Assignatura

Màrqueting 2

  • codi 10298
  • curs 4
  • període Semestre 1
  • tipus OB
  • credits 3

Llengua d'impartició principal: català

Altres llengües d'impartició: anglès, castellà

Professorat

Responsable

Lc. Cristian HERMOSA - chermosa@uic.es
Dra. Burçin GÜÇLÜ - bguclu@uic.es

Horari d'atenció

Students will be able to request an appointment with Professor whenever necessary. The request should be sent by email to Professor with time enough for agenda planning.

Presentació

Introducció als conceptes integrants del marquèting estratègic. Analitzarem els conceptes, els principals, les variables i les metodologies utilitzades en aquesta disciplina i en els seus procesos de planificació e implementació.

- Aquesta es una assignatura en la que la implicació de l'alumne serà alta

- Treball individual i en grup

- Els alumnes tindran que realitzar en grup un projecte d'investigació

- Individualment, els alumnes hauràn de fer un anàlisi d'un llibre

Idioma del curs: Castellà encara que es necessari un nivell d'anglès a nivell lectura

2 hores per sessió

Objectius

Comprensió dels principis del màrqueting estratègic i dels seus processos

- Desenvolupar i millorar les habilitats de pensament analític i estratègic

- Demostrar el domini en l'ús de fonts d'informació i recerca (quantitatiu i qualitatiu) primàries i secundàries per tal de manejar el procés de planificació del màrqueting estratègic

- Per establir un vocabulari comú, compartida per la comunitat de màrqueting

Competències / Resultats d’aprenentatge de la titulació

  • 28 - Assolir destresa en un altre idioma i habilitat en l'ús de la terminologia i les estructures relacionades amb l'àmbit econòmico-empresarial.
  • 34 - Desenvolupar la capacitat de preveure situacions i avançar-se als esdeveniments, i de reconèixer i interpretar la situació econòmica en un context determinat.
  • 39 - Adquirir habilitats en la resolució de problemes i en la presa de decisions: emprar la informació rellevant, aplicar els mètodos adequats i situar el problema dins el conjunt d'una organització.
  • 46 - Adquirir la capacitat d'entendre i participar en conferències o classes magistrals en un context acadèmic.
  • 50 - Adquirir capacitat de relacionar conceptes i fer exercicis d'anàlisi i de síntesi.
  • 51 - Desenvolupar aptituds en la presa de decisions.
  • 52 - Ser capaç de desenvolupar aptituds en les relacions interpersonals i de treball en equip.
  • 53 - Adquirir habilitats per a l'aprenentatge autònom.
  • 54 - Ser capaç d'expressar idees i arguments de manera ordenada i coherent tant oralment com de forma escrita.
  • 56 - Ser capaç de fer argumentacions que afavoreixin el raonament crític i autocrític.
  • 57 - Adquirir aptituds que afavoreixin la comprensió lectora.
  • 61 - Desenvolupar habilitats per tal de facilitar l'adaptació a noves situacions.
  • 62 - Adquirir mecanismes que facilitin l'adopció de compromisos de caràcter ètic.
  • 63 - Ser capaç d'analitzar comportaments empresarials i decisions en un context empresarial i valorar-los des d'un punt de vista econòmic, social i ètic.
  • 64 - Capacitat de planificació i organització del treball.
  • 65 - Adquirir la capacitat de posar en pràctica els coneixements.
  • 66 - Capacitat de recuperar i tractar informació.
  • 67 - Adquirir capacitat per expressar-se en altres idiomes.
  • 22 - Identificar la naturalesa i comportament de productors, consumidors i inversors.
  • 25 - Conèixer la funció comercial dins l'empresa i ser capaç d'entendre'n els objectius.
  • 26 - Ser capaç d'entendre i utilitzar els conceptes bàsics de màrqueting i les principals polítiques de l'àrea, i de comprendre l'entorn comercial en el qual operen les empreses.
  • 27 - Ser capaç de llegir i entendre bibliografia de l'àmbit econòmico-empresarial.
  • 29 - Conèixer què és un sistema d'informació i la tipologia d'aquests sistemes.
  • 30 - Conèixer els models de sistemes d'informació: relacionals de bases de dades, models mis, dss, eis, crm, scm, bi, km, erp, bpms.
  • 60 - Assolir coneixements que afavoreixin el respecte vers altres cultures i costums.

