Assignatura

La Llengua Anglesa i les Seves Cultures

  • codi 10169
  • curs 4
  • període Semestre 1
  • tipus op
  • credits 6

Llengua d'impartició principal: anglès

Professorat

Responsable

Dra. Maria CERRATO - mcerratolara@uic.es

Horari d'atenció

Maria Cerrato Lara 

mcerratolara@uic.es

Dijous 13:00-14:00 (amb cita prèvia)

 

Presentació

La cultura forma part de la nostra identitat; configura qui som i com percebem, entenem, interpretem, classifiquem i descrivim tot allò que ens envolta. Per tant, des d'aquesta perspectiva és possible afirmar que qualsevol acte comunicatiu pot esdevenir un acte social que s'emmarca dins d'una realitat cultural que en major o menor mesura comparteixen els parlants d'una mateixa llengua.

Així doncs, el pes de la cultura en l'adquisició i l'ensenyament de llengües és especialment rellevant en aquest context on l'enfocament és eminentment comunicatiu. En aquest sentit cal a més tenir en compte la interacció entre llengua, cultura i identitat així com les percepcions dels futurs mestres en relació al seu propi procés d'adquisició de llengües adicionals, a la seva competència multilingüe i a la seva vessant de mediadors culturals.

 

 

Requisits previs

Altament recomenable haver assolit el nivell B2 del MCERL en les quatre competències bàsiques: comprensió oral i escrita, expressió oral i escrita.

 

Objectius

El curs té com a objectiu principal la presa de consciència sobre la importància de la cultura a l´aula més enllà d' un element present en l´ensenyament-aprenentatge: fent un tractament de la llengua com a cultura en si mateixa. 

Competències / Resultats d’aprenentatge de la titulació

  • CEM-06 - Conèixer la dimensió pedagògica de la interacció amb els iguals i els adults, i saber promoure la participació en activitats col·lectives, el treball cooperatiu i l'esforç individual.
  • CEM-20 - Valorar la importància del treball en equip.
  • CEM-44 - Conèixer i dominar tècniques d'expressió oral i escrita.
  • CEM-45 - Conèixer la tradició oral i el folklore.
  • CEM-48 - Afrontar situacions d'aprenentatge de llengües en contextos multilingües.
  • CG-07 - Conèixer els elements que conformen el pensament crític, els diferents nivells de domini, i desenvolupar aquesta competència al màxim.
  • CG-08 - Conèixer els elements que conformen el pensament reflexiu, els diferents nivells de domini, i desenvolupar aquesta competència al màxim.
  • CG-11 - Conèixer els elements que conformen la competència de l'orientació a la qualitat, els diferents nivells de domini, i desenvolupar aquesta competència al màxim.

Resultats d’aprenentatge de l’assignatura

En acabar el curs, els alumnes hauran llegit  diversos articles acadèmics en les àrees de llengua i cultura s'hauran creat les seves pròpies opinions sobre diversos temes rellevants per l'assignatura en base a les seves reflexions. També hauran participat en diversos debats i presentacions que depenen en gran part de les seves habilitats comunicatives en llengua anglesa i de la seva competència com a mestres capaços d'integrar la cultura dins l'aula. Un últim i no menys important element a destacar serà la seva capacitat de síntesi que quedarà reflexada en el portafolis que hauran de presentar en finalitzar l´assignatura.

 

 

Continguts

   

1. Cultural awareness in the classroom

2. Culture in the classroom as the context for learning

3. Culture in the classroom as part of the teaching

4. Culture in the classroom as learning content      

5. Teaching language as culture 

    5.1. Literature and History

    5.2. Composition/ Grammar

    5.3. Oral tradition

    5.4. Stoytelling

Sistemes i criteris d'avaluació

Modalitat totalment presencial a l'aula

Portafolis                                          70%

2 Microclasses                                    20%

Participació a classe                            10%

 

Es recorda l'alumnat que cal assistir al 80% de les classes com a mínim per ser avaluat mitjançant l'avaluació continuada. De no ser així, s'haurà de fer una prova escrita.

Tanmateix, és recomanable treballar durant el curs per tal d'assolir el nivell de domini B2.2 o C1 a partir del MCERL, nivells molt valorats i desitjables per aprovar les assignatures de la menció d´anglès 

IMPORTANT:  Els casos de plagi es penalitzaran amb un suspens de l'assignatura de forma automàtica. Els estudiants que lliuri com a propi o que copiï treballs sense referenciar-ho degudament s'haurà de presentar a la segona convocatòria.  

  © 2024 Universitat Internacional de Catalunya | Contacta'ns | Privacitat i Protecció de dades | Propietat intel·lectual
  Campus Barcelona. Tel.: 93 254 18 00 | Campus Sant Cugat. Tel.: 93 504 20 00