Direcció Estratègica
Llengua d'impartició principal: català
Altres llengües d'impartició: anglès
En cas què l'alumne estigui matriculat en la línia anglesa s'impartirà la docència d'aquesta assignatura en aquest idioma.
Responsable
Dr. Carlos REY - carlosrey@uic.es
Dra. Marta MAS - mmas@uic.es
Horari d'atenció
Dilluns i divendres de 10 a 12h a la sala de professors de l'edifici Beta 4
Prèvia confirmació via e-mail a: mmas@uic.es
En aquest curs es presentan els conceptes, models i principals paradigmes de la direcció estratègica. A més, s'ofereix als alumnes els coneixements bàsics tant teòrics com pràctics per utilizar diferents eines pel anàlisis, dissey, implantació i control de la estratègia i així, en un futur poder prendre millors decisions.
1. Introducció
1.1. Concepte d'estratègia
1.2. Reptes i elements clau de la direcció estratègica
1.4. Estratègies deliberada i emergents
1.5. Tipus d'estratègia: dissey, cognitives i institucionals
1.6. Procés de direcció estratègica
2. Anàisis estratègic
2.1. Anàlisis extern (PESTEL, DAFO, model de M. Porter)
2.2. Anàlisis intern (Recursos i capacitats, perspectiva institucional)
3. Anàlisis de l'avantatge competitiu
3.1. Fonts de l'avantatge competitiu
3.2. Avantatge en costos
3.3. Avantatge en diferenciació
3.4. Avantatge competitiu i evolució del sector
4. L' elecció de la estratègia
4.1. Estratègia en l'àmbit corporatiu i internacional
4.2. Direccions i métodes de desenvolupament
5. L'estratègia en acció
5.1. Organitzar-se per arribar a l'èxit
5.2. Desenvolupament d'estratègies de diseny, cognitives i institucionals.
5.3. Potenciar l'éxit
5.4. Gestió del canvi estratègic
ACTIVITAT FORMATIVA | COMPETÈNCIES |
---|---|
Anàlisi de casos Classe magistral Classe pràctica (resolució de problemes/vídeos/comentaris de text/fitxes) Conferències Presentació de treballs i debats |
Nota Final = 50% Examen + 20% Articles + 30% Casos
Examen: Parcial lliberatori de la primera part + Examen de la segona part
A la segona convocatòria, el pes de l'avaluació continuada és del 40%
BIBLIOGRAFIA BÀSICA
Grant, R.M. “Dirección estratégica. Conceptos, Técnicas y Aplicaciones”. Thomson-Civitas, Madrid, 2006 (quinta edición).
Johnson, G.; Scholes, K., Whittington, R. “Dirección estratégica”. Pearson. Madrid, 2006 (séptima edición)
BIBLIOGRAFIA COMPLEMENTÀRIA
Bruch, H., Ghoshal. S.(2004) A bias for action. Harvard Business School Press.
Gunther McGrath, R. (2013) The End of Competitive Advantage: How to Keep Your Strategy Moving as Fast as Your Business Harvard Business review press.
Hitt, M.A., Ireland, R.D., Hoskisson, R.E. (2010). Strategic Management: Concepts: Competitiveness and Globalization. South-Western College Pub, 9th ed.
Johnson, G., Langley, A., Melin, L., Whittington R. (2007). Strategy as Practice: Research Directions and Resources. Cambridge University Press.
Moss Kanter, R. (2009). SuperCorp: How Vanguard Companies Create Innovation, Profits, Growth, and Social Good. Crown Business.
Osterwalder, A. (2010) Business Model Generation: A Handbook for Visionaries, Game Changers, and Challengers. Wiley.
Ricart, J.E., Llopis, J. y Pastoriza, E. (2012) Qué hacen los buenos directivos. Deusto, Barcelona.
Rumelt, R. (2011) Good Strategy Bad Strategy: The Difference and Why It Matters. Crown Business.
Teece, D. J. (2009) Dynamic Capabilities and Strategic Management: Organizing for Innovation and Growth. Oxford University Press, USA.