Assignatura

La Llengua Anglesa i les Seves Cultures

  • codi 10169
  • curs 4
  • període Semestre 1
  • tipus op
  • credits 6

Llengua d'impartició principal: català

Altres llengües d'impartició: anglès, castellà

Professorat

Responsable

Lda. Núria HERNÁNDEZ - nhernandez@uic.es
MsU Jessica CHAO - jchao@uic.es

Horari d'atenció

Núria Hernández:

Dimarts i Dijous

14.00 – 14:30 pm (amb cita prèvia)

nhernandez@uic.cat

 

Jessica Chao: 

Amb cita prèvia

jchao@uic.es

Presentació

La cultura forma part de la nostra identitat; configura qui som i com percebem, entenem, interpretem, classifiquem i descrivim tot allò que ens envolta. Per tant, des d'aquesta perspectiva és possible afirmar que qualsevol acte comunicatiu pot esdevenir un acte social que s'emmarca dins d'una realitat cultural que en major o menor mesura comparteixen els parlants d'una mateixa llengua.

Així doncs, el pes de la cultura en l'adquisició i l'ensenyament de llengües és especialment rellevant en aquest context on l'enfocament és eminentment comunicatiu. En aquest sentit cal a més tenir en compte la interacció entre llengua, cultura i identitat així com les percepcions dels futurs mestres en relació al seu propi procés d'adquisició de llengües adicionals, a la seva competència multilingüe i a la seva vessant de mediadors culturals.

Requisits previs

Cal haver assolit el nivell B2 del MCERL en les quatre competències bàsiques: comprensió oral i escrita, expressió oral i escrita.

Objectius

El curs té dos objectius principals: desenvolupar el pensament crític en base a la relació entre la llengua, la cultura i la identitat, i conèixer perspectives socioculturals basades en països de parla anglesa.

A fi de participar a les discussions sobre cultura, s'introduirà els alumnes a temes històrics, socials, lingüistics i de tipus general sobre diferents països de parla anglesa en el món (i.e. la Gran Bretanya, Irlanda, els Estats Units, entre d'altres). També es treballaran diferents enfocaments teòrics sobre l'adquisició de terceres llengües i el multilingüisme.

Cal recordar als alumnes que tant pel contingut de l'assignatura com per la seva futura labor docent, és requisit imprescindible tenir una competència lingüística adecuada en llengua anglesa així com l'habilitat de millorarla y de treballar de forma autònoma.

Resultats d’aprenentatge de l’assignatura

En acabar el curs, els alumnes hauran llegit  diversos articles acadèmics en les àrees de llengua i cultura s'hauran creat les seves pròpies opinions sobre diversos temes rellevants per l'assignatura en base a les seves reflexions. També hauran participat en diversos debats i presentacions que depenen en gran part de les seves habilitats comunicatives en llengua anglesa.    

Material didàctic

      Materials
            Course Breakdown culture-course_breakdown-forsts.docx 
            Instructions-PN-Micro-Paper instructions-pn-micro-paper.pdf 
            U1-W1-Intro w1-introtosubject.pdf 
            U1-W1-R-Castro2004 castroetal-2004-integratinglgeculture.pdf 
            U1-W2-CastroPPt w2b-castroetal-2002.pdf 
            U1-W2-Language-Culture w2-culture_language.pdf 
            U1-W3-CultureintheClassroom-Fernandez2002 w3bcultureintheclassroom-fernandez.pptx 
            U1-W3-LgeLarningandCulture-ByramKramsch w3-lgelearning-culture-byramkramsch2008.ppt 
            U1-W3-R-CultureInTheClassroom fernandezd-2002-cultureintheclassroomp.pdf 
  © 2024 Universitat Internacional de Catalunya | Contacta'ns | Privacitat i Protecció de dades | Propietat intel·lectual
  Campus Barcelona. Tel.: 93 254 18 00 | Campus Sant Cugat. Tel.: 93 504 20 00