Assignatura

Llengua Anglesa i la seva Didàctica I

  • codi 10167
  • curs 4
  • període Semestre 1
  • tipus op
  • credits 6

Llengua d'impartició principal: català

Altres llengües d'impartició: anglès, castellà

Professorat

Responsable

Dra. Emilee Sarah MOORE - esmoore@uic.es

Horari d'atenció

Amb cita prèvia.

Presentació

Aquesta assignatura proporciona coneixements i capacitats específics per poder iniciar-se en la pràctica com a docent de llengües addicionals (segones, terceres, estrangeres...) en el context local i global. S'enfoquen sobre els processos d'aprenentatge i ensenyament en l'etapa infantil i primària, encara que també es farà referència a d'altres edats per tal que els estudiants adquireixin una perspectiva més aprofundida dels fenòmens tractats. Els continguts i els sistemes d'avaluació de l'assignatura s'articulen a través de la pràctica, l'observació i l'anàlisi guiada del discurs a l'aula i es promou la capacitat d'investigació en l'acció per part dels futurs docents.  

Requisits previs

És recomana que els estudiants tinguin un nivell B2 d'anglès (MECRL) abans de començar aquest curs.

Objectius

En acabar aquesta assignatura, els estudiants haurien de poder:

-Trobar, comprendre, explicar i adoptar una postura crítica respecte de les polítiques (per exemple, el currículum, el MECRL) i les aportacions teòriques sobre l'ensenyament i aprenentatge de llengües addicionals;

-Analitzar, desenvolupar i posar en pràctica material d'aula que reflecteixi els enfocaments actuals i les 'bones pràctiques' de l'aula trets del context local i global;

-Observar i analitzar el discurs d'aula per tal d'identificar i explicar fenòmens relacionats amb l'ensenyament i l'aprenentatge de llengües addicionals, i proposar i participar en actuacions docents de qualitat.

 

Competències / Resultats d’aprenentatge de la titulació

  • CEM-44 - Comprendre els principis bàsics de les ciències del llenguatge i de la comunicació.
  • CEM-46 - Conèixer el currículum escolar de llengües i literatura.
  • CEM-49 - Fomentar la lectura i el comentari crític de textos i animar a escriure.
  • CEM-51 - Afrontar situacions d'aprenentatge de llengües en contextos multilingües i multiculturals.
  • CEM-52 - Expressar-se, oralment i per escrit, en una llengua estrangera.
  • CEM-53 - Desenvolupar i avaluar continguts del currículum mitjançant recursos didàctics apropiats i promoure les competències corresponents en els estudiants.
  • CET-3 - Expert en la matèria que s'imparteix i en els mètodes d'ensenyament: tenir els coneixements necessaris sobre la matèria que s'ensenya i saber quins mètodes didàctics s'han d'aplicar per crear un bon entorn d'aprenentatge que permeti a l'alumnat adquirir el bagatge cultural que necessita per viure en societat, i aconseguir-ho d’una manera contemporània, professional i sistemàtica.
  • CET-5 - Col·laboració amb els companys de professió: tenir els coneixements i les habilitats necessaris per fer una aportació professional al clima pedagògic de l'escola, així com en les relacions professionals, i per aconseguir una bona organització escolar.
  • CET-7 - Foment de la responsabilitat pel que fa al desenvolupament professional: analitzar, reflexionar i desenvolupar els punts de vista sobre la professió i la competència com a mestre, saber-los explicitar i saber com posar-se al dia.
  • CG-03 - Saber expressar-se en llengua anglesa segons el nivell b1, d'acord amb el Marc comú europeu de referència per a les llengües.

Resultats d’aprenentatge de l’assignatura

1. Identifica los conceptos fundamentales de la materia y la sitúa en el contexto propio de los estudios.

2. Reconoce las bases lingüísticas, psicológicas y pedagógicas de la Didáctica de la Lengua.

3. Comprende la importancia de la lengua en la sociedad y su trato en la escuela.

4. Identifica las habilidades lingüísticas básicas.

5. Conoce, comprende y relaciona las habilidades lingüísticas con las competencias que marca el currículo actual.

6. Programa el área de lengua y literatura en base a las competencias marcadas en el currículo de primaria y se orineta a la calidad.

7. Establece criterios y sistemas de evaluación del área.

9. Conoce y aplica recursos didácticos existentes para el área, de forma creativa.

10. Establece planes concretos para trabajar en entornos multilingües, con espíritu emprendedor.

16. Se expresa en lengua inglesa oralmente y por escrito a nivel C1.

17. Conoce las similitudes y las diferencias entre los procesos de adquisición de la lengua materna y de aprendizaje de la lengua extranjera.

18. Adapta el aprendizaje del inglés a las necesidades de los alumnos de 6 a 12 años.

19. Conoce las principales metodologías de enseñanza del inglés y sabe adaptarlas a la realidad el aula de Lengua extranjera.

20. Conoce estrategias didácticas para enseñar las cuatro destrezas de la lengua extranjera a los alumnos de primaria.

21. Domina los sistemas de evaluación de la lengua extranjera.

30. Integra las tecnologías de la información y la comunicación en todos los ámbitos del área de las lenguas.

Continguts

En aquesta assignatura, es tractaran les següents àrees temàtiques:

  • Introducció a l'anàlisi del discurs de l'aula
  • La parla dels aprenents de llengües addicionals
  • La parla dels docents de llengües addicionals
  • Enfocaments per a l'ensenyament i aprenentatge de llengües addicionals
  • La interacció en l'aula i el disseny de tasques: l'aprenentatge basat en tasques
  • L'ensenyament de llengües addicionals com a pràctica reflexiva: la recerca en l'acció

Metodologia i activitats formatives

Modalitat totalment presencial a l'aula

Teaching and learning activity

Methodology

Competences

Theoretical and practical classes

Lectures

Problem solving

Cooperative learning

Project oriented learning

CEM-44, CEM-46, CEM-53, CEM-51, CEM-52, CET-3, CET-05, CET-07, CG-03

Group work and study

Problem solving

Cooperative learning

Project oriented learning

CEM-52, CEM-53, CET-03, CET-5, CET-07, CG-03

Individual work and study

Problem solving

Project oriented learning

CEM-49, CEM-52, CEM-53, CET-03, CET-07, CG-03

Sistemes i criteris d'avaluació

Modalitat totalment presencial a l'aula

Activitat

% nota final

Presentació d'un treball (x2)

40%

Portfoli

50%

Participació

10%

Bibliografia i recursos

Segons programa anunciat a classe.

  © 2024 Universitat Internacional de Catalunya | Contacta'ns | Privacitat i Protecció de dades | Propietat intel·lectual
  Campus Barcelona. Tel.: 93 254 18 00 | Campus Sant Cugat. Tel.: 93 504 20 00