Pràctiques Professionals
Mòdul: Recursos d'investigació i desenvolupament
Matèria: Pràctiques professionals
Llengua d'impartició principal: català
Altres llengües d'impartició: castellà
Responsable
Les pràctiques constitueixen un element fonamental dels estudis que porten al títol de Grau en Humanitats i Estudis Culturals, ja que permeten l’estudiant entrar en contacte directe amb la realitat d’un determinat sector cultural, que es vinculi amb el desenvolupament d’un projecte o bé amb el treball que es realitza a una institució o empresa cultural. Tanmateix, les pràctiques faciliten que els alumnes puguin aplicar els coneixements i les habilitats que van adquirint a les assignatures teòriques i, d’aquesta forma, complementin i enriqueixin una formació integral en el desenvolupament de projectes culturals.
El Grau d’Humanitats i Estudis Culturals vol oferir una formació àmplia i panoràmica relacionada amb la cultura, pel que les pràctiques professionals busquen una aplicació en qualsevol dels àmbits de coneixement propis de la disciplina: art, literatura, història, filologia, filosofia, etc.
L'assignatura de Pràctiques Professionals només pot ser cursada per estudiants matriculats en el darrer curs del Grau.
El resultat de les pràctiques consisteix en què l’alumne hagi gaudit l’oportunitat d’aplicar els coneixements teòrics i els continguts acadèmics en el treball desenvolupat. Tanmateix, el període de pràctiques haurà incorporat l’estudiant a la realitat empresarial, fent que aquest desenvolupi una sèrie de competències i habilitats que l'ajudaran en la seva futura inserció en el món laboral.
Al marge de les hores que l'estudiant ha de desenvolupar en una institució o empresa vinculada amb la cultura i els estudis humanístics, també se celebraran seminaris i tallers de suport per complementar la formació proveïda per les pràctiques.
La realització de pràctiques pot tenir lloc durant el curs lectiu (en horari de tarda) o després del mateix, durant l’estiu següent a l’acabar l’últim curs.
El desenvolupament comporta vàries fases:
1.- Sessió de tutoria amb el responsable de pràctiques per conèixer el perfil i les expectatives de l’alumne, així com per assessorar en la preparació del CV.
2.- Recerca d’empreses i institucions i difusió de les ofertes de pràctiques per part del responsable de pràctiques. Addicionalment, hi ha altres vies per a l’organització de pràctiques, que en tot cas seran establides pel responsable de pràctiques juntament amb l’alumne.
3.- sol·licitud de pràctiques indicant l’oferta on l’alumne es vol inscriure.
4.- Entrevista personal amb l’empresa/institució i selecció del candidat.
5.- Desenvolupament de les pràctiques. Com a norma general, les pràctiques seran de 250 hores. En qualsevol cas, el total de les pràctiques no podrà excedir les 450 hores.´
6.- Redacció de la memòria per part de l’alumne.
Durant tot el curs, el responsable de pràctiques portarà a terme tutories de seguiment, així com tutories d’orientació dels alumnes que ho demanin.
Les pràctiques s’avaluaran a partir de l’informe del tutor a l’empresa o institució i la memòria presentada per l’estudiant.
Es tindran en compte, per una banda, la qualitat del treball realitzat i la implicació en el projecte, i per l’altra, la memòria presentada, o haurà de constar una explicació raonada i una valoració crítica del treball portat a terme.