primer el procés de programació, amb l'objectiu que els alumnes coneguin els eixos de l'oferta radiofònica. A partir d'aquí, aborda els criteris per a la realització d'un projecte de programa de ràdio, tant pel que fa a la seva formulació prèvia com a la posada en antena.

Competències / Resultats d’aprenentatge de la titulació

  • 03 CG - Capacitat per treballar en equip
  • 07 CG - Capacitat per afrontar dificultats i resoldre problemes
  • 14 CE - Capacitat de planificar recursos tècnics i humans
  • 20 CE - Capacitat de planificar i executar projectes periodístics
  • 27 CE - Capacitat per entendre i treballar amb els diferents agents de la professió periodística
  • 28 CE - Capacitat per entendre i aplicar les tècniques de producció i edició de premsa, ràdio, televisió i Internet
  • 29 CE - Capacitat per entendre i aplicar els diferents gèneres i formats periodístics
  • 30 CE - Capacitat per entendre i aplicar les diferents fases de creació i realització d'un programa televisiu o de ràdio
  • 45 CE - Capacitat i habilitat per donar forma creativa al missatge periodístic

Resultats d’aprenentatge de l’assignatura

  • Treballaran amb naturalitat i professionalitat en un estudi de ràdio.
  • Manejaran amb soltesa el programari d'edició d'àudio.
  • Dominaran els recursos per a la posada en marxa d'un programa de ràdio.
  • Podran dissenyar programes de ràdio d'acord amb una tipologia i en coherència amb la realitat estructural del sector.

Continguts

Part teòrica

 

1- Redacció radiofònica I

2- Redacció radiofònica II

3- Redacció radiofònica III

4- Estructura de l'empresa de ràdio

5- Anàlisi d'escaletes de magazine

6- L'escaleta i el guio

7- Anàlisi d'audiències

8- L'ambientació musical

 

 

Part pràctica

 

1- Radiografia de la nostra veu.

2- Gimnàstiques de locució.

3- Sintonia-veu-sintonia la base màgica de tot.

4- Un programa. Acoblament de petites peces.

5- El joc de la música

6- La narració, la locució en moviment i la descripció ( activitat exterior)

7- L’entrevista i el seus secrets

8- La necessària provisió de la improvització.

9- L’Escaleta, un story –board permanent

Metodologia i activitats formatives

Modalitat totalment presencial a l'aula

 
ACTIVITAT FORMATIVACRÈDITS ECTS
Coaching: Seguiment, individual o en grups molt reduïts, de com els alumnes assimilen els continguts de l'assignatura. En les sessions de coaching, es corregiran defectes, s'aclariran dubtes, es proposaran exercicis i activitats necessàries per aconseguir els objectius fixats.
0,8
Focused praxis: Lliurament periòdic i individual d'exercicis per aprendre la teoria a través de la pràctica. Cada exercici anirà destinat a adquirir coneixements molt definits i adaptats a la persona concreta així com a esmenar llacunes particulars. seminaris: aquesta activitat que consistirà a aprofundir monogràficament en temàtiques específiques, d'especial actualitat –en alguns casos, socialment debatudes–, mitjançant treball actiu en grups reduïts.
0,8
Meeting points: s'organitzaran punts de trobada entre personalitats del món professional, científic, àmbit internacional, etc. i els alumnes. Se'ls donarà forma de conferència, sessió de treball, tertúlia, entrevista, etc.
0,6
Labs: grups de treball en els quals es combina la teoria i la pràctica. En ells l'objectiu no consisteix tant a exercitar tècniques ja conegudes, sinó a fer avançar tant la teoria com la tècnica. Els labs culminaran també en un producte professional o semiprofessional, si bé aquesta vegada de caràcter necessàriament innovador (resultat de la combinació de reflexions o lectures innovadores dels mitjans i la realitat social).
2,4
Classes magistrals: En les classes magistrals, el professor, no només transmet continguts o coneixements, sinó també, i sobretot, actituds, motivació, aptituds, valors, etc. També facilita que els assistents puguin manifestar les seves opinions i els seus arguments enfront de la resta d'estudiants.
1,4

Sistemes i criteris d'avaluació

Modalitat totalment presencial a l'aula

L'assignatura la valorarà un tribunal de professionals amb un projecte final. En segona i posteriors convocatòries caldrà pactar amb els professors com desenvolupar el projecte.

SISTEMA D'AVALUACIÓPERCENTATGE
Projecte
100%

Bibliografia i recursos

Al llarg del curs, el professor facilitarà als alumnes les lectures recomanades per a cadascun dels punts del temari, que seran complementàries del treball teòric i pràctic desenvolupat a classe.

  © 2024 Universitat Internacional de Catalunya | Contacta'ns | Privacitat i Protecció de dades | Propietat intel·lectual
  Campus Barcelona. Tel.: 93 254 18 00 | Campus Sant Cugat. Tel.: 93 504 20 00