Llengua Anglesa i la seva Didàctica I
Llengua d'impartició principal: anglès
Aquesta assignatura proporciona coneixements i capacitats específics per poder iniciar-se en la pràctica com a docent de llengües addicionals (segones, terceres, estrangeres...) en el context local i global. S'enfoquen sobre els processos d'aprenentatge i ensenyament en l'etapa infantil i primària, encara que també es farà referència a d'altres edats per tal que els estudiants adquireixin una perspectiva més aprofundida dels fenòmens tractats. Els continguts i els sistemes d'avaluació de l'assignatura s'articulen a través de la pràctica, l'observació i l'anàlisi guiada del discurs a l'aula i es promou la capacitat d'investigació en l'acció per part dels futurs docents.
És recomana que els estudiants tinguin un nivell B2 d'anglès (MECRL) abans de començar aquest curs.
En acabar aquesta assignatura, els estudiants haurien de poder:
-Trobar, comprendre, explicar i adoptar una postura crítica respecte de les polítiques (per exemple, el currículum, el MECRL) i les aportacions teòriques sobre l'ensenyament i aprenentatge de llengües addicionals;
-Analitzar, desenvolupar i posar en pràctica material d'aula que reflecteixi els enfocaments actuals i les 'bones pràctiques' de l'aula trets del context local i global;
-Observar i analitzar el discurs d'aula per tal d'identificar i explicar fenòmens relacionats amb l'ensenyament i l'aprenentatge de llengües addicionals, i proposar i participar en actuacions docents de qualitat.
1. Identifica els conceptes fonamentals de la matèria i la situa en el context propi dels estudis.
2. Reconeix les bases lingüístiques, psicològiques i pedagògiques de la didàctica de la llengua.
3. Comprèn la importància de la llengua en la societat i el seu tracte a l’escola.
4. Identifica les habilitats lingüístiques bàsiques.
5. Coneix, comprèn i relaciona les habilitats lingüístiques amb les competències que marca el currículum actual.
6. Programa l’àrea de llengua i literatura partint de les competències marcades en el currículum de primària i s’orienta a la qualitat.
7. Estableix criteris i sistemes d’avaluació de l’àrea.
9. Coneix i aplica recursos didàctics existents per a l’àrea de forma creativa.
10. Estableix plans concrets per treballar en entorns multilingües, amb esperit emprenedor.
16. S’expressa en llengua anglesa oralment i per escrit en el nivell C1.
17. Coneix les similituds i les diferències entre els processos d’adquisició de la llengua materna i d’aprenentatge de la llengua estrangera.
18. Adapta l’aprenentatge de l’anglès a les necessitats de l’alumnat de 6 a 12 anys.
19. Coneix les principals metodologies d’ensenyament de l’anglès i sap adaptar-les a la realitat de l’aula de llengua estrangera.
20. Coneix estratègies didàctiques per ensenyar les quatre destreses de la llengua estrangera a l’alumnat de primària.
30. Integra les tecnologies de la informació i la comunicació a tots els àmbits de l’àrea de les llengües.
COMPETÈNCIES | METODOLOGIA | ACTIVITAT FORMATIVA |
---|---|---|
CEM-44 CEM-46 CEM-51 CEM-52 CEM-53 CET-3 CET-5 CET-7 CG-07 | Aprenentatge basat en problemes Aprenentatge cooperatiu Aprenentatge orientat a projectes Mètode expositiu / lliçó magistral | Classes pràctiques Classes teòriques |
CEM-52 CEM-53 CET-3 CET-5 CET-7 CG-03 | Aprenentatge basat en problemes Aprenentatge cooperatiu Aprenentatge orientat a projectes | Estudi i treball en grup |
CEM-49 CEM-52 CEM-53 CET-3 CET-7 CG-03 | Aprenentatge basat en problemes Resolució d'exercicis i problemes | Estudi i treball individual / autònom |
RESULTATS D'APRENENTATGE | SISTEMA D'AVALUACIÓ |
---|---|
1, 3, 7, 16 | Registre de conductes i observacions Treballs i projectes Grau de participació |
2, 16, 17 | Presentacions orals Informe |
4, 5, 6, 9, 10, 18, 19, 20, 30 | Disseny d'activitats Diari reflexiu |
4, 5, 6, 9, 10, 18, 19, 20, 30 | Dossier d'aprenentatge |
Segons programa anunciat a classe.