Llengua Anglesa i la seva Didàctica I
Llengua d'impartició principal: anglès
Responsable
Dra. Janine Gwendolyn KNIGHT - janine@uic.es
Horari d'atenció
janine@uic.es
Amb cita prèvia.
Aquesta assignatura proporciona coneixements i capacitats específics per poder iniciar-se en la pràctica com a docent de llengües addicionals (segones, terceres, estrangeres...) en el context local i global. S'enfoquen sobre els processos d'aprenentatge i ensenyament en l'etapa infantil i primària, encara que també es farà referència a d'altres edats per tal que els estudiants adquireixin una perspectiva més aprofundida dels fenòmens tractats. Els continguts i els sistemes d'avaluació de l'assignatura s'articulen a través de la pràctica, l'observació i l'anàlisi guiada del discurs a l'aula i es promou la capacitat d'investigació en l'acció per part dels futurs docents.
És recomana que els estudiants tinguin un nivell B2 d'anglès (MECRL) abans de començar aquest curs.
En acabar aquesta assignatura, els estudiants haurien de poder:
-Trobar, comprendre, explicar i adoptar una postura crítica respecte de les polítiques (per exemple, el currículum, el MECRL) i les aportacions teòriques sobre l'ensenyament i aprenentatge de llengües addicionals;
-Analitzar, desenvolupar i posar en pràctica material d'aula que reflecteixi els enfocaments actuals i les 'bones pràctiques' de l'aula trets del context local i global;
-Observar i analitzar el discurs d'aula per tal d'identificar i explicar fenòmens relacionats amb l'ensenyament i l'aprenentatge de llengües addicionals, i proposar i participar en actuacions docents de qualitat.
2. Posee un dominio de la lengua inglesa que le permite dar y recibir clases en este idioma.
5. Conoce técnicas para fomentar la interacción en el aula de lengua inglesa para lograr una buena colaboración con y entre alumnos.
6. Conoce las bases cognitivas, lingüísticas y comunicativas de la enseñanza de lenguas primeras y consecutivas.
7. Conoce las principales corrientes didácticas y las técnicas de evaluación de la enseñanza de lenguas extranjeras y su aplicación al aula de lengua inglesa, en los distintos niveles.
8. Diseña unidades de programación de forma creativa promoviendo procesos de enseñanza y aprendizaje que faciliten la atención a la diversidad del alumnado en el aula de lengua inglesa.
9. Conoce los recursos metodológicos más eficaces en la enseñanza de una lengua extranjera.
10. Reflexiona sobre el proceso de aprendizaje escolar en inglés y las características de sus alumnos para poder mejorar su competencia como maestro de lengua extranjera.
12. Posee recursos para adaptar la lengua inglesa a las necesidades didácticas de otras y los aplica con orientación a la calidad.
13. Sabe aplicar las nuevas tecnologías de la información y la comunicación a la enseñanza del inglés como lengua extranjera.
14. Tiene habilidades para fomentar la comunicación en inglés, como lengua vehicular, logrando una buena colaboración con y entre distintos profesionales del entorno escolar.
19. Analiza críticamente su actuación profesional para tomar conciencia de su influencia en los alumnos y así mejorar su competencia como maestro de inglés.
20. Valora la relación personal con cada estudiante y su entorno como factor de calidad de la educación.
21. Integra conocimientos e ideas para generar nuevos pensamientos aplicables a situaciones nuevas o imprevistas para favorecer el aprendizaje en inglés.
COMPETÈNCIES | METODOLOGIA | ACTIVITAT FORMATIVA |
---|---|---|
CEM-42 CEM-48 CEM-52 CET-3 CET-5 CET-7 CG-03 | aprenentatge basat en problemes aprenentatge cooperatiu aprenentatge orientat a projectes mètode expositiu / lliçó magistral | classes pràctiques classes teòriques |
CEM-52 CET-3 CET-5 CET-7 CG-03 | aprenentatge basat en problemes aprenentatge cooperatiu aprenentatge orientat a projectes | estudi i treball en grup |
CEM-52 CET-3 CET-7 CG-03 | aprenentatge basat en problemes aprenentatge orientat a projectes | estudi i treball individual / autònom |
Walsh, S. (2013). Classroom discourse and teacher development. Edinburgh University Press: Edinburgh