Gestió Aliances Estratègiques
Llengua d'impartició principal: català
Responsable
Dr. David TANGANELLI - databer@uic.es
Horari d'atenció
A convenir amb l'estudiant personalment.
Les aliances estratègiques són un instrument important que les empreses poden utilitzar per mantenir i millorar la seva competitivitat en entorns empresarials canviants i altament complexes. En molts casos les aliances poden ser una arma per millorar la posició estratègica d'una empresa.
Amb aquesta assignatura optativa donarem resposta a la necessitat de transmetre als qui seran futurs directius coneixements acumulats en la teoria i praxis empresarial sobre el món de les aliances estratègiques.
La docència es realitzarà en català. Amb tot, l'estudiant ha de ser capaç de llegir i entendre textos escrits en llengua anglesa, doncs part del material obligatori està en aquesta llengua.
El curs té dos objectius:
1. Donar un marc conceptual per comprendre els elements clau de les aliances entre empreses.
2. Ajudar a desenvolupar les habilitats i competències necesaries per dirigir aliances de manera exitosa.
Entendre la racionalitat de les aliances estratègiques.
Adquisició de les habilitats i coneixements per dissenyar i gestionar una aliança empresarial.
Els objectius de l'assignatura s'assoliran per tres vies: explicacions del professor, discussions de casos, i lectura personal d'articles acadèmics i d'altres textos específics.
La metodologia del cas té un paper primordial en aquesta assignatura. L’avaluació del curs depèn en una gran part de la correcta aplicació del mètode del cas per part de l’estudiant, a dos nivells: aportacions in-class i elaboració d’informes de casos.
L'avaluació inclou tres elements:
a) Participació en les classes: 40%. Inclou tres elements:
1.Les aportacions personals en la discussió dels casos. Es valoren a partir de l'escala: A+ (excel·lent); A (bona); B (adequada); C (pobre).
2. Entregues curtes, exposicions orals, etc., en cas de que existeixin.
3. L'actitud durant les classes: que pondera multiplicant per "1" les valoracions 1 i 2 anteriors, si l'actitud és adequada; o bé multiplicant per zero les valoracions 1 i 2 anteriors, si l'actitud és dolenta/negativa).
b) Examen final: 15%
c) Treballs personals: 45%. Inclou dos elements, que fan la mitja aritmètica entre ells:
Primer, la nota mitja dels Informes dels Casos per treballar a casa (s’exclourà la pitjor nota obtinguda). Un informe no presentat computa “zero” punts.
Entrega dels informes: els Informes dels Casos s’entreguen exclusivament per e/mail ABANS de les 23h del diumenge anterior a la classe en què es discuteix el cas: és a dir, es poden entregar en qualsevol moment entre dilluns i diumenge anterior a la classe. Un Informe entregat fora d’aquest termini computa “zero” punts.
Segon, la nota del Course Report.
Amb la Metodologia del Cas, l'assistència a les classes és fonamental per l'aprenentatge i l'avaluació. Per tant, una assistència inferior al 75% de les classes(inferior a 9 classes sense comptar les dues darreres sessions del curs), justificada o no, comporta la qualificació de No Presentat a l'assignatura.
Cal aprovar per separat els tres components de l'avaluació per poder superar l'assignatura.
La segona convocatòria:
La segona convocatòria manté els percentatges a) i c) de l’avaluació continuada corresponents a la primera convocatòria en la puntuació que s’hagi obtingut. Per tant, en la segona convocatòria es repetirà solament l’examen.
Si algun estudiant no hagués entregat algun/s informe/s dels casos vistos durant el curs, o bé estiguessin suspesos globalment per sota de 3,5 punts o bé hagués assistit a menys del 75% de les classes (menys de 9 classes sense comptar les dues darreres sessions del curs), se li proporcionaran nous casos per realitzar per la segona convocatòria, de manera que finalment realitzi el mateix nombre de casos que els previstos en el curs. Si algun estudiant no ha realitzat el Course Report, haurà de realitzar-lo per poder superar la segona convocatòria.
Text bàsic:
A banda, es proporcionaran durant el curs diferents notes tècniques, articles acadèmics i altre material.