Llengua Anglesa i la seva Didàctica I
Llengua d'impartició principal: català
Altres llengües d'impartició: anglès, castellà
Aquesta assignatura proporciona coneixements i capacitats específics per poder iniciar-se en la pràctica com a docent de llengües addicionals (segones, terceres, estrangeres...) en el context local i global. S'enfoquen sobre els processos d'aprenentatge i ensenyament en l'etapa infantil i primària, encara que també es farà referència a d'altres edats per tal que els estudiants adquireixin una perspectiva més aprofundida dels fenòmens tractats. Els continguts i els sistemes d'avaluació de l'assignatura s'articulen a través de la pràctica, l'observació i l'anàlisi guiada del discurs a l'aula i es promou la capacitat d'investigació en l'acció per part dels futurs docents.
És recomana que els estudiants tinguin un nivell B2 d'anglès (MECRL) abans de començar aquest curs.
En acabar aquesta assignatura, els estudiants haurien de poder:
-Trobar, comprendre, explicar i adoptar una postura crítica respecte de les polítiques (per exemple, el currículum, el MECRL) i les aportacions teòriques sobre l'ensenyament i aprenentatge de llengües addicionals;
-Analitzar, desenvolupar i posar en pràctica material d'aula que reflecteixi els enfocaments actuals i les 'bones pràctiques' de l'aula trets del context local i global;
-Observar i analitzar el discurs d'aula per tal d'identificar i explicar fenòmens relacionats amb l'ensenyament i l'aprenentatge de llengües addicionals, i proposar i participar en actuacions docents de qualitat.
1. Identifica los conceptos fundamentales de la materia y la sitúa en el contexto propio de los estudios.
2. Reconoce las bases lingüísticas, psicológicas y pedagógicas de la Didáctica de la Lengua.
3. Comprende la importancia de la lengua en la sociedad y su trato en la escuela.
4. Identifica las habilidades lingüísticas básicas.
5. Conoce, comprende y relaciona las habilidades lingüísticas con las competencias que marca el currículo actual.
6. Programa el área de lengua y literatura en base a las competencias marcadas en el currículo de primaria y se orineta a la calidad.
7. Establece criterios y sistemas de evaluación del área.
9. Conoce y aplica recursos didácticos existentes para el área, de forma creativa.
10. Establece planes concretos para trabajar en entornos multilingües, con espíritu emprendedor.
16. Se expresa en lengua inglesa oralmente y por escrito a nivel C1.
17. Conoce las similitudes y las diferencias entre los procesos de adquisición de la lengua materna y de aprendizaje de la lengua extranjera.
18. Adapta el aprendizaje del inglés a las necesidades de los alumnos de 6 a 12 años.
19. Conoce las principales metodologías de enseñanza del inglés y sabe adaptarlas a la realidad el aula de Lengua extranjera.
20. Conoce estrategias didácticas para enseñar las cuatro destrezas de la lengua extranjera a los alumnos de primaria.
21. Domina los sistemas de evaluación de la lengua extranjera.
30. Integra las tecnologías de la información y la comunicación en todos los ámbitos del área de las lenguas.
En aquesta assignatura, es tractaran les següents àrees temàtiques:
Teaching and learning activity |
Methodology |
Competences |
Theoretical and practical classes |
Lectures Problem solving Cooperative learning Project oriented learning |
CEM-44, CEM-46, CEM-53, CEM-51, CEM-52, CET-3, CET-05, CET-07, CG-03 |
Group work and study |
Problem solving Cooperative learning Project oriented learning |
CEM-52, CEM-53, CET-03, CET-5, CET-07, CG-03 |
Individual work and study |
Problem solving Project oriented learning |
CEM-49, CEM-52, CEM-53, CET-03, CET-07, CG-03 |
Activitat |
% nota final |
Presentació d'un treball (x2) |
40% |
Portfoli |
50% |
Participació |
10% |
Segons programa anunciat a classe.