Assignatura

L'anglès com a Llengua Vehicular d'Aprenentatge Escolar

  • codi 10170
  • curs 4
  • període Semestre 1
  • tipus op
  • credits 6

Llengua d'impartició principal: català

Altres llengües d'impartició: anglès, castellà

Professorat

Responsable

Dra. Janine Gwendolyn KNIGHT - janine@uic.es

Horari d'atenció

Al temps d'atenció individual a l'inici i fi de les classes, i en entrevistes concertades mitjançant el correu electrònic.

       

Janine Knight

 

Xavier Oliva

Monday

Servei d’idiomes, Iradier

Campus, Beta 3rd floor

By appointment only

janine@uic.es

Presentació

Aquest curs presenta una visió generalitzada de les estratègies teòriques i metodològiques relacionades amb Content and Language Integrated Learning (CLIL/AICLE/EMILE) centrant-se específicament en la programació d’aula i el disseny de les sessions mitjançant l’aprenentatge per projectes (PBL). Aquest curs té com a objectiu fer els alumnes capaços d’aplicar les estratègies relacionades amb la metodologia CLIL, ja sigui a l’àrea d’anglès curricular, de manera interdisciplinar en relació a d’altres matèries del curriculum o a nivell comunitari, a l’actual context educatiu de Catalunya i als diferents nivells d’Educació Infantil i Educació Primària.

Requisits previs

És recomanable que els alumnes tinguin un nivell d’anglès B2 (segons el Marc Comú Europeu de Referència per les llengües) abans de l’inici del curs.

 

Objectius

Un cop finalitzat el curs, els alumnes seran capaços de:

1.  Demostrar el coneixement i domini de les estratègies i principis de la metodologia CLIL, de l’ensenyament comunicatiu de la llengua (CLT), de l’autenticitat de les tasques, de l’aprenentatge basat en tasques (TBL) i basat en projectes (PBL) per a poder desenvolupar les habilitats lingüístiques dels infants.

2.   Desenvolupar projectes relacionats amb l’àrea de llengua anglesa considerant el contingut, la comunicació i les dimensions cultural i cognitiva, mitjançant l’ús d’estratègies actuals, en relació als currículums d’Educació Infantil i Educació Primària.

3.   Analitzar el contingut d’una materia en relació a les necessitats lingüístiques de cadascuna d’elles, així com les seves tasques corresponents.

4.   Dissenyar un projecte interdisciplinar on les dimensions i competències del currículum quedin relacionades i es dongui suport a les necessitats, els interessos i l’entorn escolar i local dels alumnes.

5.  Analitzar, dissenyar i crear eines per a avaluar l’èxit dels projectes interdisciplinars.

Resultats d’aprenentatge de l’assignatura

 

Anàlisi de les principals tendències en l’ensenyament de llengües estrangeres i la seva aplicació a l’aula d’anglès, a diferents nivells (6)

El disseny d’unitats didàctiques(7)

Recursos metodològics (8)

Criteris i tècniques d’avaluació (9)

Educació multicultural a l’aula de llengua estrangera (12)

Anàlisi de l’àrea de llengua anglesa al currículum d’Educació Primària (14)

L’ensenyament en equip/entre iguals a les classes de CLIL (16)

Metodologia i activitats formatives

Modalitat totalment presencial a l'aula

Classes teòriques i pràctiques

  • Classes magistrals
  • Resolució de problemes
  • Aprenentatge per projectes

Treball i estudi en grup

  • Resolució de problemas
  • Aprenentatge cooperatiu
  • Aprenentatge per projectes

Treball i estudi individuals

  • Resolució de problemas
  • Aprenentatge per projectes
  © 2024 Universitat Internacional de Catalunya | Contacta'ns | Privacitat i Protecció de dades | Propietat intel·lectual
  Campus Barcelona. Tel.: 93 254 18 00 | Campus Sant Cugat. Tel.: 93 504 20 00