Màrqueting 2
No especificada
Responsable
Horari d'atenció
Els alumnes podràn sol.licitar reunions amb el professor quan ho trobin necessari , sempre per e-mail i amb antelació.
Introducció als conceptes integrants del marquèting estratègic. Analitzarem els conceptes, els principals, les variables i les metodologies utilitzades en aquesta disciplina i en els seus procesos de planificació e implementació.
- Aquesta es una assignatura en la que la implicació de l'alumne serà alta
- Treball individual i en grup
- Els alumnes tindran que realitzar en grup un projecte d'investigació
- Individualment, els alumnes hauràn de fer un anàlisi d'un llibre
Idiona del curs: Castellà encara que es necessari un nivell d'anglès a nivell lectura
2 hores per sessió
Comprensió dels principis del màrqueting estratègic i dels seus processos
- Desenvolupar i millorar les habilitats de pensament analític i estratègic
- Demostrar el domini en l'ús de fonts d'informació i recerca (quantitatiu i qualitatiu) primàries i secundàries per tal de manejar el procés de planificació del màrqueting estratègic
- Per establir un vocabulari comú, compartida per la comunitat de màrqueting
1. Concepte d'estratègia
1.1 Desenvolupament conceptual
1.2 que és l'estratègia empresarial
1.3 que és l'estratègia de màrqueting
2. Orígens del màrqueting estratègic
2.1 El naixement i evolució del màrqueting
2.2 Anàlisi de l'entorn competitiu: La Avantatge competitiu
2.3 Les marques
3. El comportament del consumidor
3.1 Investigació de mercats
3.2 Tècniques de segmentació
4. Fonaments del màrqueting estratègic
4.1 Variables del màrqueting estratègic
4.2 Tipus d'estratègies
5. Elecció de l'estratègia
5.1 Processos per a la formulació d'estratègies
5.2 Processos de selecció d'estratègies
6. Implementació dels plans de màrqueting estratègic
6.1 La importància de l'execució
6.2 La importància del mesurament, el control i l'avaluació dels plans de màrqueting estratègic i els seus processos
Aquesta assignatura es compon de tres parts esencials:
1.Les sessiones: l'assitència es obligatoria i son la base del cos del coneixement de l'assignatura.
2. El projecte d'invetigació
a) Els alumnes formaràn grups de treball i junts prepararàn el llançament d'un nou producte. Els detalls del projecte s'explicaràn en la sessió d'introducció a l'assignatura.
b) Cada grup tindrà que preparar un pla i vendrel en una sessió plenaria que substituira a l'examen final, Per això, s'espera que els alumnes presentin un document escrit per explicar l'analisi, les altenertives i la proposta d'acció. Cada grup tindrà un temps definit per presentar en públic el seu projecte (uns 10 mintus).
c) Els grups els formaràn els alumnes amb un nombre ideal de 3 pax. (mai més de 5) i no es permetre canvis en els grups una vegada formats, excepte per causes justificades. La llista dels grups ha d'estar finalitzada el 21 de setembre de 2012
d) Aquest projecte engloba tota l' assignatura i per tant, els alumnes hauràn de comenzar a treballarlo des de el primer dia de classe.
e) Hi haurà una sessió de tutoria individualitzada per a cada grup dedicada a aclarir dubtes sobre el projecte i per revisar el seu desenvolupament. La sessió esta pensada per el 16 de novembre en horari de classe.
3. L'analisi d'un llibre
a) Cada alumne individualment tindrà que realitzar un anàlisis per contextualitzar les idees exposades en el llibre de Steve Jobs, escriptor per W. Isaacson
b) El tema del assaig es: La visió de S. Jobs Sobre el marqueting de productes de alta rotació (FMCG).
c) L'objectiu d'aquest assaig és que els alumnes expressin el seu propi pensament original sobre la base dels coneixements adquirits durant l'assignatura
d) Aquest assaig no ha de ser un resum del llibre. Existeix molta informació a internet sobre S. Jobs per tant i es vigilarà especialment el seu contingut per evitar qualsevol forma de plagi. El plagi és una pràctica penalitzada severament a la comunitat acadèmica
e) L'assaig s'haurà de presentar el 21 de desembre
f) Aquest treball és obligatori i és imprescindible presentar-lo per aprovar l'assignatura. Fins i tot per aquells que no aprovin l'assignatura en la primera convocatòria, també hauran de presentar independentment de com sigui l'examen de la segona convocatòria
* Desglosament de la nota
- 20% participació a classe
- 40% treball d'investigació i la seva presentació
- 40% Assaig
* L'assistència a classe es obligatòria. Es permetrà un 10% d'ausencies no justificades però no presentar-se al 90% de les classes supondrà un suspens automàtic de l'assignatura.
En el cas de que hi hagi causa de força major, l'alumne haurà d' avisar al professor amb antelació (si es possible) i entregar el justificant de l'ausencia.
Lambin, JJ; Marquèting Estratègic; Esic