Assignatura

Llengua Anglesa i la seva Didàctica I

  • codi 10167
  • curs 4
  • període Semestre 1
  • tipus op
  • credits 6

Llengua d'impartició principal: anglès

Professorat

Responsable

Dra. Janine Gwendolyn KNIGHT - janine@uic.es

Horari d'atenció

Amb cita prèvia.

Presentació

Aquesta assignatura proporciona coneixements i capacitats específics per poder iniciar-se en la pràctica com a docent de llengües addicionals (segones, terceres, estrangeres...) en el context local i global. S'enfoquen sobre els processos d'aprenentatge i ensenyament en l'etapa infantil i primària, encara que també es farà referència a d'altres edats per tal que els estudiants adquireixin una perspectiva més aprofundida dels fenòmens tractats. Els continguts i els sistemes d'avaluació de l'assignatura s'articulen a través de la pràctica, l'observació i l'anàlisi guiada del discurs a l'aula i es promou la capacitat d'investigació en l'acció per part dels futurs docents.  

Requisits previs

És recomana que els estudiants tinguin un nivell B2 d'anglès (MECRL) abans de començar aquest curs.

Objectius

En acabar aquesta assignatura, els estudiants haurien de poder:

-Trobar, comprendre, explicar i adoptar una postura crítica respecte de les polítiques (per exemple, el currículum, el MECRL) i les aportacions teòriques sobre l'ensenyament i aprenentatge de llengües addicionals;

-Analitzar, desenvolupar i posar en pràctica material d'aula que reflecteixi els enfocaments actuals i les 'bones pràctiques' de l'aula trets del context local i global;

-Observar i analitzar el discurs d'aula per tal d'identificar i explicar fenòmens relacionats amb l'ensenyament i l'aprenentatge de llengües addicionals, i proposar i participar en actuacions docents de qualitat.

 

Competències / Resultats d’aprenentatge de la titulació

  • CEM-44 - Comprendre els principis bàsics de les ciències del llenguatge i de la comunicació.
  • CEM-46 - Conèixer el currículum escolar de llengües i literatura.
  • CEM-49 - Fomentar la lectura i el comentari crític de textos i animar a escriure.
  • CEM-51 - Afrontar situacions d'aprenentatge de llengües en contextos multilingües i multiculturals.
  • CEM-52 - Expressar-se, oralment i per escrit, en una llengua estrangera.
  • CEM-53 - Desenvolupar i avaluar continguts del currículum mitjançant recursos didàctics apropiats i promoure les competències corresponents en els estudiants.
  • CET-3 - Expert en la matèria que s'imparteix i en els mètodes d'ensenyament: tenir els coneixements necessaris sobre la matèria que s'ensenya i saber quins mètodes didàctics s'han d'aplicar per crear un bon entorn d'aprenentatge que permeti a l'alumnat adquirir el bagatge cultural que necessita per viure en societat, i aconseguir-ho d’una manera contemporània, professional i sistemàtica.
  • CET-5 - Col·laboració amb els companys de professió: tenir els coneixements i les habilitats necessaris per fer una aportació professional al clima pedagògic de l'escola, així com en les relacions professionals, i per aconseguir una bona organització escolar.
  • CET-7 - Foment de la responsabilitat pel que fa al desenvolupament professional: analitzar, reflexionar i desenvolupar els punts de vista sobre la professió i la competència com a mestre, saber-los explicitar i saber com posar-se al dia.
  • CG-03 - Saber expressar-se en llengua anglesa segons el nivell b1, d'acord amb el Marc comú europeu de referència per a les llengües.

Resultats d’aprenentatge de l’assignatura

1. Identifica els conceptes fonamentals de la matèria i la situa en el context propi dels estudis.
2. Reconeix les bases lingüístiques, psicològiques i pedagògiques de la didàctica de la llengua.
3. Comprèn la importància de la llengua en la societat i el seu tracte a l’escola.
4. Identifica les habilitats lingüístiques bàsiques.
5. Coneix, comprèn i relaciona les habilitats lingüístiques amb les competències que marca el currículum actual.
6. Programa l’àrea de llengua i literatura partint de les competències marcades en el currículum de primària i s’orienta a la qualitat.
7. Estableix criteris i sistemes d’avaluació de l’àrea.
9. Coneix i aplica recursos didàctics existents per a l’àrea de forma creativa.
10. Estableix plans concrets per treballar en entorns multilingües, amb esperit emprenedor.
16. S’expressa en llengua anglesa oralment i per escrit en el nivell C1.
17. Coneix les similituds i les diferències entre els processos d’adquisició de la llengua materna i d’aprenentatge de la llengua estrangera.
18. Adapta l’aprenentatge de l’anglès a les necessitats de l’alumnat de 6 a 12 anys.
19. Coneix les principals metodologies d’ensenyament de l’anglès i sap adaptar-les a la realitat de l’aula de llengua estrangera.
20. Coneix estratègies didàctiques per ensenyar les quatre destreses de la llengua estrangera a l’alumnat de primària.
30. Integra les tecnologies de la informació i la comunicació a tots els àmbits de l’àrea de les llengües.

Continguts

  • Teacher talk: anàlisi del discurs en l'aula d'anglès
  • Tècniques per afavorir la interacció a l'aula d'anglès
  • Bases cognitives, lingüístiques i comunicatives de l'adquisició de llengües primeres i consecutives
  • Anàlisi de les principals corrents didàctiques de l'ensenyament de les llengües estrangeres i la seva aplicació a l'aula de llengua anglesa, en nivells diferents
  • El disseny d'unitats de programació
  • Recursos metodològics

 

 

Metodologia i activitats formatives

Modalitat totalment presencial a l'aula

COMPETÈNCIESMETODOLOGIAACTIVITAT FORMATIVA
CEM-44 CEM-46 CEM-51 CEM-52 CEM-53 CET-3 CET-5 CET-7 CG-07 Aprenentatge basat en problemes
Aprenentatge cooperatiu
Aprenentatge orientat a projectes
Mètode expositiu / lliçó magistral
Classes pràctiques
Classes teòriques
CEM-52 CEM-53 CET-3 CET-5 CET-7 CG-03 Aprenentatge basat en problemes
Aprenentatge cooperatiu
Aprenentatge orientat a projectes
Estudi i treball en grup
CEM-49 CEM-52 CEM-53 CET-3 CET-7 CG-03 Aprenentatge basat en problemes
Resolució d'exercicis i problemes
Estudi i treball individual / autònom

Sistemes i criteris d'avaluació

Modalitat totalment presencial a l'aula

RESULTATS D'APRENENTATGESISTEMA D'AVALUACIÓ
1, 3, 7, 16Registre de conductes i observacions
Treballs i projectes
Grau de participació
2, 16, 17Presentacions orals
Informe
4, 5, 6, 9, 10, 18, 19, 20, 30Disseny d'activitats
Diari reflexiu
4, 5, 6, 9, 10, 18, 19, 20, 30Dossier d'aprenentatge

Bibliografia i recursos

Segons programa anunciat a classe.

  © 2024 Universitat Internacional de Catalunya | Contacta'ns | Privacitat i Protecció de dades | Propietat intel·lectual
  Campus Barcelona. Tel.: 93 254 18 00 | Campus Sant Cugat. Tel.: 93 504 20 00