Assignatura

Màrqueting 2

  • codi 10298
  • curs 4
  • període Semestre 1 Semestre 2
  • tipus OB
  • credits 3

Llengua d'impartició principal: castellà

Altres llengües d'impartició: català, anglès

En cas què l'alumne estigui matriculat en la línia anglesa s'impartirà la docència d'aquesta assignatura en aquest idioma.

Professorat

Responsable

Lc. Cristian HERMOSA - chermosa@uic.es
Dra. Nicoletta OCCHIOCUPO - nocchiocupo@uic.es

Horari d'atenció

Students will be able to request an appointment with Professor whenever necessary. The request should be sent by email to Professor with time enough for agenda planning.

Presentació

Introducció als conceptes que integren el màrqueting estratègic. Analitzarem els conceptes, els principis, les variables i les metodologies utilitzades en aquesta disciplina i en els processos de planificació i implementació.

- Aquesta és una assignatura en la qual la implicació de l’alumne serà alta:

- Treball individual i en grup.

- Els alumnes hauran de realitzar en grup un projecte de recerca.

- Individualment, els alumnes hauran d’analitzar un llibre.

Idioma del curs: castellà, tot i que cal tenir un bon nivell de lectura en anglès.

2 hores per sessió.

Objectius

- Comprendre els principis del màrqueting estratègic i els seus processos.

- Desenvolupar i millorar les habilitats de pensament analític i estratègic.

- Demostrar el domini en l’ús de fonts d’informació i recerca (quantitatiu i qualitatiu) primàries i secundàries a fi de controlar el procés de planificació del màrqueting estratègic.

- Per establir un vocabulari comú, compartit per la comunitat de màrqueting.

Competències / Resultats d’aprenentatge de la titulació

  • 28 - Assolir destresa en un altre idioma i habilitat en l'ús de la terminologia i les estructures relacionades amb l'àmbit econòmico-empresarial.
  • 34 - Desenvolupar la capacitat de preveure situacions i avançar-se als esdeveniments, i de reconèixer i interpretar la situació econòmica en un context determinat.
  • 39 - Adquirir habilitats en la resolució de problemes i en la presa de decisions: emprar la informació rellevant, aplicar els mètodos adequats i situar el problema dins el conjunt d'una organització.
  • 46 - Adquirir la capacitat d'entendre i participar en conferències o classes magistrals en un context acadèmic.
  • 50 - Adquirir capacitat de relacionar conceptes i fer exercicis d'anàlisi i de síntesi.
  • 51 - Desenvolupar aptituds en la presa de decisions.
  • 52 - Ser capaç de desenvolupar aptituds en les relacions interpersonals i de treball en equip.
  • 53 - Adquirir habilitats per a l'aprenentatge autònom.
  • 54 - Ser capaç d'expressar idees i arguments de manera ordenada i coherent tant oralment com de forma escrita.
  • 56 - Ser capaç de fer argumentacions que afavoreixin el raonament crític i autocrític.
  • 57 - Adquirir aptituds que afavoreixin la comprensió lectora.
  • 61 - Desenvolupar habilitats per tal de facilitar l'adaptació a noves situacions.
  • 62 - Adquirir mecanismes que facilitin l'adopció de compromisos de caràcter ètic.
  • 63 - Ser capaç d'analitzar comportaments empresarials i decisions en un context empresarial i valorar-los des d'un punt de vista econòmic, social i ètic.
  • 64 - Capacitat de planificació i organització del treball.
  • 65 - Adquirir la capacitat de posar en pràctica els coneixements.
  • 66 - Capacitat de recuperar i tractar informació.
  • 67 - Adquirir capacitat per expressar-se en altres idiomes.
  • 22 - Identificar la naturalesa i comportament de productors, consumidors i inversors.
  • 25 - Conèixer la funció comercial dins l'empresa i ser capaç d'entendre'n els objectius.
  • 26 - Ser capaç d'entendre i utilitzar els conceptes bàsics de màrqueting i les principals polítiques de l'àrea, i de comprendre l'entorn comercial en el qual operen les empreses.
  • 27 - Ser capaç de llegir i entendre bibliografia de l'àmbit econòmico-empresarial.
  • 29 - Conèixer què és un sistema d'informació i la tipologia d'aquests sistemes.
  • 30 - Conèixer els models de sistemes d'informació: relacionals de bases de dades, models mis, dss, eis, crm, scm, bi, km, erp, bpms.
  • 60 - Assolir coneixements que afavoreixin el respecte vers altres cultures i costums.

