Tòpics de Màrqueting
No especificada
Responsable
Horari d'atenció
Victor Küppers
kuppers@kuppers.com
Aquesta assignatura s'estructura en una base de conferències de professionals de l'àrea comercial i de màrqueting. L'objectiu és apropar La realitat d'aquests departaments en l'empresa al món universitari.
En cada classe el convidat és un professional que exerceix les seves funcions en aquest àmbit de l'empresa i que intenta transmetre la seva experiència i els objectius i desenvolupament de la seva funció concreta. Explica les funcions de l'àrea de l'empresa emmarcada en l'àmbit comercial i de comercialització i el seu funcionament diari, per que els alumnes puguin conèixer de primera mà aquesta realitat.
Els convidats desenvolupen la seva activitat tant en companyies multinacionals com en petites i mitjanes mpreses, destacant la presència d'emprenedors que estàn desenvolupant el seu propi projecte professional.
En la mesura del possible, s'intenta que algunes de les conferències les imparteixin ex-alumnes de la UIC, per qeu els alumnes que puguin resultar un bon model i referència.
Les conferències finalitzen amb un debat al que s'intercanvien consells, opinions i experiències, cosa que enriqueix en gran mesura l'aprenentatge pràctic dels alumnes. Aquests intercanvis es veuen favoreblemente influïts per el fet que els alumnes acaben de finalitzar en el semestre anterior l'asigantura de Direcció comercial, per el que poden observar l'aplicació pràctica en l'entorn empresarial dels coneixements comercials i de màrqueting que acaben de treballar.
Encara que en principi no es requereix cap requisit previ per cursar l'assignatura, sí que es recomana que l'alumne hagi cursat l'assignatura de Direcció comercial, per poder estar familiaritzat amb els conceptes i les idees que exposen els conferenciants convidats, perquè puguin aprofitar al màxim les seves conferències i perquè puguin enriquir el debat amb les seves idees i coneixements.
1. Apropar l'alumne a la realitat del món empresarial i facilitar-los un coneixement més proper de les activitats que desenvolupen els professionals que treballen en les àrees comercials i de màrqueting d'una empresa.
2. Facilitar la reflexió pràctica dels alumnes en l'aplicació dels conceptes comercials i de màrqueting en l'entorn empresarial actual.
3. Potenciar i fomentar el debat actiu entre els alumnes i els professionals perquè aquests puguin interioritzar els conceptes, estratègies, polítiques i tasques fonamentals de l'àrea comercial i de màrqueting de les empreses.
Els alumnes tindran un major coneixement de la realitat actual en què es desenvolupen les activitats i les funcions d'un departament comercial o de màrqueting de les empreses.
Conferències desenvolupades per diferents professionals que desenvolupen la seva activitat en un departament comercial o en un departament de màrqueting en empreses multinacionals o pimes, tant d'àmbit nacional com internacional.
Les temátiques que es desenvoluparan estan relacionades amb els següentes continguts:
- Elaboració de un Plá de Negoci complert per crear una empresa.
- Elaboració i desenvolupament de un Plá de Marketing i un Plá Comercial.
- Análisis de posicionamients de productes i serveis.
- Estrategies de marketing per reaccionar a la situació del mercat i als moviments de la competencia.
- Motivació de equips comercials.
- Desenvolupament e implementació de promocions comercials.
- Avantatges e inconvenients de ser emprendedor.
- Comercialització en mercats internacionals.
- Decisions de canals comercials.
- Internet i les xarxes socials com a estrategia de marketing.
- Conferències de professionals en actiu.
- Debat i intercanvi d'opinions entre els professionals convidats i els alumnes, que els obliguin a ser reflexius i crítics.
- Assistencia a classe i participació activa
- Treball final d' assignatura