Producció i Realització Radiofònica
Llengua d'impartició principal: català
Responsable
MsU Francesc CANO - fcano@uic.es
Horari d'atenció
Individualitzada a les sessions pràctiques amb els professors.
L'oferta radiofònica s'estructura a partir d'unitats de sentit que anomenem programes. En el context de les diferents assignatures de ràdio de la Facultat, "Producció i realització de ràdio" suposa una aproximació a la tipologia de programes de ràdio, amb una aprofundiment teòric i pràctic en els espais més presents a la ràdio actual.
Cap.
L'assignatura pretén exposar les claus de la ideació, producció i posada en antena d'un programa de ràdio. Per fer-ho, mostra primer el procés de programació, amb l'objectiu que els alumnes coneguin els eixos de l'oferta radiofònica. A partir d'aquí, aborda els criteris per a la realització d'un projecte de programa de ràdio, tant pel que fa a la seva formulació prèvia com a la posada en antena.
Part teòrica
1- Redacció radiofònica I
2- Redacció radiofònica II
3- Redacció radiofònica III
4- Estructura de l'empresa de ràdio
5- Anàlisi d'escaletes de magazine
6- L'escaleta i el guio
7- Anàlisi d'audiències
8- L'ambientació musical
Part pràctica
1- Radiografia de la nostra veu.
2- Gimnàstiques de locució.
3- Sintonia-veu-sintonia la base màgica de tot.
4- Un programa. Acoblament de petites peces.
5- El joc de la música
6- La narració, la locució en moviment i la descripció ( activitat exterior)
7- L’entrevista i el seus secrets
8- La necessària provisió de la improvització.
9- L’Escaleta, un story –board permanent
ACTIVITAT FORMATIVA | CRÈDITS ECTS |
---|---|
Coaching: Seguiment, individual o en grups molt reduïts, de com els alumnes assimilen els continguts de l'assignatura. En les sessions de coaching, es corregiran defectes, s'aclariran dubtes, es proposaran exercicis i activitats necessàries per aconseguir els objectius fixats. | 0,8 |
Focused praxis: Lliurament periòdic i individual d'exercicis per aprendre la teoria a través de la pràctica. Cada exercici anirà destinat a adquirir coneixements molt definits i adaptats a la persona concreta així com a esmenar llacunes particulars. seminaris: aquesta activitat que consistirà a aprofundir monogràficament en temàtiques específiques, d'especial actualitat en alguns casos, socialment debatudes, mitjançant treball actiu en grups reduïts. | 0,8 |
Meeting points: s'organitzaran punts de trobada entre personalitats del món professional, científic, àmbit internacional, etc. i els alumnes. Se'ls donarà forma de conferència, sessió de treball, tertúlia, entrevista, etc. | 0,6 |
Labs: grups de treball en els quals es combina la teoria i la pràctica. En ells l'objectiu no consisteix tant a exercitar tècniques ja conegudes, sinó a fer avançar tant la teoria com la tècnica. Els labs culminaran també en un producte professional o semiprofessional, si bé aquesta vegada de caràcter necessàriament innovador (resultat de la combinació de reflexions o lectures innovadores dels mitjans i la realitat social). | 2,4 |
Classes magistrals: En les classes magistrals, el professor, no només transmet continguts o coneixements, sinó també, i sobretot, actituds, motivació, aptituds, valors, etc. També facilita que els assistents puguin manifestar les seves opinions i els seus arguments enfront de la resta d'estudiants. | 1,4 |
L'assignatura la valorarà un tribunal de professionals amb un projecte final. En segona i posteriors convocatòries caldrà pactar amb els professors com desenvolupar el projecte.
SISTEMA D'AVALUACIÓ | PERCENTATGE |
---|---|
Projecte | 100% |
Al llarg del curs, el professor facilitarà als alumnes les lectures recomanades per a cadascun dels punts del temari, que seran complementàries del treball teòric i pràctic desenvolupat a classe.