Materials Didàctics i Curriculars
Llengua d'impartició principal: català
Altres llengües d'impartició: castellà
Responsable
1 . Sap analitzar i valorar els avantatges dels materials didàctics i curriculars .
2 . Coneix a nivell teòric i pràctic les tipologies i els sistemes d'avaluació dels materials didàctics i curriculars .
3 . Integra habilitats en el disseny i creació de materials didàctics
4 . Coneix i aplica els principis de la integració curricular dels materials didàctics .
5 . Adapta les intervencions a les necessitats i característiques dels alumnes que presenten dificultats d'aprenentatge , d'adaptació o de handicap .
6 . Detecta problemes i obstacles en el desenvolupament socioemocional i moral dels alumnes i dissenya , si cal amb altres professionals , un pla o mètode adequat .
7 . Està familiaritzat amb les estratègies que els alumnes utilitzen per aprendre les seves necessitats d'aprenentatge , el seu desenvolupament personal i els problemes que apareguin, i sap com afrontar-los.
8 . Coneix el plantejament educatiu basat en la investigació , els mètodes didàctics apropiats per a aquest plantejament i les tecnologies de la informació i la comunicació .
9 . Avalua les activitats i els materials i la seva eficàcia i , si cal , les adaptacions per a tot el grup o per a alumnes concrets .
10 . Fa ús de formes d'organització , suports didàctics i materials educatius que donen suport als objectius i activitats d'aprenentatge .
11 . Actua de forma ètica i responsable en l'exercici de les seves funcions i especialment amb el copyright dels materials .
12 . Està al dia sobre els últims descobriments en els camps de la pedagogia i de la metodologia docent que incideixen en els materials didàctics i disciplinaris .
13 . Posseeix els coneixements i les habilitats pedagògiques - especialment en els materials- per crear un entorn d'aprenentatge segur , per a tota una classe o per a un grup, però també per a alumnes individuals , possibilitant que els nens puguin convertir-se en adults responsables i autònoms .
14 . Posseeix els coneixements i les habilitats suficients sobre la matèria que ensenya i sap quins mètodes didàctics ha d'aplicar per crear un gran entorn d'aprenentatge , on els alumnes puguin aprendre el bagatge cultural que necessiten per viure en societat . I aconseguir d'una manera contemporània , professional i sistemàtica .
15 . Posseeix un coneixement i unes habilitats organitzatives suficients per crear un clima de treball agradable a les seves classes ia la classe : organitzat , ordenat i centrat en tots els aspectes - especialment en els materials - , amb el mateix i amb els companys , i per damunt de tot clar amb els seus alumnes . I aconseguir tot això d'una manera professional i sistemàtica .
16 . Fomenta la seva responsabilitat pel que fa al seu desenvolupament professional : analitza , reflexiona i desenvolupa els seus punts de vista sobre la professió i la competència com a mestre , sap explicitar i sap com posar-se al dia - especialment amb els materials - .
17 . Integra les tecnologies de la informació i la comunicació en les activitats d'ensenyament- aprenentatge .
18 . Coneix els àmbits teòrics d'aplicació de la teories de la informació i la comunicació .
19 . Sap interpretar i integrar coneixements de documents en la llengua anglesa d'aquesta matèria .
20 . Promou i facilita en els contextos d'aprenentatge i de convivència , a l'escola i en relació amb l'entorn , l'atenció a les singulars necessitats educatives dels estudiants , a la igualtat de gènere , a l'equitat i al respecte als drets humans , amb l'ús singular de materials .
21 . Coneix els elements que conformen la competència de la creativitat , l'esperit emprenedor i de l'orientació a la qualitat , en els diferents nivells de domini i els desenvolupa al màxim .
22 . Fomenta el treball interpersonal en l'ús de materials didàctics curriculars
Materials didàctics i curriculars
1 . Concepte i fins pedagògics dels materials didàctics
2 . Diferents suports de creació de materials
3 . Integració curricular : contextos , planificació , metodologies i rols .
4 . Funció dels materials en el disseny i en desenvolupament del currículum .
5 . Reptes i oportunitats d'aprenentatge en l'adquisició de competències i continguts .
6 . Criteris per a l'elaboració i selecció de materials curriculars .
Les Noves Tecnologies I : . Àmbits teòrics
7 . Els programes educatius audiovisuals i / o multimèdia; concepte , estructura , aprenentatge i funcionalitats .
8 . Integració curricular .
9 . Estudi i anàlisi de models existents
10 . Elements claus : coherència amb el Projecte Educatiu de Centre i les programacions d'aula , eficiència de recursos humans i materials , avaluació d'aspectes tècnics , pedagògics i funcionals .
Les Noves Tecnologies I : . Àmbits teòrics
11 . Elaboració d'una projecte audiovisual educatiu .
12 . Elaboració de programes didàctics informàtics .
13 . Concepció de programacions curriculars interactives .
Elaboració de materials en suport de paper i / o material tangible
14 . Reutilització i reciclatge de materials
15 . Valoració de costos i rendibilitat .
16 . Caps pedagògics : adaptabilitat i adequació.
17 . Treball interdisciplinar .
18 . Integració curricular : contextos , metodologies i rols .
Avaluació de materials didàctics
19 . Criteris de planificació
20 . Indicadors de seguiments
21 . Tipologies de satisfacció
22 . Competència interprofessional
23 . Sistemes d'avaluació i qualitat
24 . Reutilització de materials
COMPETÈNCIES | METODOLOGIA | ACTIVITAT FORMATIVA |
---|---|---|
Aprenentatge basat en problemes Aprenentatge cooperatiu Aprenentatge orientat a projectes Contracte d'aprenentatge Estudi de casos Mètode expositiu / lliçó magistral Resolució d'exercicis i problemes | Classes pràctiques Classes teòriques Estudi i treball individual / autònom Estudi i treball en grup Seminaris tallers Tutories |
RESULTATS D'APRENENTATGE | SISTEMA D'AVALUACIÓ |
---|---|
Dossier d'aprenentatge Preguntes orals Qüestionari Entrevista estructurada Proves objectives Presentació d'un treball Grau de participació |