Assignatura

Pràctiques Professionals

  • codi 10102
  • curs 4
  • període Semestre 2
  • tipus PR
  • credits 12

Mòdul: Recursos d'investigació i desenvolupament

Matèria: Pràctiques professionals

Llengua d'impartició principal: castellà

Altres llengües d'impartició: català

Professorat

Responsable

Dra. Rita CAVALLOTTI - rcavallotti@uic.es

Horari d'atenció

Prèvia cita per correu electrònic a rcavallotti@uic.es

 

Presentació

Les pràctiques constitueixen un element fonamental dels estudis conduents al títol de Grau en Humanitats i estudis culturals, ja que permeten que l’estudiant entri en contacte directe amb la realitat d’un determinat sector, que es vinculi a la posada en marxa o al desenvolupament d’un projecte o bé al treball que es realitza des d’un departament d’una empresa o una institució. Així mateix, les pràctiques faciliten que els alumnes apliquin els coneixements i les habilitats que van adquirint a les assignatures teòriques i, en conseqüència, complementin i enriqueixin la formació integral en gestió cultural.

Requisits previs

Els del Grau

Objectius

  • Conèixer el funcionament d’una entitat o empresa que ofereix serveis associats al grau 
  • Conèixer els processos que intervenen en l’execució i gestió d’un producte o projecte.
  • Reflexionar sobre la experiència laboral.

Competències / Resultats d’aprenentatge de la titulació

  • G06 - Capacitat de treball en equip, habilitats interpersonals i lideratge
  • G09 - Creativitat, iniciativa i esperit emprenedor.
  • G04 - Capacitat per prendre decisions, resoldre problemes i elaborar judicis argumentats
  • E01 - Coneixement i habilitat per donar una visió cultural/humanística a d'altres ciències o als seus mètodes
  • E02 - Coneixement i habilitat per fer servir mètodes i tècniques propis de les ciències humanes
  • E05 - Capacitat per avaluar determinats aspectes socials vinculats a la diversitat cultural
  • E09 - Conèixer els límits i les vies de la comunicació intercultural
  • E10 - Capacitat per definir temes de recerca que puguin contribuir al coneixement i debat cultural
  • E11 - Ser capaçt d'interpretar dades derivades de les observacions en relacionaó amb la seva significació i relacionar-les amb les teories apropiades
  • E22 - Coneixement d'instruments de recopilació de dades, com ara catàlegs bibliogràfics, inventaris d'arxius, fonts documentals, referències electròniques, etc. i habilitat per fer-los
  • E23 - Capacitat per fer servir els recursos i les tècniques informàtiques per elaborar assajos culturals o relacionats amb la cultura
  • E24 - Habilitat per exposar de manera narrativa els resultats de la recerca d'acord amb els cànons crítics de cada matèria.
  • E26 - Capacitat per llegir i escriure textos o documents originals en lamateixa llengua i en d'altres, així com per transcriure, resumir i catalogar informació de manera pertinent
  • E27 - Capacitat per treballar en contextos multiculturals
  • E28 - Habilitat per organitzar informació cultural complexa de manera coherent des d'enfocaments puntuals
  • E30 - Capacitat per definir temes de recerca cultural que puguin contribuir a la innovació i la millora de la societat
  • E31 - Transferència de coneixement i bones pràctiques en altres sectors.
  • E32 - Capacitat per gestionar projectes culturals orientats a la conservació del patrimoni
  • E33 - Capacitat per relacionar conceptes relatius al patrimoni, el territori i la identitat cultural
  • E34 - Capacitat per crear recursos educatius en l'àmbit cultural
  • E35 - Habilitats bàsiques relacionades amb la gestió de recursos econòmics en organitzacions i projectes culturals
  • E36 - Incentivar/generar la dimensió cultural com a recurs en institucions, mercats, indústries, empreses
  • E38 - Coneixement dels problemes de les fonts d'informació en temes internacionals
  • G05 - Capacitat de treball autònom, d'organització i planificació
  • G07 - Compromís ètic i social, respecte envers altres cultures i sensibilitat per l'ambient
  • G10 - Destresa en l'ús de les TIC, organització i gestió de la informació

Resultats d’aprenentatge de l’assignatura

L’estudiant és capaç de:


- escriure informes

- experimentar la pràctica professional

- seleccionar i sintetitzar documentació específica

- practicar estratègies de treball en grup

- relacionar conceptes de les diferents matèries treballades de forma transversal

- diagnosticar problemes i resoldre’ls en un context de treball

- gestionar les TIC

- utilitzar recursos econòmics en la simulació de projectes reals

- estableix enfocaments vàlids per sistematitzar dades i / o informació dispersa

- aplica / transfereix conceptes teòrics i / o abstractes de cada subjecte a situacions reals

- utilitza tècniques de protocol en simulació de casos.

