Assignatura

Aprenentatge i Desenvolupament Motor

  • codi 10175
  • curs 4
  • període Semestre 1
  • tipus op
  • credits 6

No especificada

Professorat

Responsable

Competències / Resultats d’aprenentatge de la titulació

  • CEM-07 - Promoure el treball cooperatiu i el treball i l'esforç individuals.
  • CEM-26 - Conèixer el currículum escolar d'aquestes ciències.
  • CEM-59 - Conèixer el currículum escolar d'educació física.
  • CEM-60 - Adquirir recursos per fomentar la participació al llarg de la vida en activitats esportives dins i fora de l'escola.
  • CET-1 - Responsabilitat interpersonal: ser conscient de l'actuació professional i de la influència en l'alumnat. Tenir habilitats i coneixements per gestionar els processos de grup i la comunicació per tal d'aconseguir una bona col·laboració amb i entre l'alumnat.
  • CET-5 - Col·laboració amb els companys de professió: tenir els coneixements i les habilitats necessaris per fer una aportació professional al clima pedagògic de l'escola, així com en les relacions professionals, i per aconseguir una bona organització escolar.
  • CG-09 - Conèixer els elements que conformen la competència de la creativitat, els diferents nivells de domini, i desenvolupar aquesta competència al màxim.

Continguts


Tema 1 COMPORTAMENT MOTOR
      1.1 Organització de les ciències de la motricitat
      1.2 Àrees
      1.3 Definició
      1.4 Estructures
      1.5 Àrees de actuació

Tema 2 DESENVOLUPAMENT MOTOR
      2.1 CONCEPTES, PRINCIPIS I FACTORS
      2.2 MODELS EXPLICATIUS
      2.3 FACTORS QUE INFLUEIXEN

Tema 3 APRENENTATGE MOTOR
      3.1 CONCEPTES I COMPONENTS
      3.2 LA HABILITAT MOTRIU
      3.3 MODELS EXPLICATIUS
      3.4 PROCESSOS
      3.5 MEMÒRIA I RETENCIÓ
      3.6 FACTORS QUE INFLUEIXEN

Tema 4 METODOLOGIES D'ESTUDI

Tema 5 PRESENT I FUTUR EN EL ESTUDI DEL COMPORTAMENT MOTOR

Metodologia i activitats formatives

Modalitat totalment presencial a l'aula

COMPETÈNCIESMETODOLOGIAACTIVITAT FORMATIVA
aprenentatge basat en problemes
aprenentatge cooperatiu
aprenentatge orientat a projectes
mètode expositiu / lliçó magistral
resolució d'exercicis i problemes
classes teòriques
estudi i treball en grup
tutories

Sistemes i criteris d'avaluació

Modalitat totalment presencial a l'aula

RESULTATS D'APRENENTATGESISTEMA D'AVALUACIÓ
treballs i projectes
autoavaluació
proves objectives
presentacions orals i debats

Bibliografia i recursos

 

BIBLIOGRAFÍA BÀSICA:

 

Granda, J y Alemany, I. (2002). Manual de aprendizaje y desarrollo motor: una perspectiva educativa. Madrid. Ed. Paidós

 

Haywood k., Getchell, N(2009). Life span motor development (5th edition). Human kinetics

 

Oña Sicilia, A. (coord.) (1999). Control y Aprendizaje Motor. Ed: Síntesis. Col: Metodología General y Comportamiento. Madrid

 

Ruiz Pérez, L. M. (1997). Deporte y aprendizaje : procesos de adquisición y desarrollo de habilidades (2ª ed.). Madrid: Visor.


Ruiz Pérez, L. M. (1995). Competencia motriz : elementos para comprender el aprendizaje motor en educación física escolar. Madrid: Gymnos.


Ruiz Perez, L. M. (1994). Desarrollo motor y actividades físicas. Madrid: Gymnos.

 

Ruiz Perez, L. M. (coord.). (2001). Desarrollo, Comportamiento Motor y Deporte. Ed: Síntesis. Col: Metodología General y Comportamiento. Madrid

 

Williams, A.M., Hodges, N.J.(editors)(2004). Skill Acquisition in Sport: Research, Theory and Practice. Ed. Routledge

 

  © 2024 Universitat Internacional de Catalunya | Contacta'ns | Privacitat i Protecció de dades | Propietat intel·lectual
  Campus Barcelona. Tel.: 93 254 18 00 | Campus Sant Cugat. Tel.: 93 504 20 00