Màrqueting 2
Llengua d'impartició principal: castellà
Altres llengües d'impartició: català, anglès
En cas què l'alumne estigui matriculat en la línia anglesa s'impartirà la docència d'aquesta assignatura en aquest idioma.
Responsable
Lc. Cristian HERMOSA - chermosa@uic.es
Dra. Nicoletta OCCHIOCUPO - nocchiocupo@uic.es
Horari d'atenció
Students will be able to request an appointment with Professor whenever necessary. The request should be sent by email to Professor with time enough for agenda planning.
Introducció als conceptes que integren el màrqueting estratègic. Analitzarem els conceptes, els principis, les variables i les metodologies utilitzades en aquesta disciplina i en els processos de planificació i implementació.
- Aquesta és una assignatura en la qual la implicació de l’alumne serà alta:
- Treball individual i en grup.
- Els alumnes hauran de realitzar en grup un projecte de recerca.
- Individualment, els alumnes hauran d’analitzar un llibre.
Idioma del curs: castellà, tot i que cal tenir un bon nivell de lectura en anglès.
2 hores per sessió.
- Comprendre els principis del màrqueting estratègic i els seus processos.
- Desenvolupar i millorar les habilitats de pensament analític i estratègic.
- Demostrar el domini en l’ús de fonts d’informació i recerca (quantitatiu i qualitatiu) primàries i secundàries a fi de controlar el procés de planificació del màrqueting estratègic.
- Per establir un vocabulari comú, compartit per la comunitat de màrqueting.
1. Concepte d’estratègia.
2. Origen del màrqueting estratègic.
3. Comportament del consumidor.
4. Fonaments del màrqueting estratègic.
5. Elecció de l’estratègia.
6. Implementació dels plans de màrqueting estratègic.
Aquesta assignatura està formada per tres parts essencials:
· Les sessions: són la base del cos del coneixement de l’assignatura i l’assistència és obligatòria.
· El projecte de recerca
a) Els alumnes formaran grups de treball i junts prepararan el llançament d’un nou producte. Els detalls del projecte s’explicaran en la sessió d’introducció a l’assignatura.
b) Cada grup haurà de preparar un pla i vendre’l en una sessió plenària que substituirà l’examen final. Per a això, s’espera que els alumnes presentin un document escrit per explicar l’anàlisi, les alternatives i la proposta d’acció. Cada grup tindrà un temps definit per presentar en públic el seu projecte (uns 10 minuts).
c) Els grups els formaran els alumnes amb un nombre ideal de 3 persones (mai més de 5) i no es permetran canvis en els grups una vegada formats, excepte per causes justificades. La llista dels grups ha d’estar finalitzada el 21 de setembre del 2012.
d) Aquest projecte engloba tota l’assignatura i, per tant, els alumnes hauran de començar-lo a treballar des del primer dia de classe.
e) Hi haurà una sessió de tutoria individualitzada per a cada grup dedicada a aclarir dubtes sobre el projecte i revisar-ne el desenvolupament. La sessió està pensada per al 16 de novembre en horari de classe.
· L’anàlisi d’un llibre
a) Cada alumne, individualment, ha de fer una anàlisi per contextualitzar les idees exposades en el llibre Steve Jobs, escrit per W. Isaacson.
b) El tema de l’assaig és: la visió de Steve Jobs Sobre el màrqueting de productes d’alta rotació (FMCG).
c) L’objectiu d’aquest assaig és que els alumnes expressin el seu pensament original sobre la base dels coneixements adquirits durant l’assignatura.
d) Aquest assaig no ha de ser un resum del llibre. Hi ha molta informació a Internet sobre Steve Jobs i, per tant, se’n vigilarà especialment el contingut per evitar qualsevol forma de plagi. El plagi és una pràctica penalitzada severament a la comunitat acadèmica.
e) L’assaig s’haurà de presentar el 21 de desembre.
f) Aquest treball és obligatori i és imprescindible presentar-lo per aprovar l’assignatura. Fins i tot per a aquells que no aprovin l’assignatura en la primera convocatòria, que també l’hauran de presentar, independentment de com sigui l’examen de la segona convocatòria.
Desglossament de la nota:
- 20 % de participació a classe.
- 40 % treball de recerca i la seva presentació.
- 40 % assaig.
· L’assistència a classe és obligatòria. Es permetran un 10 % d’absències no justificades, però no presentar-se al 90 % de les classes suposarà un suspens automàtic de l’assignatura.
· En cas que hi hagi una causa de força major, l’alumne haurà d’avisar el professor amb antelació (si és possible) i entregar el justificant de l’absència.
SISTEMA D’AVALUACIÓ |
CRÈDITS ECTS |
PERCENTATGE |
Assistència i participació a classe |
SISTEMA D'AVALUACIÓ | CRÈDITS ECTS | PERCENTATGE |
---|---|---|
Assistència i participació a classe Exàmens finals Avaluació de treballs i debats |
Lambin, JJ; Marquèting Estratègic; Esic