Llengua Anglesa i la seva Didàctica II
Llengua d'impartició principal: català
Altres llengües d'impartició: anglès, castellà
Responsable
Lda. Núria HERNÁNDEZ - nhernandez@uic.es
Dra. Maria Rosa GARRIDO - mrgarrido@uic.es
Horari d'atenció
Núria Hernández
dilluns 09:30-10:00, dimarts 14:00-14:30, dijous 11:30-12 i 14:00-14:30.
Maria Rosa Garrido
dimecres 11:00-12:00 and 15:00-16:00 o amb cita prèvia.
Tenir un nivell d'anglès corresponent a les competències B2 descrites en el MECRL.
Unitat 1: Introducció a l'estudi de la pronúncia
1.1 Què és la fonètica i la fonologia? Per què estudiar fonètica?
1.2. Introducció a l’alfabet fonètic (IPA)
1.3. Conceptes bàsics: homofonia, homografia i parells mínims.
Unitat 2: Els sons de la parla de l'anglès
2.1 Els òrgans de la parla
2.2. Les consonants de l'anglès
2.3 Anàlisi contrastiu de les consonants del català, el castellà i l'anglès
2.4. Les vocals de l'anglès
2.5. Pronúncia de paraules d’ús freqüent
Unitat 3: Característiques suprasegmentals de l'anglès
3.1. Què són els trets suprasegmentals?
3.2. Accent
3.3. Ritme
3.4. Entonació
Unit 4: Pronúncia en l'aula d’anglès com a llengua estrangera per a nens i nenes
4.1 Objectius i recerca sobre l’ensenyament de la pronúncia de llengües estrangeres.
4.2 Materials i activitats didàctiques per ensenyar pronunciació anglesa a nens i nenes.
4.2.1. Metodologies de phonics per ensenyar so i grafia a infants
4.2.2. Ús de textos orals i escrits per treballar trets fonètics.
4.2.3. Microunitats didàctiques dels alumnes.
Les sessions presencials combinen seminaris pràctics, discussions en grups, presentacions orals i classes magistrals.
A més, aquesta assignatura comporta treball dirigit setmanal per complementar les sessions presencials i practicar la pronúncia de l’anglès. Els alumnes hauran de fer servir aquest llibre per al treball dirigit i autònom:
Estebas Vilaplana, Eva (2009). Teach Yourself English Pronunciation: An Interactive Course for Spanish Speakers. A Coruña: Netbiblo.
Cleghorn, T. L. & Rugg, N. M. Comprehensive Articulatory Phonetics. A Tool for Mastering the World’s Languages. (2nd ed.). Opensource. Retrieved from <http://ia600608.us.archive.org/19/items/ComprehensiveArticulatoryPhonetics/Comprehen veArticulatoryPhonetics.pdf>
Collins, B. & Mees, I.M. (2003). Practical Phonetics and Phonology: A Resource Book for Students. London: Routledge.
Estebas Vilaplana, Eva (2009). Teach Yourself English Pronunciation: An Interactive Course for Spanish Speakers. A Coruña: Netbiblo.
Ladefoged, P. & Johnson, K. (2011). A Course in Phonetics. (6th ed.). Boston: Wadsworth
O’Connor, J.D. (1999). Better Enlish Pronunciation. (new ed.). Cambridge: CUP.
English Pronunciation in Use (Intermediate), Cambridge University Press.
Website - Department of Phonetics and Linguistics UCL - Identify the symbol: http://www.phon.ucl.ac.uk/home/johnm/flash/findrp.htm
Website- Type IPA phonetic symbols: http://ipa.typeit.org/
Website - The International Phonetic Association: http://www.langsci.ucl.ac.uk/ipa/ipachart.html
Website: Sheep or ship? (vowels): http://www.shiporsheep.com/
Website - Phonetics: The sounds of spoken language (English and Spanish), University of Iowa: http://www.uiowa.edu/~acadtech/phonetics/#
Webiste- Video tutorial: English pronunciation and IPA
–Part 1: Voicing and Place
http://www.youtube.com/watch?v=-e66ByetpDY
–Part 2: Manner
http://www.youtube.com/watch?v=jJR1VPzayu0&feature=fvwrel
Website-English consonants in 2D:
http://www.ic.arizona.edu/~lsp/Phonetics/ConsonantsI/Phonetics2d.html#
Website- VOT and Aspiration:
http://home.cc.umanitoba.ca/~krussll/phonetics/narrower/aspiration.html