English Language Teaching I
Main language of instruction: English
This course provides the specific knowledge and skills needed for starting out as a teacher of additional languages (second, third, foreign...) in both a local and a global context. Teaching learning processes in early childhood and primary education are focused on, although reference is also made to other age periods in order for students to gain a broader understanding of the phenomena dealt with. Contents and evaluation systems are designed around the guided practice, observation and analysis of classroom discourse, and the future teachers' capacity for action research will be promoted.
It is recommended that students have a level B2 (CEFRL) in English before the start of the course.
At the end of this course, students should be able to:
1. Access, understand, explain and critique current policy (e.g. curricula, CEFRL) and theoretical positions on the teaching and learning of additional languages.
2. Analyse, develop and put into practice classroom teaching materials that reflect current approaches and 'best practices' from the classroom in the local and global context.
3. Observe and analyse classroom discourse to be able to identify and explain phenomena related with the teaching and learning of additional languages, and propose and participate in quality teaching action.
2. Posee un dominio de la lengua inglesa que le permite dar y recibir clases en este idioma.
5. Conoce técnicas para fomentar la interacción en el aula de lengua inglesa para lograr una buena colaboración con y entre alumnos.
6. Conoce las bases cognitivas, lingüísticas y comunicativas de la enseñanza de lenguas primeras y consecutivas.
7. Conoce las principales corrientes didácticas y las técnicas de evaluación de la enseñanza de lenguas extranjeras y su aplicación al aula de lengua inglesa, en los distintos niveles.
8. Diseña unidades de programación de forma creativa promoviendo procesos de enseñanza y aprendizaje que faciliten la atención a la diversidad del alumnado en el aula de lengua inglesa.
9. Conoce los recursos metodológicos más eficaces en la enseñanza de una lengua extranjera.
10. Reflexiona sobre el proceso de aprendizaje escolar en inglés y las características de sus alumnos para poder mejorar su competencia como maestro de lengua extranjera.
12. Posee recursos para adaptar la lengua inglesa a las necesidades didácticas de otras y los aplica con orientación a la calidad.
13. Sabe aplicar las nuevas tecnologías de la información y la comunicación a la enseñanza del inglés como lengua extranjera.
14. Tiene habilidades para fomentar la comunicación en inglés, como lengua vehicular, logrando una buena colaboración con y entre distintos profesionales del entorno escolar.
19. Analiza críticamente su actuación profesional para tomar conciencia de su influencia en los alumnos y así mejorar su competencia como maestro de inglés.
20. Valora la relación personal con cada estudiante y su entorno como factor de calidad de la educación.
21. Integra conocimientos e ideas para generar nuevos pensamientos aplicables a situaciones nuevas o imprevistas para favorecer el aprendizaje en inglés.
COMPETENCES | METHODOLOGY | TRAINING ACTIVITY |
---|---|---|
CEM-42 CEM-48 CEM-52 CET-3 CET-5 CET-7 CG-03 | problem-based learning cooperative learning project-based learning expository method / master class | practical classes theory classes |
CEM-52 CET-3 CET-5 CET-7 CG-03 | problem-based learning cooperative learning project-based learning | group study and work |
CEM-52 CET-3 CET-7 CG-03 | problem-based learning project-based learning | individual / independent study and work. |
LEARNING OUTCOMES | EVALUATION SYSTEM |
---|---|
2, 6, 14, 19, 20, 21 | Degree of participation Behaviour and observation record Projects |
2, 6, 9, 10, 12, 19, 21 | Report Oral presentations |
2, 5, 7, 8, 9, 13 | Activity design Reflective diary |
2, 5, 7, 8, 9, 13 | Learning dossier |
To be announced.