Assignatura

Llengua Anglesa i la seva Didàctica II

  • codi 10168
  • curs 4
  • període Semestre 1
  • tipus op
  • credits 6

Llengua d'impartició principal: català

Altres llengües d'impartició: anglès, castellà

Professorat

Responsable

Lda. Núria HERNÁNDEZ - nhernandez@uic.es
Dra. Maria Rosa GARRIDO - mrgarrido@uic.es

Horari d'atenció

Núria Hernández

dilluns 09:30-10:00, dimarts 14:00-14:30,  dijous 11:30-12 i 14:00-14:30.

 

Maria Rosa Garrido 

dimecres 11:00-12:00 and 15:00-16:00 o amb cita prèvia.

Requisits previs

Tenir un nivell d'anglès corresponent a les competències B2 descrites en el MECRL. 

 

Competències / Resultats d’aprenentatge de la titulació

  • CEM-62 - Adquirir un coneixement pràctic de l'aula i de la seva gestió.
  • CEM-63 - Conèixer i aplicar els processos d'interacció i comunicació a l'aula, i dominar les destreses i habilitats socials necessàries per fomentar un clima a d'aula que faciliti l'aprenentatge i la convivència.
  • CET-1 - Responsabilitat interpersonal: ser conscient de l'actuació professional i de la influència en l'alumnat. Tenir habilitats i coneixements per gestionar els processos de grup i la comunicació per tal d'aconseguir una bona col·laboració amb i entre l'alumnat.
  • CG-11 - Conèixer els elements que conformen la competència de l'orientació a la qualitat, els diferents nivells de domini, i desenvolupar aquesta competència al màxim.
  • CEM-52 - Expressar-se, oralment i per escrit, en una llengua estrangera.

Resultats d’aprenentatge de l’assignatura

  • Familiaritzar-se amb els conceptes bàsics dels estudis de fonètica i fonologia.
  • Reconèixer i produir els sons de la parla anglesa.
  • Millorar la pronúncia en llengua anglesa.
  • Identificar elements de contrast entre els sons de la llengua anglesa i la llengua d'ús habitual (en, ca)
  • Identificar i aplicar els patrons d'entonació de la llengua anglesa.
  • Iniciar-se en l'ensenyament de la pronúncia.
  • Aplicar els coneixements adquirits a l'aula.

Continguts

Unitat 1: Introducció a l'estudi de la pronúncia

1.1 Què és la fonètica i la fonologia? Per què estudiar fonètica?

1.2. Introducció a l’alfabet fonètic (IPA)

1.3. Conceptes bàsics: homofonia, homografia i parells mínims.

Unitat 2: Els sons de la parla de l'anglès

2.1 Els òrgans de la parla

2.2. Les consonants de l'anglès

2.3 Anàlisi contrastiu de les consonants del català, el castellà i l'anglès

2.4. Les vocals de l'anglès

2.5. Pronúncia de paraules d’ús freqüent

Unitat 3: Característiques suprasegmentals de l'anglès

3.1. Què són els trets suprasegmentals?

3.2. Accent

3.3. Ritme

3.4. Entonació

Unit 4: Pronúncia en l'aula d’anglès com a llengua estrangera per a nens i nenes

4.1 Objectius i recerca sobre l’ensenyament de la pronúncia de llengües estrangeres.

4.2 Materials i activitats didàctiques per ensenyar pronunciació anglesa a nens i nenes.

            4.2.1. Metodologies de phonics per ensenyar so i grafia a infants

            4.2.2. Ús de textos orals i escrits per treballar trets fonètics.

            4.2.3. Microunitats didàctiques dels alumnes.

Metodologia i activitats formatives

Modalitat totalment presencial a l'aula

Les sessions presencials combinen seminaris pràctics, discussions en grups, presentacions orals i classes magistrals.

A més, aquesta assignatura comporta treball dirigit setmanal per complementar les sessions presencials i practicar la pronúncia de l’anglès. Els alumnes hauran de fer servir aquest llibre per al treball dirigit i autònom:

Estebas Vilaplana, Eva (2009). Teach Yourself English Pronunciation: An Interactive Course for Spanish Speakers. A Coruña: Netbiblo.   

Sistemes i criteris d'avaluació

Modalitat totalment presencial a l'aula

    • Test curt  (unitats 1-2)                                                                       15%
    • Prova oral  (unitats 1-2)                                                                     15%
    • Projecte individual: explicar un conte infantil  (unitat 3)                          20%
    • Presentació anàlisi crítica d'un article acadèmic                                      20%
    • Projecte final de creació de materials didàctics (unitat 4)                         30% 

Bibliografia i recursos

Cleghorn, T. L. & Rugg, N. M. Comprehensive Articulatory Phonetics. A Tool for Mastering   the World’s Languages. (2nd ed.). Opensource. Retrieved from   <http://ia600608.us.archive.org/19/items/ComprehensiveArticulatoryPhonetics/Comprehen  veArticulatoryPhonetics.pdf>

Collins, B. & Mees, I.M. (2003). Practical Phonetics and Phonology: A Resource Book for Students. London: Routledge.

Estebas Vilaplana, Eva (2009). Teach Yourself English Pronunciation: An Interactive Course for Spanish Speakers. A Coruña: Netbiblo.   

Ladefoged, P. & Johnson, K. (2011). A Course in Phonetics. (6th ed.). Boston: Wadsworth

O’Connor, J.D. (1999). Better Enlish Pronunciation. (new ed.).  Cambridge: CUP.

English Pronunciation in Use (Intermediate), Cambridge University Press.

 

 

Website - Department of Phonetics and Linguistics UCL - Identify the symbol: http://www.phon.ucl.ac.uk/home/johnm/flash/findrp.htm

Website- Type IPA phonetic symbols: http://ipa.typeit.org/

Website - The International Phonetic Association: http://www.langsci.ucl.ac.uk/ipa/ipachart.html

Website: Sheep or ship? (vowels): http://www.shiporsheep.com/

Website - Phonetics: The sounds of spoken language (English and Spanish), University of Iowa: http://www.uiowa.edu/~acadtech/phonetics/#

Webiste- Video tutorial: English pronunciation and IPA

–Part 1: Voicing and Place

http://www.youtube.com/watch?v=-e66ByetpDY

–Part 2: Manner

http://www.youtube.com/watch?v=jJR1VPzayu0&feature=fvwrel

  Website-English consonants in 2D:

http://www.ic.arizona.edu/~lsp/Phonetics/ConsonantsI/Phonetics2d.html#

Website- VOT and Aspiration:

http://home.cc.umanitoba.ca/~krussll/phonetics/narrower/aspiration.html

Material didàctic

      Materials
            U1-W1-R-Stockwell 1-w3-r-accents-dialects.pdf 
            U1-W2-IPA 1.3-w3-ipa.pdf 
            U1-W2-Phonetics and Phonology 1.1.1.2-w2-phoneticsphonology.pdf 
  © 2024 Universitat Internacional de Catalunya | Contacta'ns | Privacitat i Protecció de dades | Propietat intel·lectual
  Campus Barcelona. Tel.: 93 254 18 00 | Campus Sant Cugat. Tel.: 93 504 20 00