Continguts

1. Concepte d’estratègia.

2. Origen del màrqueting estratègic.

3. Comportament del consumidor.

4. Fonaments del màrqueting estratègic.

5. Elecció de l’estratègia.

6. Implementació dels plans de màrqueting estratègic.

Metodologia i activitats formatives

Modalitat totalment presencial a l'aula

Aquesta assignatura està formada per tres parts essencials:

·        Les sessions: són la base del cos del coneixement de l’assignatura i l’assistència és obligatòria.

·        El projecte de recerca

a) Els alumnes formaran grups de treball i junts prepararan el llançament d’un nou producte. Els detalls del projecte s’explicaran en la sessió d’introducció a l’assignatura.

b) Cada grup haurà de preparar un pla i vendre’l en una sessió plenària que substituirà l’examen final. Per a això, s’espera que els alumnes presentin un document escrit per explicar l’anàlisi, les alternatives i la proposta d’acció. Cada grup tindrà un temps definit per presentar en públic el seu projecte (uns 10 minuts).

c) Els grups els formaran els alumnes amb un nombre ideal de 3 persones (mai més de 5) i no es permetran canvis en els grups una vegada formats, excepte per causes justificades. La llista dels grups ha d’estar finalitzada el 21 de setembre del 2012.

d) Aquest projecte engloba tota l’assignatura i, per tant, els alumnes hauran de començar-lo a treballar des del primer dia de classe.

e) Hi haurà una sessió de tutoria individualitzada per a cada grup dedicada a aclarir dubtes sobre el projecte i revisar-ne el desenvolupament. La sessió està pensada per al 16 de novembre en horari de classe.

·        L’anàlisi d’un llibre

a) Cada alumne, individualment, ha de fer una anàlisi per contextualitzar les idees exposades en el llibre Steve Jobs, escrit per W. Isaacson.

b) El tema de l’assaig és: la visió de Steve Jobs Sobre el màrqueting de productes d’alta rotació (FMCG).

c) L’objectiu d’aquest assaig és que els alumnes expressin el seu pensament original sobre la base dels coneixements adquirits durant l’assignatura.

d) Aquest assaig no ha de ser un resum del llibre. Hi ha molta informació a Internet sobre Steve Jobs i, per tant, se’n vigilarà especialment el contingut per evitar qualsevol forma de plagi. El plagi és una pràctica penalitzada severament a la comunitat acadèmica.

e) L’assaig s’haurà de presentar el 21 de desembre.

f) Aquest treball és obligatori i és imprescindible presentar-lo per aprovar l’assignatura. Fins i tot per a aquells que no aprovin l’assignatura en la primera convocatòria, que també l’hauran de presentar, independentment de com sigui l’examen de la segona convocatòria.

Sistemes i criteris d'avaluació

Modalitat totalment presencial a l'aula

   Desglossament de la nota:

- 20 % de participació a classe.

- 40 % treball de recerca i la seva presentació.

- 40 % assaig.

·        L’assistència a classe és obligatòria. Es permetran un 10 % d’absències no justificades, però no presentar-se al 90 % de les classes suposarà un suspens automàtic de l’assignatura.

·        En cas que hi hagi una causa de força major, l’alumne haurà d’avisar el professor amb antelació (si és possible) i entregar el justificant de l’absència.

SISTEMA D’AVALUACIÓ

CRÈDITS ECTS

PERCENTATGE

Assistència i participació a classe
Exàmens finals
Avaluació de treballs i debats

   
SISTEMA D'AVALUACIÓCRÈDITS ECTSPERCENTATGE
Assistència i participació a classe
Exàmens finals
Avaluació de treballs i debats

Bibliografia i recursos

Lambin, JJ; Marquèting Estratègic; Esic

  © 2024 Universitat Internacional de Catalunya | Contacta'ns | Privacitat i Protecció de dades | Propietat intel·lectual
  Campus Barcelona. Tel.: 93 254 18 00 | Campus Sant Cugat. Tel.: 93 504 20 00