Continguts

En tractar-se d’una assignatura de tipus pràctic, no hi ha continguts específics, sinó més aviat és l’aplicació pràctica de tot allò que els alumnes van aprenent al llarg del curs.

 

Dades a tenir en compte: 

La realització de pràctiques es pot dur a terme durant el període lectiu (en horari de matí). En cas de voler fer pràctiques a l'estiu, només es podran realitzar en l'estiu del tercer any. 

 La data límit per lliurar la memòria és l'1 de juliol.

El desenvolupament de les pràctiques comporta vàries fases:

1.- Sessió de tutoria amb la responsable de pràctiques per tal de conèixer el  perfil i les expectatives de l’alumne, així com per a assessorar en la preparació del CV. Aquesta reunió ha de sol·licitar-se a través d'un correu electrònic, almenys tres mesos abans de la data en la qual es desitja fer pràctiques. 

2.- Cerca d’empreses i institucions de pràctiques per part de l'alumne i de la responsable de pràctiques i difusió de les ofertes per part de la responsable de pràctiques. Les pràctiques funcionen segons l'oferta i la demanda, no sempre es poden garantir a la institució o el calendari sol·licitats

3.- Sol·licitud de pràctiques.

4.- Entrevista personal a l’ empresa-institució i selecció de candidat.

5.- Desenvolupament de les pràctiques. Com a norma general, l’estada en pràctiques serà d'un mínim de 250 hores. La empresa o institució assigna a un tutor que supervisa el treball de l’alumne.

6.- Redacció de la memòria per part de l’alumne.

 

Durant tot el curs, la responsable de pràctiques realitzarà tutories de seguiment, així com tutories d’orientació als alumnes que ho sol·licitin.

Metodologia i activitats formatives

Modalitat totalment presencial a l'aula

Activitats formatives

Descripció

Assistència a les pràctiques

Formació portada a terme en institucions i empreses en què l’alumne evidenciarà l’obtenció de coneixements i habilitats adquirits en el mòdul teòric.

 

Metodologia docent

Descripció

Tutories

Reunió personalitzada amb cada alumne per conèixer els seus interessos i evolució de la cerca de pràctiques

Assistència a les pràctiques

Formació portada a terme en institucions i empreses en què l’alumne evidenciarà l’obtenció de coneixements i habilitats adquirits en el mòdul teòric.

Sistemes i criteris d'avaluació

Modalitat totalment presencial a l'aula

Les pràctiques es qualificaran a partir de l’informe del tutor de pràctiques en la institució/empresa (70% de la nota) i de la memòria presentada per l’estudiant (30% de la nota).

Es tindran en compte, d’una banda, la qualitat del treball realitzat i la implicació en el projecte i, de l’altra, la memòria presentada, on han de constar una explicació raonada i una valoració crítica del treball.

Tant la memòria com l'avaluació hauran de ser lliurades màxim 10 dies després de la data de finalització de pràctiques.

Material didàctic

      Materials
            AVALUACIÓ TUTOR EXTERN (NOMÉS PER A INFORMACIÓ) evaluacion-tutor.docx 
            EXEMPLE DE CV cvtemplate.doc 
            FITXA DE SOL·LICITUD DE PRÀCTIQUES gradomodelosolicituddepracticas.docx 
            FITXA PER A l'ANNEX (NOMÉS PER A INFORMACIÓ) fichaparaelanexogrado.doc 
            MODELO A SEGUIR PARA MEMORIA FINAL  informefinalestudiante_espanol1.docx 
            NORMATIVA DE PRACTIQUES normativapractiquesgrauhumanitats2020.docx 
  © 2024 Universitat Internacional de Catalunya | Contacta'ns | Privacitat i Protecció de dades | Propietat intel·lectual
  Campus Barcelona. Tel.: 93 254 18 00 | Campus Sant Cugat. Tel.: 93 504 20 00