Habilitats Comunicatives i de Gestió de Grups en la Formació d'adults
Llengua d'impartició principal: català
Altres llengües d'impartició: castellà
Responsable
1 . Està ben informat sobre els fonaments teòrics de la formació d'adults .
2 . Coneix a nivell pràctic les teories de la comunicació i les dinàmiques de grups de formació d'adults i coneix de manera especial les repercussions d'aquestes teories en les seves actuacions .
3 . Està familiaritzat amb les diferents pràctiques educatives en l'àmbit de la formació d'adults i és conscient de les seves conseqüències del comportament dels seus alumnes , i sap com actuar com a professor .
4 . Es fa una idea sobre l'ambient social del grup , del benestar individual dels seus alumnes , i del seu progrés pel que fa a la independència i la responsabilitat .
5 . Identifica i diferencia les perspectives educatives multiculturals .
6 . És conscient i sap analitzar els diferents contextos educatius .
7 . Fomenta la formació permanent i l'ocupació .
8 . Coneix les tendències i metodologies didàctiques en la formació d'adults .
9 . Coneix i integra en la seva pràctica docent el currículum de formació d'adults .
10 . Dóna orientacions als seus alumnes , però també els dóna responsabilitat pròpia i els anima a fer les seves pròpies aportacions .
11 . Avalua les activitats i la seva eficàcia i , si cal , les adaptacions per a tot el grup o per a alumnes concrets .
12 . Detecta problemes d'aprenentatge i obstacles , i dissenya un pla o mètode adequat , juntament amb altres professionals , si cal .
13 . Coneix la repercussió que la competència i l'adquisició lingüística té el procés d'aprenentatge , i sap com contemplar-les en la pràctica educativa .
14 . Fa ús de formes d'organització , suports didàctics i materials educatius que donen suport als objectius i activitats d'aprenentatge .
15 . Coneix aspectes de gestió de l'aula que tinguin relació amb les seves activitats educatives .
16 . Realitza una aportació constructiva en les diferents reunions i altres formes de col · laboració a l'escola .
17 . Està familiaritzat amb els models de garantia de la qualitat i amb els mètodes de millora educativa i de desenvolupament escolar .
18 . Està ben informat sobre els processos de comunicació, els estils i les convencions de l'entorn social dels alumnes .
19 . Actua de forma ètica i responsable en l'exercici de les seves funcions .
20 . Està al dia sobre els últims descobriments en els camps de la pedagogia i de la metodologia docent que incideixen en la seva pròpia pràctica docent .
21 . Integra les tecnologies de la informació i la comunicació en les activitats d'ensenyament - aprenentatge , en la gestió de l'ensenyament i en el desenvolupament professional .
22 . Comunica i expressa de forma correcta en la llengua d'ensenyament de forma oral i escrita .
23 . Sap interpretar i integrar coneixements de documents en la llengua anglesa d'aquesta matèria .
24 . Promou i facilita en els contextos d'aprenentatge i de convivència , a l'escola i en la relació amb l'entorn , l'atenció a les singulars necessitats educatives dels estudiants , a la igualtat de gènere , a l'equitat i al respecte dels drets humans .
25 . Coneix els elements que conformen el pensament crític i reflexiu , en els diferents nivells de domini i desenvolupa la seva competència al màxim .
26 . Coneix els elements que conformen la competència de la creativitat , l'esperit emprenedor i l'orientació a la qualitat , en els diferents nivells de domini i els desenvolupa al màxim .
Fonaments de la formació d'adults
1 . La pedagogia d'adults
2 . Les conseqüències de la globalització per a la formació
3 . Formació , qualificació i competència
4 . Alfabetització . Paulo Freire .
5 . Aprenentatge al llarg de la vida ( lifelong learning )
6 . Evolució històrica de l'educació d'adults a Espanya ( segles XIX -XX )
7 . Tendències actuals .
La didàctica en la formació d'adults
8 . Ensenyar i aprendre
9 . L'aprenentatge dels adults .
10 . Sobre la relació entre la didàctica i la metodologia en la formació d'adults .
11 . Canvi de la cultura d'aprenentatge a la capacitació .
12 . Sistemes de qualitat i millora contínua .
Contextos educatius en la formació d'adults
13 . Educació multicultural .
14 . Desigualtats socials i educació .
15 . La sociologia de l'educació i l'atenció a la diversitat .
16 . Polítiques educatives en l'àmbit de l'educació de les persones adultes .
17 . El treball i la família
18 . La formació per a l'ocupació
Habilitats comunicatives i de gestió de grups en la formació d'adults
19 . Habilitats de comunicació a l'aula
20 . Estratègies de motivació
21 . Característiques i principi bàsics de les dinàmiques de grup
22 . Tècniques de dinàmiques de grup
23 . Rols i lideratge
Àmbits d'aprenentatge en la formació d'adults
24 . Ensenyament i aprenentatge de les ciències experimentals . Dificultats i possibles solucions .
25 . Ensenyament i aprenentatge de les ciències socials . Dificultats i possibles solucions .
26 . Ensenyament i aprenentatge de les llengües . Dificultats i possibles solucions .
27 . Ensenyament i aprenentatge de les matemàtiques . Dificultats i possibles solucions .
28 . Ensenyament i aprenentatge de les arts . Dificultats i possibles solucions
COMPETÈNCIES | METODOLOGIA | ACTIVITAT FORMATIVA |
---|---|---|
Aprenentatge basat en problemes Aprenentatge cooperatiu Aprenentatge orientat a projectes Contracte d'aprenentatge Estudi de casos Mètode expositiu / lliçó magistral Resolució d'exercicis i problemes | Classes pràctiques Classes teòriques Estudi i treball individual / autònom Estudi i treball en grup Pràctiques externes Seminaris tallers Tutories |
RESULTATS D'APRENENTATGE | SISTEMA D'AVALUACIÓ |
---|---|
Dossier d'aprenentatge Preguntes orals Qüestionari Entrevista estructurada Autoavaluació Proves objectives Presentació d'un treball Memòria |