Continguts

1. Concepte de estrategia

2. Origen del marketing estratègic

3.Comportament del consumidor

4. Fonaments del marquèeting estratègic

5. Elecció de la estrategia

6. Implementació dels plans de marquèting estratègic

Metodologia i activitats formatives

Modalitat totalment presencial a l'aula

Aquesta assignatura es compon de tres parts esencials:

·        Les sessiones: l'assitència es obligatoria i son la base del cos del coneixement de l'assignatura.

·        El projecte d'invetigació

a) Els alumnes formaràn grups de treball i junts prepararàn el llançament d'un nou producte. Els detalls del projecte s'explicaràn en la sessió d'introducció a l'assignatura.

b) Cada grup tindrà que preparar un pla i vendrel en una sessió plenaria que substituira a l'examen final, Per això, s'espera que els alumnes presentin un document escrit per explicar l'analisi, les altenertives i la proposta d'acció. Cada grup tindrà un temps definit per presentar en públic el seu projecte (uns 10 mintus).

c) Els grups els formaràn els alumnes amb un nombre ideal de 3 pax. (mai més de 5) i no es permetre canvis en els grups una vegada formats, excepte per causes justificades. La llista dels grups ha d'estar finalitzada el 21 de setembre de 2012

d) Aquest projecte engloba tota l' assignatura i per tant, els alumnes hauràn de comenzar a treballarlo des de el primer dia de classe.

e) Hi haurà una sessió de tutoria individualitzada per a cada grup dedicada a aclarir dubtes sobre el projecte i per revisar el seu desenvolupament. La sessió esta pensada per el 16 de novembre en horari de classe.

·        L'analisi d'un llibre

a) Cada alumne individualment tindrà que realitzar un anàlisis per contextualitzar les idees exposades en el llibre de Steve Jobs, escriptor per W. Isaacson

b) El tema del assaig es: La visió de S. Jobs Sobre el marqueting de productes de alta rotació (FMCG).

c) L'objectiu d'aquest assaig és que els alumnes expressin el seu propi pensament original sobre la base dels coneixements adquirits durant l'assignatura

d) Aquest assaig no ha de ser un resum del llibre. Existeix molta informació a internet sobre S. Jobs per tant i es vigilarà especialment el seu contingut per evitar qualsevol forma de plagi. El plagi és una pràctica penalitzada severament a la comunitat acadèmica

e) L'assaig s'haurà de presentar el 21 de desembre

f) Aquest treball és obligatori i és imprescindible presentar-lo per aprovar l'assignatura. Fins i tot per aquells que no aprovin l'assignatura en la primera convocatòria, també hauran de presentar independentment de com sigui l'examen de la segona convocatòria.

Sistemes i criteris d'avaluació

Modalitat totalment presencial a l'aula

·        Desglosament de la nota

- 20% participació a classe

- 40% treball d'investigació i la seva presentació

- 40% Assaig

·        L'assistència a classe es obligatòria. Es permetrà un 10% d'ausencies no justificades però no presentar-se al 90% de les classes supondrà un suspens automàtic de l'assignatura.

·        En el cas de que hi hagi causa de força major, l'alumne haurà d' avisar al professor amb antelació (si es possible) i entregar el justificant de l'ausencia.

SISTEMA D'AVALUACIÓCRÈDITS ECTSPERCENTATGE
Assistència i participació a classe
Exàmens finals
Avaluació de treballs i debats

Bibliografia i recursos

Lambin, JJ; Marquèting Estratègic; Esic

  © 2024 Universitat Internacional de Catalunya | Contacta'ns | Privacitat i Protecció de dades | Propietat intel·lectual
  Campus Barcelona. Tel.: 93 254 18 00 | Campus Sant Cugat. Tel.: 93 504 20 00