Comportament Organitzatiu
Llengua d'impartició principal: català
Altres llengües d'impartició: anglès, castellà
Responsable
El món de l'empresa està format per persones. És cert, ... també existeix el producte, la tecnologia, les inversions, el pla comptable ..... però darrere de cadascuna d'aquestes paraules sempre trobem persones. Fins i tot en les empreses més virtuals que pugueu arribar a imaginar.
Les persones són deliciosament interessants, molt riques en el seu intel · ligència i sorprenentment capaços d'aconseguir els avenços tecnològics més importants, però ..... també són difícils d'entendre, tant aïlladament com formant part d'organitzacions, i per això són difícils de dirigir.
No hi ha requisits previs per a cursar l'assignatura, més enllà d'una curiositat i interès per analitzar i estudiar les relacions humanes en l'àmbit de l'organització empresarial.
En aquest curs analitzarem un marc conceptual que permeti comprendre el Comportament Organitzatiu de cada individu i amb això poder emplaçar adequadament la gestió dels Recursos Humans en l'organització. Tot això per poder dirigir millor i fer una mica més feliços a aquells a qui dirigim.
L'àmbit laboral s'ha convertit en una de les activitats principals de la vida de cada persona i interactua permanentment amb altres àrees vitals (Socials, familiars, ...). En l'entorn actual, els directius necessiten conèixer les millors maneres de gestionar aquestes interaccions.
Els nostres objectius s'orienten a analitzar el comportament de la persona, tant a nivell individual com formant part d'un col · lectiu pel que fa a les activitats pròpies de la tasca empresarial.
Hem de ser capaços per tant no només d'analitzar, sinó també de comprendre i actuar sobre les pautes de conducta de les persones amb les que treballem, per tal de delimitar accions que ens permetin aconseguir d'ells el màxim desenvolupament personal i professional orientant-les cap a les necessitats que l'empresa desitja satisfer.
En finalitzar aquest curs l'alumne ha d'estar familiaritzat amb el tipus de problemàtiques que comporta la gestió de recursos humans, en especial, les derivades de la pròpia personalitat de cada individu, així com les derivades del treball conjunt en les organitzacions empresarials. (Human Resources Management)
Per això ha d'haver estat capaç de saber ponderar la presa de decisions davant de situacions que afecten persones i les seves conseqüències en la marxa de l'empresa (Organizational Behavior) i estar capacitat per elaborar una trajectòria professional pròpia en el seu desenvolupament personal. (Career Management)
Una visió des de la pràctica: Situacions freqüents
Definint el context: L'individu i l'organització
Socialització i comportament
Motivació aplicada
Funcionament dels grups: Rols i Normes
Negociació i conflicte
El món del treball
Experiències des de la pràctica
Lideratge i efectivitat
Poder organitzatiu
Política en l'àmbit laboral
Estructures organitzatives i les seves conseqüències
El concepte de lloc de treball
Disseny organitzatiu
Estratègies de Recursos Humans
Cultura organitzativa
Carreres a les organitzacions
Errors a evitar, oportunitats a utilitzar
Conclusions
La metodologia d'aquest curs descansa en tres instruments coordinats:
L'evaluació estarà basada en els següents elements:
Parcial 40%
Final 30%
Participació i treball diari 15%
Assistència 15%
Organizational Behavior: A Diagnostic Approach
Judith R. Gordon
Prentice Hall, 2002